България 12.06.2021 13:51 Снимка: БГНЕС
След 30 години ж.п. линията между България и Северна Македония става реалност
Най-после, след почти 30 години железопътната линия, която свързва България и Северна Македония става реалност. Добрите намерения, с които досега бяха пълни много съобщения, сега добиват конкретика и се превръщат в реални и, най-важното, в постижими цели.
Реалност, тъй като парите са обезпечени - общо 165 милиона евро. Реалност, защото имаме напълно завършен проект и защото тръжната процедура за избор на изпълнител приключва. Реалност, защото предстои изграждане на железницата още тази 2021 година. И, разбира се, реалност, защото този проект го реализираме заедно с нашите партньори от България.
Това заяви днес генералният директор на Публично предприятие за железопътна инфраструктура "Железници на Република Северна Македония" Хари Локвенец по време на срещата си в Скопие с Красимир Папукчийски – генерален директор на ДП Национална компания „Железопътна инфраструктура”, съобщи сайтът „Локално”.
Локвенец подчерта, че търгът е разписан и с избора на изпълнител ще започне да се изпълнява една 30-годишна мечта.
„Очаквам след 3-4 месеца тук вече да започне да се строи”, каза той.
На срещата присъстваха представители на Делегацията на ЕС в Скопие, които подкрепиха реализацията на проекта и задълбочаването на сътрудничеството в областта на инфраструктурата. След това посетиха заедно Режановце – първата част от Куманово до границата с България.
Красимир Папукчийски, от своя страна, подчерта, че всички осъзнават отговорността си във връзка с реализацията на Паневропейския транспортен Коридор № 8, който ще свързва Черно с Адриатическо море през България, Македония и Албания. Той съобщи, че в момента се осъществява проект за техническа помощ за подготовка на проекта за модернизация на железопътната линия София – Перник – Радомир – Гюешево – Границата с РС Македония, която е част от основната мрежа.
Инвестиционният проект предвижда изграждане на железопътна линия, която да обслужва населението, вътрешния и международния товарен трафик
Този проект ще осигури оперативна съвместимост на инфраструктурата, оборудването, системите за управление, експлоатацията и безопасността, както и връзка с европейските железопътни мрежи чрез прилагане на единни стандарти и в съответствие с изискванията на трансевропейската транспортна мрежа.
В момента в участъка на железопътната линия София - Перник - Радомир – Гюешево, която е с обща дължина 139 км., скоростта варира от 70 до 100 км/ч, а на места ограниченията налагат от 40 до 75 км/ч. След изпълнението на проекта се очаква скоростта да достигне 130/160 км/ч.
Папукчийски и Локвенец заявиха, че се ангажират със своята професионална компетентност, желание и отговорност за реализацията на железопътната линия, , която пресича границата между България и Северна Македония - тунела Деве Баир. Двамата подчертаха, че всичко това е станало възможно, благодарение на пълната подкрепа от страна на ЕС и прилагането на практика на принципите на европейската солидарност. /БГНЕС
Още по темата
CHF | 1 | 2.01778 |
GBP | 1 | 2.2902 |
RON | 10 | 3.93068 |
TRY | 100 | 5.65181 |
USD | 1 | 1.83853 |
Последни новини
- 09:32 Байдън: Конгресът трябва спешно да приеме новите пакети военна помощ за Украйна и Израел
- 09:28 Над 100 българи са блокирани на летището в Дубай
- 09:26 Нова загуба за Нургюл. Засега мечтата за световна титла се отлага
- 09:23 Треньорската рокада не помогна: ЦСКА падна в трети пореден мач у дома и се отдалечи от Купата
- 09:15 Дузпи решиха гладиаторската битка между Реал и Сити
- 09:13 Прекършени дървета, градушки и проливни дъждове след застудяването у нас
- 09:07 Силно земетресение в Япония, има ранени
- 09:04 ООН: За 6 месеца в Газа са убити над 10 000 жени, сред които 6 000 майки, 19 000 деца са осиротели