Работници бързат с ремонта, за да пуснат движението по подбалканската линия към 16,30 часа
България 27.01.2019 17:01
Заради повредите по железния пък, причинени от дерайлирали 2 вагона на товарен влак в събота към 18,35 часа в района на гара Шивачево, движението по подбалканската линия на влаковете бе спряно веднага и от снощи те са пренасочвани през Зимница, Ямбол и Стара Загора към Тулово и Казанлък. В почивния ден днес по релсите, които на места трябваше да се подменят, бяха съсредоточени много работници с цел движението да бъде възстановено към 16,30 часа, видя на място репортер на "24 часа".
"Най-вероятно технически проблем в дерайлиралите вагони са причина за този инцидент, железният път е в добро състояние", това каза днес пред "24 часа" на гара Шивачево Бойко Скробански, началник на звеното за разследвания в Министерството на транспорта. Той също дойде на място, след като в събота към 18,35 часа два вагона от товарна композиция, пътуваща празна от Бургас към Пирдоп по подбалканската линия, дерайлираха и потрошиха 5 км и 850 метра железен път, преди влакът да бъде спрян.
Той е собственост на частния превозвач "Ди Би карго България" ЕООД, уточни Скробански. При инцидента няма пострадали хора. С вагоните се превозва меден прокат от мина "Челопеч" към бургаското пристанище, на връщане те пътуват празни.
Композицията преминавала транзит през гара Шивачево, когато ръководителят на движението забелязал, че вагон номер 20, в средата на влака, е дерайлирал и се влачи. Машинистите не били разбрали това, тъй като влакът бил дълъг над половин километър - общо с 36 вагона и 4 електрически локомотива, от които три били за "студен резерв" и пътували като вагони.
Ръководителят на движението подал веднага червен сигнал за спиране, но подминалите вече гарата машинисти не го забелязали. Тогава "червената шапка" прекъснал електричеството по контактната мрежа на линията и влакът спрял принудително на около 2 км западно от Шивачево. Междувременно при преминаването на прелеза западно от гарата подскочил и дерайлирал и вагон 21. Смята се, че първият, номер 20, излязал от релсите още на 3-4 километра преди Шивачево.
Двата проблемни вагона са в средата на композицията, но връзката между вагоните е гъвкава и това може да се случи, обясни вчера Бойко Скробански. Според него, няма нищо необичайно в това, че машинистите не са разбрали за инцидента, тъй като шумът от влака е голям, а празната композиция не придърпва, както би станало при дерйлиране на пълни вагони. Пак според Скробански, в района на гара Шивачево влакът преминал с малко по-ниска от разрешената там за товарни влакове скорост - със 75-76 км в час при разрешена скорост 80 километра в час.
След като влакът бил спрян, дерайлиралите вагони са изправени и откачени на гара Твърдица. Останалите са продължили към Пирдоп. /24chasa.bg
"Най-вероятно технически проблем в дерайлиралите вагони са причина за този инцидент, железният път е в добро състояние", това каза днес пред "24 часа" на гара Шивачево Бойко Скробански, началник на звеното за разследвания в Министерството на транспорта. Той също дойде на място, след като в събота към 18,35 часа два вагона от товарна композиция, пътуваща празна от Бургас към Пирдоп по подбалканската линия, дерайлираха и потрошиха 5 км и 850 метра железен път, преди влакът да бъде спрян.
Той е собственост на частния превозвач "Ди Би карго България" ЕООД, уточни Скробански. При инцидента няма пострадали хора. С вагоните се превозва меден прокат от мина "Челопеч" към бургаското пристанище, на връщане те пътуват празни.
Композицията преминавала транзит през гара Шивачево, когато ръководителят на движението забелязал, че вагон номер 20, в средата на влака, е дерайлирал и се влачи. Машинистите не били разбрали това, тъй като влакът бил дълъг над половин километър - общо с 36 вагона и 4 електрически локомотива, от които три били за "студен резерв" и пътували като вагони.
Ръководителят на движението подал веднага червен сигнал за спиране, но подминалите вече гарата машинисти не го забелязали. Тогава "червената шапка" прекъснал електричеството по контактната мрежа на линията и влакът спрял принудително на около 2 км западно от Шивачево. Междувременно при преминаването на прелеза западно от гарата подскочил и дерайлирал и вагон 21. Смята се, че първият, номер 20, излязал от релсите още на 3-4 километра преди Шивачево.
Двата проблемни вагона са в средата на композицията, но връзката между вагоните е гъвкава и това може да се случи, обясни вчера Бойко Скробански. Според него, няма нищо необичайно в това, че машинистите не са разбрали за инцидента, тъй като шумът от влака е голям, а празната композиция не придърпва, както би станало при дерйлиране на пълни вагони. Пак според Скробански, в района на гара Шивачево влакът преминал с малко по-ниска от разрешената там за товарни влакове скорост - със 75-76 км в час при разрешена скорост 80 километра в час.
След като влакът бил спрян, дерайлиралите вагони са изправени и откачени на гара Твърдица. Останалите са продължили към Пирдоп. /24chasa.bg
CHF | 1 | 2.09763 |
GBP | 1 | 2.34329 |
RON | 10 | 3.92997 |
TRY | 100 | 5.38766 |
USD | 1 | 1.86358 |
Последни новини
- 14:37 Преговорите между БСП, "Възраждане" и МЕЧ не стигнаха до желания резултат
- 14:26 Еurоnеwѕ: На прага на зимата Eвpoпa ce гoтви зa cтyд и нecтaбилни eнepгийни цeни
- 14:17 Има ли фалшив зехтин от Гърция у нас?
- 14:09 "Капките" се завръщат! Продуцентът разкри ще остави ли Геро да води шоуто
- 14:06 Европейска сметна палата: ЕП подкрепи българския кандидат Илиана Иванова
- 14:02 Нанков: ПП да се прекръстят на Подпираме Промяната
- 13:59 Новите избори ще са през март, ще струват още 100 милиона левчета, които нямаме в хазната
- 13:56 Кирил Петков към ГЕРБ: При избора България или Пеевски, вие избрахте Пеевски!