
България 07.04.2025 14:08 Снимка: ДНЕС+
Шофьори на Спешна помощ: Масово не се дава път на линейките
Линейките, които транспортират тежки пациенти, също имат проблеми по фаталната пътна отсечка между Телиш и Радомирци, на която загина 12-годишната Сияна.
Спешните медици от Ловеч покриват част от населените места по първокласния път I-3 Плевен-Луковит, където стана тежката катастрофа. Според тях проблемът с отсечката е комплексен.
„По-голямата част от въпросния път е в област Ловеч, в Луковитския район. Смея да кажа, че при нас пътят е още по-лош. Цялото движение минава през центъра на Луковит, продължава посока София, където пътят става още по-тесен със същата настилка. Освен че пътищата са лоши, имаме едно безумно участие на водачи, които не се съобразяват нито с пътна обстановка, нито със знаци“, каза д-р Силвия Моева, зам.-директор на Центъра за Спешна помощ.
В зависимост от състоянието на пациента, на лекарите се налага да заобикалят отсечката между Луковит и Плевен.
„Ако пациентът е от Тетевен или Луковит, това е най-прекият път, но използваме този път, когато се касае за болен, когато е необходим щадящ транспорт, т.е. линейката не бива да кара бързо. Това са 50 км. Когато се касае за критично болен, ние минаваме през Ловеч, главния път Ловеч – Плевен, т.е. изминаваме 100 км, което в часово време за нас е проблем“, добави д-р Моева.
Шофьори на линейки сигнализират, че не получават предимство на пътя от другите водачи, а това подлага на риск работата им и състоянието на пациентите.
„Масово не се дава път на линейките, няма значение дали камиони или леки коли. Свириш зад него, караш, присвиркваш му, той е застъпил осевата линия и не се свива. Много малко пускат мигач и отбиват. Страхувам се за живота на хората, които возя, защото пациентът може да бъде почти неподвижен. Лекарите правят всичко възможно, стоят прави, включват системи, сменят банки и всичко това с газ, спирачки, газ спирачки. По този лош път, ако караш родилка, направо ражда на пътя“, разказа Петър, който е шофьор на линейка.
Според д-р Пламен Вълчев шофьорите у нас не са обучени за реакция при движение на автомобили със специален режим.
„Изнервен шофьор, който е ядосан, че го е изпреварила линейка със специален режим, спира пред линейката, принуждава ни да спрем и с неприлични жестове и думи. Те не знаят как да отбият, как да ни направят път. Шофьорите, които се движат насреща, имат чувството, че също не трябва да са ангажирани“, каза д-р Вълчев.
Още по темата
![]() |
1 | 2.10078 |
![]() |
1 | 2.25925 |
![]() |
10 | 3.85112 |
![]() |
100 | 4.16705 |
![]() |
1 | 1.67408 |
Последни новини
- 11:39 Кремъл заяви, че цензурата по време на война е оправдана
- 11:28 „Опълченска“ ще остане витрината на управлението на Терзиев
- 11:21 Пламен Димитров, КНСБ: Най-важното в момента е цените да бъдат държани под контрол
- 11:17 Американец попари мечтата ни за изцяло български финал на юношеския "Уимбълдън"
- 11:10 Благомир Коцев пред съда: Това са едни странно скалъпени обвинения, искам да съм при децата си
- 11:07 Одобриха организацията на движение по ул.“Опълченска“, пускат един участък следващата седмица
- 10:58 Габрово получава близо 17 млн. лв. за иновационна долина
- 10:48 ПП-ДБ: Оказван е натиск върху Благомир Коцев да се откаже от политическата си сила