Славчо Атанасов: Предстои гласуване на нов закон за физическото възпитание и спорта
България 18.09.2017 17:14
В парламента предстои гласуването на изцяло нов закон за физическото възпитание и спорта, каза председателят на парламентарната Комисия по въпросите на децата, младежта и спорта Славчо Атанасов, цитиран от БТА.
Той беше сред участниците днес в кръгла маса на тема "България и ЕС: модерни и устойчиви политики в областта на образованието, младежта и културата", организирана от Информационното бюро на ЕП в България. В нея участваха евродепутати, както и представители на държавни институции.
Предстои сформирането на сериозна група от експерти в различни области, свързани с политиката за децата и младежите, в която ще са включени и магистрати, и представители на службите за сигурност. Амбицията е до края на октомври, заедно с Държавната агенция за закрила на детето, да излезем с ясен пакет от законодателни промени, отбеляза Атанасов.
Предвижда се програма за изграждане и ремонтиране на спортни зали или физкултурни салони във всички училища в страната, посочи на дискусията заместник-министърът на младежта и спорта Габриела Козарева.
Името "Еразъм" е изключително популярно в България, ползва се с голямо уважение и е символ на Европа, отбеляза евродепутатът /ЕНП, България/ Светослав Малинов. Той посочи, че при посещения в 56 български училища само в 2 от тях децата в 10-и и 11-и клас не са чували за "Еразъм". Две-три години преди завършване децата са чували и са участвали в някакви форми на тази програма, отбеляза Малинов. Той каза, че с финансиране от ЕНП на 3 ноември в Пловдив ще бъдат отбелязани 30 години на програмата "Еразъм".
"Еразъм +" е изключително полезна програма чиито бюджет неминуемо трябва да бъде увеличен, което искат и европейските младежки организации, отбеляза евродепутатът /С&Д, България/ Момчил Неков. Във връзка с новите образователни тенденции той коментира, че трябва да се инвестира не само в цифрова инфраструктура, но и в обучение на самите преподаватели, защото сега на учениците не са нужни теоретични знания, а умения и компетентности. Бизнесът също търси това - критично мислене, екипна работа, творчество, отбеляза Неков, който постави въпроса за професионалното образование и отбеляза инициативата си за създаване на повече паралелки в професионалните гимназии с дуална насоченост - по германски, австрийски и швейцарски модел. По думите му дуалното образование у нас набира скорост, но все още не са изработени критерии за фирмите и няма утвърдени стандарти за обучението на менторите в тях.
Той беше сред участниците днес в кръгла маса на тема "България и ЕС: модерни и устойчиви политики в областта на образованието, младежта и културата", организирана от Информационното бюро на ЕП в България. В нея участваха евродепутати, както и представители на държавни институции.
Предстои сформирането на сериозна група от експерти в различни области, свързани с политиката за децата и младежите, в която ще са включени и магистрати, и представители на службите за сигурност. Амбицията е до края на октомври, заедно с Държавната агенция за закрила на детето, да излезем с ясен пакет от законодателни промени, отбеляза Атанасов.
Предвижда се програма за изграждане и ремонтиране на спортни зали или физкултурни салони във всички училища в страната, посочи на дискусията заместник-министърът на младежта и спорта Габриела Козарева.
Името "Еразъм" е изключително популярно в България, ползва се с голямо уважение и е символ на Европа, отбеляза евродепутатът /ЕНП, България/ Светослав Малинов. Той посочи, че при посещения в 56 български училища само в 2 от тях децата в 10-и и 11-и клас не са чували за "Еразъм". Две-три години преди завършване децата са чували и са участвали в някакви форми на тази програма, отбеляза Малинов. Той каза, че с финансиране от ЕНП на 3 ноември в Пловдив ще бъдат отбелязани 30 години на програмата "Еразъм".
"Еразъм +" е изключително полезна програма чиито бюджет неминуемо трябва да бъде увеличен, което искат и европейските младежки организации, отбеляза евродепутатът /С&Д, България/ Момчил Неков. Във връзка с новите образователни тенденции той коментира, че трябва да се инвестира не само в цифрова инфраструктура, но и в обучение на самите преподаватели, защото сега на учениците не са нужни теоретични знания, а умения и компетентности. Бизнесът също търси това - критично мислене, екипна работа, творчество, отбеляза Неков, който постави въпроса за професионалното образование и отбеляза инициативата си за създаване на повече паралелки в професионалните гимназии с дуална насоченост - по германски, австрийски и швейцарски модел. По думите му дуалното образование у нас набира скорост, но все още не са изработени критерии за фирмите и няма утвърдени стандарти за обучението на менторите в тях.
CHF
|
1 | 2.12014 |
GBP
|
1 | 2.2238 |
RON
|
10 | 3.84703 |
TRY
|
100 | 3.98571 |
USD
|
1 | 1.68708 |
Последни новини
- 21:02 Хороскоп за вторник, 18 ноември 2025 г.
- 19:37 Вучич: Сърбия иска да избегне конфискацията на руските акции
- 19:29 Великобритания с радикална реформа за ограничаване на мигрантите
- 19:22 Григор Димитров финишира 2025 година на 44 място
- 19:14 До края на ноември ще се редуват дъжд и слънчеви дни
- 19:06 Огнище на африканска чума в свинеферма с близо 6000 животни в Румъния
- 18:57 Еврокомисията повиши прогнозите си за икономическия растеж в България
- 18:50 Тази нощ наблюдаваме пика на метеорния поток Леониди