Релсите и влаковете са приоритет за правителството
България 26.09.2013 16:07
Приоритетите в транспорта през следващия програмен период 2014 – 2020 ще бъдат проектите за изграждане на инфраструктура в железопътния сектор. Това съобщи днес министърът на транспорта Данаил Папазов. По думите му, близо 50% от проектите ще бъдат насочени към железопътния сектор, защото той е най-екологичният транспорт.
„В тази връзка разработваме няколко сериозни проекта, които включват довършване на линията Бургас –Пловдив, завършване на трасето между Септември и София, като първият етап ще бъде Септември – Елин Пелин“, изтъкна транспортният министър.
Той каза още, че от особено важност за варненския регион и по негово настояване е завършен практически проекта Русе – Варна. Той е за рехабилитацията на пътя и повдигане скоростта на товарните влакове до 100 – 120 км/ч.
Другият проект, по който усилено се работи е довършване на трасето Синдел – Карнобат, което ще подвърже региона към скоростния път Бургас – София. От особена важност е и трасето Видин – Метковиц, както й удълбочаването на река Дунав.
Министър Папазов съобщи, че оздравителната програмата за БДЖ е готова. „В понеделник предстои поредната среща при премиера, на която ще бъде обсъждано бъдещето на БДЖ и как то да бъде финансирано през следващите няколко години с цел обновление на пътния състав. Ще търсим и финансиране по европейските програмите за закупуване на нов подвижен състав, особено за пътническите превози, но условията са няколко и са много тежки. Най-важното условие е дружеството да бъде минимум на нула или на печалба, за да кандидатства като бенефициент за такава инвестиция”, каза министърът.
Транспортният министър изтъкна, че се работи по ремонта на вагоните, като за последните дни на август за първи път „Товарни превози” превозват по 30 000 тона на денонощие, което не се е случвало отдавна. Папазов каза, че всичко ще стане ясно до дни, когато се изясни варианта, по който ще се работи за оздравяване на дружеството, ще се търси одобрението на кредиторите. „Трябва да е ясно, че нищо в БДЖ в момента не може да бъде направено без диалог с кредиторите главно по двата заема. По-малките заеми са уредени и разсрочени”, каза Данаил Папазов. Той допълни, че до месец май предприятието БДЖ е било на загуба с близо 25 млн. лева, в момента загубите са под 17 млн. лева.
„В тази връзка разработваме няколко сериозни проекта, които включват довършване на линията Бургас –Пловдив, завършване на трасето между Септември и София, като първият етап ще бъде Септември – Елин Пелин“, изтъкна транспортният министър.
Той каза още, че от особено важност за варненския регион и по негово настояване е завършен практически проекта Русе – Варна. Той е за рехабилитацията на пътя и повдигане скоростта на товарните влакове до 100 – 120 км/ч.
Другият проект, по който усилено се работи е довършване на трасето Синдел – Карнобат, което ще подвърже региона към скоростния път Бургас – София. От особена важност е и трасето Видин – Метковиц, както й удълбочаването на река Дунав.
Министър Папазов съобщи, че оздравителната програмата за БДЖ е готова. „В понеделник предстои поредната среща при премиера, на която ще бъде обсъждано бъдещето на БДЖ и как то да бъде финансирано през следващите няколко години с цел обновление на пътния състав. Ще търсим и финансиране по европейските програмите за закупуване на нов подвижен състав, особено за пътническите превози, но условията са няколко и са много тежки. Най-важното условие е дружеството да бъде минимум на нула или на печалба, за да кандидатства като бенефициент за такава инвестиция”, каза министърът.
Транспортният министър изтъкна, че се работи по ремонта на вагоните, като за последните дни на август за първи път „Товарни превози” превозват по 30 000 тона на денонощие, което не се е случвало отдавна. Папазов каза, че всичко ще стане ясно до дни, когато се изясни варианта, по който ще се работи за оздравяване на дружеството, ще се търси одобрението на кредиторите. „Трябва да е ясно, че нищо в БДЖ в момента не може да бъде направено без диалог с кредиторите главно по двата заема. По-малките заеми са уредени и разсрочени”, каза Данаил Папазов. Той допълни, че до месец май предприятието БДЖ е било на загуба с близо 25 млн. лева, в момента загубите са под 17 млн. лева.
CHF
|
1 | 2.10033 |
GBP
|
1 | 2.21976 |
RON
|
10 | 3.8459 |
TRY
|
100 | 4.00779 |
USD
|
1 | 1.69175 |
Последни новини
- 19:31 Кралски биограф: Принц Андрю водел проститутки в Бъкингам, кралицата прощавала на любимия си син
- 19:23 Путин ще посети Индия до края на годината
- 19:15 Проливни дъждове предизвикват затруднения в много райони на Гърция
- 19:06 Преговорите за Бюджет 2026: Няма да има втора среща между работодателите и властта
- 18:58 Валежите спират от утре, слънце и утринни мъгли до края на седмицата
- 18:50 Тръмп помилва Руди Джулиани и десетки други свои политически съюзници
- 18:45 Саркози излезе от "Ла Санте": Затворът е много тежък, бих казал дори, че е изтощителен
- 18:43 Антикорупционната прокуратура в Румъния - по следите на няколко мрежи за влияние