Релсите и влаковете са приоритет за правителството
България 26.09.2013 16:07
Приоритетите в транспорта през следващия програмен период 2014 – 2020 ще бъдат проектите за изграждане на инфраструктура в железопътния сектор. Това съобщи днес министърът на транспорта Данаил Папазов. По думите му, близо 50% от проектите ще бъдат насочени към железопътния сектор, защото той е най-екологичният транспорт.
„В тази връзка разработваме няколко сериозни проекта, които включват довършване на линията Бургас –Пловдив, завършване на трасето между Септември и София, като първият етап ще бъде Септември – Елин Пелин“, изтъкна транспортният министър.
Той каза още, че от особено важност за варненския регион и по негово настояване е завършен практически проекта Русе – Варна. Той е за рехабилитацията на пътя и повдигане скоростта на товарните влакове до 100 – 120 км/ч.
Другият проект, по който усилено се работи е довършване на трасето Синдел – Карнобат, което ще подвърже региона към скоростния път Бургас – София. От особена важност е и трасето Видин – Метковиц, както й удълбочаването на река Дунав.
Министър Папазов съобщи, че оздравителната програмата за БДЖ е готова. „В понеделник предстои поредната среща при премиера, на която ще бъде обсъждано бъдещето на БДЖ и как то да бъде финансирано през следващите няколко години с цел обновление на пътния състав. Ще търсим и финансиране по европейските програмите за закупуване на нов подвижен състав, особено за пътническите превози, но условията са няколко и са много тежки. Най-важното условие е дружеството да бъде минимум на нула или на печалба, за да кандидатства като бенефициент за такава инвестиция”, каза министърът.
Транспортният министър изтъкна, че се работи по ремонта на вагоните, като за последните дни на август за първи път „Товарни превози” превозват по 30 000 тона на денонощие, което не се е случвало отдавна. Папазов каза, че всичко ще стане ясно до дни, когато се изясни варианта, по който ще се работи за оздравяване на дружеството, ще се търси одобрението на кредиторите. „Трябва да е ясно, че нищо в БДЖ в момента не може да бъде направено без диалог с кредиторите главно по двата заема. По-малките заеми са уредени и разсрочени”, каза Данаил Папазов. Той допълни, че до месец май предприятието БДЖ е било на загуба с близо 25 млн. лева, в момента загубите са под 17 млн. лева.
„В тази връзка разработваме няколко сериозни проекта, които включват довършване на линията Бургас –Пловдив, завършване на трасето между Септември и София, като първият етап ще бъде Септември – Елин Пелин“, изтъкна транспортният министър.
Той каза още, че от особено важност за варненския регион и по негово настояване е завършен практически проекта Русе – Варна. Той е за рехабилитацията на пътя и повдигане скоростта на товарните влакове до 100 – 120 км/ч.
Другият проект, по който усилено се работи е довършване на трасето Синдел – Карнобат, което ще подвърже региона към скоростния път Бургас – София. От особена важност е и трасето Видин – Метковиц, както й удълбочаването на река Дунав.
Министър Папазов съобщи, че оздравителната програмата за БДЖ е готова. „В понеделник предстои поредната среща при премиера, на която ще бъде обсъждано бъдещето на БДЖ и как то да бъде финансирано през следващите няколко години с цел обновление на пътния състав. Ще търсим и финансиране по европейските програмите за закупуване на нов подвижен състав, особено за пътническите превози, но условията са няколко и са много тежки. Най-важното условие е дружеството да бъде минимум на нула или на печалба, за да кандидатства като бенефициент за такава инвестиция”, каза министърът.
Транспортният министър изтъкна, че се работи по ремонта на вагоните, като за последните дни на август за първи път „Товарни превози” превозват по 30 000 тона на денонощие, което не се е случвало отдавна. Папазов каза, че всичко ще стане ясно до дни, когато се изясни варианта, по който ще се работи за оздравяване на дружеството, ще се търси одобрението на кредиторите. „Трябва да е ясно, че нищо в БДЖ в момента не може да бъде направено без диалог с кредиторите главно по двата заема. По-малките заеми са уредени и разсрочени”, каза Данаил Папазов. Той допълни, че до месец май предприятието БДЖ е било на загуба с близо 25 млн. лева, в момента загубите са под 17 млн. лева.
![]() |
1 | 2.11395 |
![]() |
1 | 2.25643 |
![]() |
10 | 3.92918 |
![]() |
100 | 4.52938 |
![]() |
1 | 1.72381 |
Последни новини
- 09:31 На първо четене: Максималната скорост по магистралите става 130 км. в час
- 09:23 Корабите от противоминната група в Черно море участват в съвместни плавания и маневри
- 09:14 Стойчо Стойчев: И Левски да стане премиер, ще бъде обвинен в корупция
- 09:04 Зеленски иска от съюзниците да предоставят на Украйна още 10 системи за ПВО Patriot
- 08:55 Путин: Ядрените оръжия на руския флот са изцяло модернизирани
- 08:46 Блинкен: Зеленски сам предложи украинските полезни изкопаеми в замяна на американската подкрепа
- 08:36 Акордеонистът Исус Ангелов е номиниран за Наградата за Полет в Изкуството "Стоян Камбарев"
- 08:27 Проф. Даниел Вълчев: Съчетанието на либерализъм, демокрация и свободен пазар води до олигархия