
България 12.06.2021 13:51 Снимка: БГНЕС
След 30 години ж.п. линията между България и Северна Македония става реалност
Най-после, след почти 30 години железопътната линия, която свързва България и Северна Македония става реалност. Добрите намерения, с които досега бяха пълни много съобщения, сега добиват конкретика и се превръщат в реални и, най-важното, в постижими цели.
Реалност, тъй като парите са обезпечени - общо 165 милиона евро. Реалност, защото имаме напълно завършен проект и защото тръжната процедура за избор на изпълнител приключва. Реалност, защото предстои изграждане на железницата още тази 2021 година. И, разбира се, реалност, защото този проект го реализираме заедно с нашите партньори от България.
Това заяви днес генералният директор на Публично предприятие за железопътна инфраструктура "Железници на Република Северна Македония" Хари Локвенец по време на срещата си в Скопие с Красимир Папукчийски – генерален директор на ДП Национална компания „Железопътна инфраструктура”, съобщи сайтът „Локално”.
Локвенец подчерта, че търгът е разписан и с избора на изпълнител ще започне да се изпълнява една 30-годишна мечта.
„Очаквам след 3-4 месеца тук вече да започне да се строи”, каза той.
На срещата присъстваха представители на Делегацията на ЕС в Скопие, които подкрепиха реализацията на проекта и задълбочаването на сътрудничеството в областта на инфраструктурата. След това посетиха заедно Режановце – първата част от Куманово до границата с България.
Красимир Папукчийски, от своя страна, подчерта, че всички осъзнават отговорността си във връзка с реализацията на Паневропейския транспортен Коридор № 8, който ще свързва Черно с Адриатическо море през България, Македония и Албания. Той съобщи, че в момента се осъществява проект за техническа помощ за подготовка на проекта за модернизация на железопътната линия София – Перник – Радомир – Гюешево – Границата с РС Македония, която е част от основната мрежа.
Инвестиционният проект предвижда изграждане на железопътна линия, която да обслужва населението, вътрешния и международния товарен трафик
Този проект ще осигури оперативна съвместимост на инфраструктурата, оборудването, системите за управление, експлоатацията и безопасността, както и връзка с европейските железопътни мрежи чрез прилагане на единни стандарти и в съответствие с изискванията на трансевропейската транспортна мрежа.
В момента в участъка на железопътната линия София - Перник - Радомир – Гюешево, която е с обща дължина 139 км., скоростта варира от 70 до 100 км/ч, а на места ограниченията налагат от 40 до 75 км/ч. След изпълнението на проекта се очаква скоростта да достигне 130/160 км/ч.
Папукчийски и Локвенец заявиха, че се ангажират със своята професионална компетентност, желание и отговорност за реализацията на железопътната линия, , която пресича границата между България и Северна Македония - тунела Деве Баир. Двамата подчертаха, че всичко това е станало възможно, благодарение на пълната подкрепа от страна на ЕС и прилагането на практика на принципите на европейската солидарност. /БГНЕС
Още по темата
![]() |
1 | 2.10214 |
![]() |
1 | 2.25404 |
![]() |
10 | 3.84431 |
![]() |
100 | 4.04393 |
![]() |
1 | 1.69058 |
Последни новини
- 19:39 Ройтерс: Русия започва наказателно производство за тероризъм срещу петролния магнат Ходорковски
- 19:33 Гърция: Нови протести срещу проектозакон за удължаване на работния ден
- 19:24 Откриха кокаин във Второ полицейско управление в Благоевград
- 19:16 АФП: ЕСПЧ осъди Русия за над 253 млн. евро в полза на Грузия, но Москва надали ще плати
- 19:09 ПП-ДБ предлага да отпаднат удостоверенията за наследници
- 19:02 Анджелина Джоли: След раздялата с Брад Пит бях загрижена за здравето на децата, затова не работех
- 18:54 Германците смятат миграцията и климатичните промени за ключови причини за поляризация на обществото
- 18:47 Тръмп заяви, че тепърва ще решава "какво е правилно" за бъдещето на Газа и палестинците