Рекорден ръст на товари отбелязват водният и железопътният ни транспорт
България 04.02.2004 15:23
С 4.2% са нараснали обработените товари от българските пристанища през 2003 г., спрямо 2002 г. За изминалата година през морските пристанища са преминали общо 21.37 млн. тона товари, което е с 4.8% повече от 2002 г., съобщиха от пресцентъра на МТС.
През речните пристанища през 2003 г. са преминали общо 3.75 млн. тона товари - с 1.1% повече от 2002 г. По-малкият обем товари, обработени на речните пристанища, се дължи на ниското ниво на река Дунав в по-голямата част на годината.
През 2004 г. очакванията на Министерството на транспорта и съобщенията са за над 5% ръст на товарите, които се обработват през българските пристанища. Прогнозата е на база увеличаването на индустриалното производство, инвестициите и външната ни търговия.
Изминалата година беше добра и за българските железници.
С 8,6 % ръст на превозените товари отчита БДЖ през 2003 г. в сравнение с 2002 г. Това се случва за първи път от 1995 г. насам. Според вицепремиера Николай Василев тези резултати се дължат на няколко фактора: увеличения ръст на българското индустриално производство, на големия износ, както и на по-добрата организация вътре в БДЖ, която позволява превозването на повече товари. Основната причина е и в повишеното търсене на железопътните услуги за превоз през изминалата година.
Министър Василев потвърди още веднъж намерението на МТС да се извърши основната ремонтна програма на 3 620 товарни вагона. С тях значително ще се увеличи работещият парк на железниците, който в момента е едва 8 500 товарни вагона. Това се налага поради факта, че с наличните вагони железниците не могат да посрещнат огромните нужди на българската индустрия за превоз на товари.
За първи път от 1996 г. насам има увеличение с 4,4 % на броя на превозените пътници в железопътния транспорт. “През тази година очакваме допълнително увеличение на пътници и товари с над 5% на годишна база” – допълни вицепремиерът Василев.
През речните пристанища през 2003 г. са преминали общо 3.75 млн. тона товари - с 1.1% повече от 2002 г. По-малкият обем товари, обработени на речните пристанища, се дължи на ниското ниво на река Дунав в по-голямата част на годината.
През 2004 г. очакванията на Министерството на транспорта и съобщенията са за над 5% ръст на товарите, които се обработват през българските пристанища. Прогнозата е на база увеличаването на индустриалното производство, инвестициите и външната ни търговия.
Изминалата година беше добра и за българските железници.
С 8,6 % ръст на превозените товари отчита БДЖ през 2003 г. в сравнение с 2002 г. Това се случва за първи път от 1995 г. насам. Според вицепремиера Николай Василев тези резултати се дължат на няколко фактора: увеличения ръст на българското индустриално производство, на големия износ, както и на по-добрата организация вътре в БДЖ, която позволява превозването на повече товари. Основната причина е и в повишеното търсене на железопътните услуги за превоз през изминалата година.
Министър Василев потвърди още веднъж намерението на МТС да се извърши основната ремонтна програма на 3 620 товарни вагона. С тях значително ще се увеличи работещият парк на железниците, който в момента е едва 8 500 товарни вагона. Това се налага поради факта, че с наличните вагони железниците не могат да посрещнат огромните нужди на българската индустрия за превоз на товари.
За първи път от 1996 г. насам има увеличение с 4,4 % на броя на превозените пътници в железопътния транспорт. “През тази година очакваме допълнително увеличение на пътници и товари с над 5% на годишна база” – допълни вицепремиерът Василев.
CHF
|
1 | 2.1183 |
GBP
|
1 | 2.21724 |
RON
|
10 | 3.84476 |
TRY
|
100 | 3.98599 |
USD
|
1 | 1.68752 |
Последни новини
- 09:43 Проектобюджетите на ДОО и НЗОК бяха приети на първо четене в ресорните комисии
- 09:36 Когато специалистите също имат нужда от подкрепа
- 09:30 Хакан Фидан: Сирия остава сред основните приоритети на турската външна политика
- 09:26 Проверка и арести на петима надзиратели в ареста във Варна
- 09:22 Тресящият се от мегокорупционен скандал Киев: Ще уволни ли Зеленски шефа на канцлеарията си Ермак
- 09:20 Авария остави без ток хиляди абонати във "Възраждане" и "Кайсиева градина"
- 09:14 ЕЦБ: Банките в еврозоната са стабилни, но средата остава рискова
- 09:07 Бюджет 2026 мина на първо четене в ресорната парламентарна комисия