С E306 млн. обновяват жп линията Русе-Варна
България 13.09.2013 23:18
Напълно готов е проектът за модернизация на най-старата жп линия у нас - Русе-Варна. Това заяви в Русе Стилиян Кротнев, директор на дирекция "Стратегическо развитие и инвестиционни проекти" в НК "Железопътна инфраструктура". Индикативната стойност на проекта е 305,7 млн. евро, но след провеждането на тръжните процедури се надяваме тя да бъде по-малка, каза Кротнев. Модернизацията на жп линията ще се финансира от новата ОП "Транспорт".
Трасето е разделено на два участъка - единична жп линия Русе-Каспичан (135 км) и двойната Каспичан-Варна (97 км). Проектът е изготвен от българо-италианския консорциум "Евротранспроект-Нет инженеринг", научи "Стандарт". Предвижда се възстановяване на проектните параметри на жп линията за скорост до 130 км/ч за пътническите влакове и до 100 км/ч - за товарните. Целта е увеличаване на средната скорост за движение от сегашните 40-50 км на над 70 км, което ще даде възможност за нарастване на товарния трафик между пристанищата Русе и Варна. Линията е най-пряката връзка на VII и VIII трансевропейски транспортни коридори при гара Синдел.
За да се осъществи тази свързаност, е нужно европейско финансиране и за довършване на най-тежкия жп участък у нас - линията Карнобат-Синдел, който се бави вече две десетилетия, каза Кротнев. За обслужването на товаропотока в Русе ще бъде изграден интермодален терминал, допълни той. Само стойността на подготовката на проекта е 2,54 млн. евро, а строителството на термина. /standartnews.com
Трасето е разделено на два участъка - единична жп линия Русе-Каспичан (135 км) и двойната Каспичан-Варна (97 км). Проектът е изготвен от българо-италианския консорциум "Евротранспроект-Нет инженеринг", научи "Стандарт". Предвижда се възстановяване на проектните параметри на жп линията за скорост до 130 км/ч за пътническите влакове и до 100 км/ч - за товарните. Целта е увеличаване на средната скорост за движение от сегашните 40-50 км на над 70 км, което ще даде възможност за нарастване на товарния трафик между пристанищата Русе и Варна. Линията е най-пряката връзка на VII и VIII трансевропейски транспортни коридори при гара Синдел.
За да се осъществи тази свързаност, е нужно европейско финансиране и за довършване на най-тежкия жп участък у нас - линията Карнобат-Синдел, който се бави вече две десетилетия, каза Кротнев. За обслужването на товаропотока в Русе ще бъде изграден интермодален терминал, допълни той. Само стойността на подготовката на проекта е 2,54 млн. евро, а строителството на термина. /standartnews.com
![]() |
1 | 2.11395 |
![]() |
1 | 2.25643 |
![]() |
10 | 3.92918 |
![]() |
100 | 4.52938 |
![]() |
1 | 1.72381 |
Последни новини
- 09:14 Стойчо Стойчев: И Левски да стане премиер, ще бъде обвинен в корупция
- 09:04 Зеленски иска от съюзниците да предоставят на Украйна още 10 системи за ПВО Patriot
- 08:55 Путин: Ядрените оръжия на руския флот са изцяло модернизирани
- 08:46 Блинкен: Зеленски сам предложи украинските полезни изкопаеми в замяна на американската подкрепа
- 08:36 Акордеонистът Исус Ангелов е номиниран за Наградата за Полет в Изкуството "Стоян Камбарев"
- 08:27 Проф. Даниел Вълчев: Съчетанието на либерализъм, демокрация и свободен пазар води до олигархия
- 22:37 Странно съдийство и отменени голове не спряха Спартак за поредна победа
- 21:22 Хороскоп за събота, 12 април 2025 г.