С парни локомотиви БДЖ отбелязва 130 години от създаването си
България 29.09.2018 14:23
На 6-и и 7-ми октомври (събота и неделя) "БДЖ-Пътнически превози" ЕООД ще организира атракционни пътувания по различни маршрути в страната за любителите на железопътния транспорт и ретро подвижния състав. Пътуванията са част от инициативите на националния железопътен превозвач по повод отбелязването на 130 години от създаването на Български държавни железници - "130 години пътуваме заедно".
Атракционните влакове ще бъдат теглени от парни локомотиви и ще представят голяма част от историческото наследство на БДЖ. В съставите им ще бъдат и вагони от царската композиция "Корона експрес" и правителствения влак от 80-те години "Витоша експрес".
Специалните композиции ще пътуват по следните маршрути: На 6-и октомври: София - Мездра - Плевен - Мездра - София; Горна Оряховица - Шумен - Варна. На 7-и октомври: София - Септември - Пловдив - Карлово - София; Варна - Карнобат - Стара Загора - Горна Оряховица.
Всеки от влаковетв ще бъде съставен и от пет вагона за настаняване на пътниците. Всички пътуващи ще имат възможност да разгледат специално прикачените вагони.
Закупилите билети могат да започнат своето пътуване от всяка една гара в участъците по маршрута на влаковете, на които те ще спират. За деца до 7-годишна възраст служителите на билетните каси ще издават безплатни билети с нулева стойност срещу представяне на документ, удостоверяващ възрастта им. Безплатните билети за децата са без право на ползване на отделно седящо място.
Предварителната продажба на билети и резервацията на запазени места за пътуване с атракционните влакове стартира от днес 21-ви септември. Билети могат да бъдат закупени от билетните каси и бюрата във всички гари в страната.
Парният локомотив № 16.27 е произведен през 1948 г. във "Wiener Lokomotivfabrik Floridsdorf", Австрия, с фабричен № 17632. По-голямата част от експлоатационния му живот преминава по жп участъка Горна Оряховица - Стара Загора. Неговата максимална конструктивна скорост е 80 км/ч. Интересен факт за локомотив 16.27 е това, че машината е възстановена в оригиналния си "немскo/австрийски" (DR/OBB) вид като цветово решение, със снегоочистителен плуг, димоповдигащи щитове (крила) и други елементи. Освен 16.27 за момента в Европа има запазена за движение още една машина от този тип, която се намира в Люксембург.
Първокласният вагон-салон № 050-1 е произведен през 1938 г. в "Linke Hoffman Werke-Breslau", Германия и е личен вагон за пътуванията на Цар Борис ІІІ. Този вагон разполага със служебна кабина с 1 легло, 4 кабини с по 2 легла, 2 кабини с две спални с по едно легло и общ санитарен възел, салон с 11 места (за срещи, съвещания, хранене) и склад. Вагон-салон № 050-1 е със запазено луксозно обзавеждане, като специалните ламперии и дамаски са автентични.
Вагон-ресторант № 057 (най-големият салон от "Корона експрес") е произведен в Дряново - България през 1957 г. по чертежи и конструктивни параметри на фирмата "Линке-Хофман Верке"-Германия. Има офис, салон с 24 места и салон с 16 места.
Атракционните влакове ще бъдат теглени от парни локомотиви и ще представят голяма част от историческото наследство на БДЖ. В съставите им ще бъдат и вагони от царската композиция "Корона експрес" и правителствения влак от 80-те години "Витоша експрес".
Специалните композиции ще пътуват по следните маршрути: На 6-и октомври: София - Мездра - Плевен - Мездра - София; Горна Оряховица - Шумен - Варна. На 7-и октомври: София - Септември - Пловдив - Карлово - София; Варна - Карнобат - Стара Загора - Горна Оряховица.
Всеки от влаковетв ще бъде съставен и от пет вагона за настаняване на пътниците. Всички пътуващи ще имат възможност да разгледат специално прикачените вагони.
Закупилите билети могат да започнат своето пътуване от всяка една гара в участъците по маршрута на влаковете, на които те ще спират. За деца до 7-годишна възраст служителите на билетните каси ще издават безплатни билети с нулева стойност срещу представяне на документ, удостоверяващ възрастта им. Безплатните билети за децата са без право на ползване на отделно седящо място.
Предварителната продажба на билети и резервацията на запазени места за пътуване с атракционните влакове стартира от днес 21-ви септември. Билети могат да бъдат закупени от билетните каси и бюрата във всички гари в страната.
Парният локомотив № 16.27 е произведен през 1948 г. във "Wiener Lokomotivfabrik Floridsdorf", Австрия, с фабричен № 17632. По-голямата част от експлоатационния му живот преминава по жп участъка Горна Оряховица - Стара Загора. Неговата максимална конструктивна скорост е 80 км/ч. Интересен факт за локомотив 16.27 е това, че машината е възстановена в оригиналния си "немскo/австрийски" (DR/OBB) вид като цветово решение, със снегоочистителен плуг, димоповдигащи щитове (крила) и други елементи. Освен 16.27 за момента в Европа има запазена за движение още една машина от този тип, която се намира в Люксембург.
Първокласният вагон-салон № 050-1 е произведен през 1938 г. в "Linke Hoffman Werke-Breslau", Германия и е личен вагон за пътуванията на Цар Борис ІІІ. Този вагон разполага със служебна кабина с 1 легло, 4 кабини с по 2 легла, 2 кабини с две спални с по едно легло и общ санитарен възел, салон с 11 места (за срещи, съвещания, хранене) и склад. Вагон-салон № 050-1 е със запазено луксозно обзавеждане, като специалните ламперии и дамаски са автентични.
Вагон-ресторант № 057 (най-големият салон от "Корона експрес") е произведен в Дряново - България през 1957 г. по чертежи и конструктивни параметри на фирмата "Линке-Хофман Верке"-Германия. Има офис, салон с 24 места и салон с 16 места.
CHF | 1 | 2.09763 |
GBP | 1 | 2.34329 |
RON | 10 | 3.92997 |
TRY | 100 | 5.38766 |
USD | 1 | 1.86358 |
Последни новини
- 21:12 Хороскоп за сряда, 27 ноември 2024 г.
- 19:31 Перспективата за примирие в Ливан кара жителите на Газа да се чувстват изоставени
- 19:18 ВАС отхвърли жалбата на АИКБ срещу увеличението на минималната заплата
- 19:06 Ограничават движението в тунел "Топли дол" на АМ "Хемус" за четири часа тази нощ
- 18:54 КС допусна преброяване на бюлетините в 1777 избирателни секции
- 18:43 Пускат 3-и и 4-ти блок на ТЕЦ "Марица Изток 3" за първите три месеца на 2025 г.
- 18:31 Британският туристически министър отказала среща с Евтим Милошев поради „различия в ранга“
- 18:19 Йотова: Търпението ни като избиратели не е безкрайно