С царския вагон БДЖ бори кризата
България 04.04.2011 14:09
С атракционно пътуване от София до Банкя и обратно с ретро влакова композиция, теглена от парен локомотив, министърът на транспорта Александър Цветков и шефът на БДЖ Тенчо Тенчев показаха, че реформите в железницата не са само съкращения и оптимизиране на разходите, но и развитие на нови приходоносни дейности.
Ако някой иска да се чувства царски, може да го направи с БДЖ, заяви министър Цветков и изтъкна, че в ретро влака е включен и царският вагон с царското купе, които могат да бъдат наети.
По думите на Любомир Илиев - директор „Маркетинг и продажби" в БДЖ, наемането на един вагон струва 750 лева на ден, а на парен локомотив - 950 лева на ден.
Един ретро влак по дестинацията София-Пловдив-София струва 4000 евро.
БДЖ е една от малкото железници в Европа, която може да предложи такава услуга. Разработената програма за атракционни пътувания включва дестинациите София-Бургас, София-Пловдив, Велинград-Септември с теснолинейката.
С рекламна цел БДЖ пуска за 20 дни дестинацията София-Банкя с ретро влак. Само за първите 10 дни са превозени 9000 души, а приходите от това са 8000 лева. Цената на билета е 0.80 лева, каза огнярят на парния локомотив. Той изтъкна, че това е конкуренция и на метро, и на маршрутки.
Репортер на news.bg успя да надникне в пещта. Машинистът разказа, че температурата там достига 1000-1200 градуса. Пещта поглъща около два тона въглища само за курса София-Банкя-София. Огнярите също са двама - за да се сменят по време на пътя, разказа Чавдар Трендафилов от БДЖ.
Машинистът каза, че машината го слуша и както всички се уверихме - върви.
Пътуването беше атракция не само за пътниците, а и за всички, които срещна по пътя, защото свирката на локомотива и парата, която я изпраща, привличаха вниманието отдалече. Децата пък искрено се забавляваха и имитираха звуците на парния локомотив и с нетърпение очакваха отново да свирне.
Ако някой иска да се чувства царски, може да го направи с БДЖ, заяви министър Цветков и изтъкна, че в ретро влака е включен и царският вагон с царското купе, които могат да бъдат наети.
По думите на Любомир Илиев - директор „Маркетинг и продажби" в БДЖ, наемането на един вагон струва 750 лева на ден, а на парен локомотив - 950 лева на ден.
Един ретро влак по дестинацията София-Пловдив-София струва 4000 евро.
БДЖ е една от малкото железници в Европа, която може да предложи такава услуга. Разработената програма за атракционни пътувания включва дестинациите София-Бургас, София-Пловдив, Велинград-Септември с теснолинейката.
С рекламна цел БДЖ пуска за 20 дни дестинацията София-Банкя с ретро влак. Само за първите 10 дни са превозени 9000 души, а приходите от това са 8000 лева. Цената на билета е 0.80 лева, каза огнярят на парния локомотив. Той изтъкна, че това е конкуренция и на метро, и на маршрутки.
Репортер на news.bg успя да надникне в пещта. Машинистът разказа, че температурата там достига 1000-1200 градуса. Пещта поглъща около два тона въглища само за курса София-Банкя-София. Огнярите също са двама - за да се сменят по време на пътя, разказа Чавдар Трендафилов от БДЖ.
Машинистът каза, че машината го слуша и както всички се уверихме - върви.
Пътуването беше атракция не само за пътниците, а и за всички, които срещна по пътя, защото свирката на локомотива и парата, която я изпраща, привличаха вниманието отдалече. Децата пък искрено се забавляваха и имитираха звуците на парния локомотив и с нетърпение очакваха отново да свирне.
CHF
|
1 | 2.10803 |
GBP
|
1 | 2.22152 |
RON
|
10 | 3.84703 |
TRY
|
100 | 4.00074 |
USD
|
1 | 1.6897 |
Последни новини
- 11:04 Работилница във Варна обедини усилия срещу дезинформацията
- 10:55 Променят движението на „Тракия“ заради ремонти
- 10:48 Столичният квартал „Слатина” на бунт заради предстоящ строеж
- 10:41 Турци и азери искат рафинерията на Лукойл в Бургас
- 10:33 Правителството на Украйна уволни надзорния съвет на "Енергоатом"
- 10:27 Ключов бизнес партньор на Зеленски и бивш вицепремиер са замесени в афера за 100 млн. долара
- 10:19 Европейската комисия: България е застрашена от миграционен наплив
- 10:12 Тлееща заплаха под краката ни: Подземни пожари заплашват Балканите