С парни локомотиви БДЖ отбелязва 130 години от създаването си
България 29.09.2018 14:23
На 6-и и 7-ми октомври (събота и неделя) "БДЖ-Пътнически превози" ЕООД ще организира атракционни пътувания по различни маршрути в страната за любителите на железопътния транспорт и ретро подвижния състав. Пътуванията са част от инициативите на националния железопътен превозвач по повод отбелязването на 130 години от създаването на Български държавни железници - "130 години пътуваме заедно".
Атракционните влакове ще бъдат теглени от парни локомотиви и ще представят голяма част от историческото наследство на БДЖ. В съставите им ще бъдат и вагони от царската композиция "Корона експрес" и правителствения влак от 80-те години "Витоша експрес".
Специалните композиции ще пътуват по следните маршрути: На 6-и октомври: София - Мездра - Плевен - Мездра - София; Горна Оряховица - Шумен - Варна. На 7-и октомври: София - Септември - Пловдив - Карлово - София; Варна - Карнобат - Стара Загора - Горна Оряховица.
Всеки от влаковетв ще бъде съставен и от пет вагона за настаняване на пътниците. Всички пътуващи ще имат възможност да разгледат специално прикачените вагони.
Закупилите билети могат да започнат своето пътуване от всяка една гара в участъците по маршрута на влаковете, на които те ще спират. За деца до 7-годишна възраст служителите на билетните каси ще издават безплатни билети с нулева стойност срещу представяне на документ, удостоверяващ възрастта им. Безплатните билети за децата са без право на ползване на отделно седящо място.
Предварителната продажба на билети и резервацията на запазени места за пътуване с атракционните влакове стартира от днес 21-ви септември. Билети могат да бъдат закупени от билетните каси и бюрата във всички гари в страната.
Парният локомотив № 16.27 е произведен през 1948 г. във "Wiener Lokomotivfabrik Floridsdorf", Австрия, с фабричен № 17632. По-голямата част от експлоатационния му живот преминава по жп участъка Горна Оряховица - Стара Загора. Неговата максимална конструктивна скорост е 80 км/ч. Интересен факт за локомотив 16.27 е това, че машината е възстановена в оригиналния си "немскo/австрийски" (DR/OBB) вид като цветово решение, със снегоочистителен плуг, димоповдигащи щитове (крила) и други елементи. Освен 16.27 за момента в Европа има запазена за движение още една машина от този тип, която се намира в Люксембург.
Първокласният вагон-салон № 050-1 е произведен през 1938 г. в "Linke Hoffman Werke-Breslau", Германия и е личен вагон за пътуванията на Цар Борис ІІІ. Този вагон разполага със служебна кабина с 1 легло, 4 кабини с по 2 легла, 2 кабини с две спални с по едно легло и общ санитарен възел, салон с 11 места (за срещи, съвещания, хранене) и склад. Вагон-салон № 050-1 е със запазено луксозно обзавеждане, като специалните ламперии и дамаски са автентични.
Вагон-ресторант № 057 (най-големият салон от "Корона експрес") е произведен в Дряново - България през 1957 г. по чертежи и конструктивни параметри на фирмата "Линке-Хофман Верке"-Германия. Има офис, салон с 24 места и салон с 16 места.
Атракционните влакове ще бъдат теглени от парни локомотиви и ще представят голяма част от историческото наследство на БДЖ. В съставите им ще бъдат и вагони от царската композиция "Корона експрес" и правителствения влак от 80-те години "Витоша експрес".
Специалните композиции ще пътуват по следните маршрути: На 6-и октомври: София - Мездра - Плевен - Мездра - София; Горна Оряховица - Шумен - Варна. На 7-и октомври: София - Септември - Пловдив - Карлово - София; Варна - Карнобат - Стара Загора - Горна Оряховица.
Всеки от влаковетв ще бъде съставен и от пет вагона за настаняване на пътниците. Всички пътуващи ще имат възможност да разгледат специално прикачените вагони.
Закупилите билети могат да започнат своето пътуване от всяка една гара в участъците по маршрута на влаковете, на които те ще спират. За деца до 7-годишна възраст служителите на билетните каси ще издават безплатни билети с нулева стойност срещу представяне на документ, удостоверяващ възрастта им. Безплатните билети за децата са без право на ползване на отделно седящо място.
Предварителната продажба на билети и резервацията на запазени места за пътуване с атракционните влакове стартира от днес 21-ви септември. Билети могат да бъдат закупени от билетните каси и бюрата във всички гари в страната.
Парният локомотив № 16.27 е произведен през 1948 г. във "Wiener Lokomotivfabrik Floridsdorf", Австрия, с фабричен № 17632. По-голямата част от експлоатационния му живот преминава по жп участъка Горна Оряховица - Стара Загора. Неговата максимална конструктивна скорост е 80 км/ч. Интересен факт за локомотив 16.27 е това, че машината е възстановена в оригиналния си "немскo/австрийски" (DR/OBB) вид като цветово решение, със снегоочистителен плуг, димоповдигащи щитове (крила) и други елементи. Освен 16.27 за момента в Европа има запазена за движение още една машина от този тип, която се намира в Люксембург.
Първокласният вагон-салон № 050-1 е произведен през 1938 г. в "Linke Hoffman Werke-Breslau", Германия и е личен вагон за пътуванията на Цар Борис ІІІ. Този вагон разполага със служебна кабина с 1 легло, 4 кабини с по 2 легла, 2 кабини с две спални с по едно легло и общ санитарен възел, салон с 11 места (за срещи, съвещания, хранене) и склад. Вагон-салон № 050-1 е със запазено луксозно обзавеждане, като специалните ламперии и дамаски са автентични.
Вагон-ресторант № 057 (най-големият салон от "Корона експрес") е произведен в Дряново - България през 1957 г. по чертежи и конструктивни параметри на фирмата "Линке-Хофман Верке"-Германия. Има офис, салон с 24 места и салон с 16 места.
CHF
|
1 | 2.09943 |
GBP
|
1 | 2.22077 |
RON
|
10 | 3.84627 |
TRY
|
100 | 4.02621 |
USD
|
1 | 1.69586 |
Последни новини
- 09:55 Явор Гечев: Партия в Президентството не се прави
- 09:47 Какво означава „детето да е центъра“ – професионален и човешки поглед
- 09:39 Саркози ядял само еднообразна храна в затвора от страх да не бъде отровен
- 09:33 Шестима мигранти загинаха след гонка с полицията, шипове на пътя и яростно преследване
- 09:32 Българинът Андрей Крайтор стана световен шампион в Абу Даби
- 09:24 За последните 30 години раждаемостта в България е намаляла с 33%
- 09:15 Отговорът на САЩ на "Буревестник": Показаха загадъчна ракета под крилото на B-52
- 09:07 Гроздан Караджов в Гюешево: Нашето поколение трябва да изгради тунелите и мостовете