
България 24.08.2021 13:33 Снимка: ДНЕС+
Прокопаха първите 70 м от най-дългия двутръбен жп тунел у нас
Вече са прокопани първите 70 метра от най-дългия двутръбен железопътен тунел, изграждан досега в България. Той е с дължина 7 километра и е компонент от мащабния жп проект Елин Пелин-Костенец, чието изпълнение стартира преди малко повече от месец, съобщи Министерство на транспорта.
В края на вчерашния ден, министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Георги Тодоров направи проверка на строителните дейности на обекта. Това което виждам е, че на място се работи с много добри темпове. Към момента строителят е приключил работа по източния и западния портал на тунела и извършва изкопни дейности в тунелното тяло, коментира той.
Тодоров посочи, че това е един от важните стратегически проекти за България. С реализирането му ще се подобри свързаността по основната жп магистрала от направлението Изток - Запад, която е част от европейския коридор Номер 8 и преминаващата TEN-T мрежа у нас. За това е важно да не се допуска забавяне, въпреки техническите и експлоатационните предизвикателства. Осъществяването на непрекъснат контрол върху целия процес също е от значение, за да се гарантира високо качество на строителството, уточни министърът.
Предвижда се тунелът да бъде завършен за 3 години. Технологията, по която се изгражда съоръжението, включва изпълнение по нов австрийски метод. Той е един от най-често използваните способи за тунелно строителство, осигуряващ гъвкавост и безопасност.
Освен дългия тунел, в момента се изпълнява още едно тунелно съоръжение, с дължина почти 1 км, обясниха представители на фирмата-изпълнител. Геологията на терена, в който се изпълняват тунелите е голямото предизвикателство, разказа ръководителят на проекта Пламен Митов. При всяка промяна на геоложките условия се определя и типът укрепване - по-тежко или по-леко. В процеса на работа то се променя. В тунелите се работи на денонощен режим и непрекъснато трябва да се взимат адекватни и бързи решения, обясни още той.
Железопътната линия от Елин Пелин до Костенец, с дължина 51 километра, е най-сложният участък от направлението София-Пловдив. За да се преодолее планинският терен, през който ще премине скоростната жп линия, почти половината от участъка ще се изгражда под земята. Предвижда се строителството на над 20 километра тунели и 3 километра мостове. Проектната скорост на новото трасе е до 160 км/ч за пътнически влакове и 120 км/ч за товарни.
Модернизацията на цялото трасе е на стойност 1,024 млрд. лева, които ще бъдат осигурени от две оперативни програми - Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020 и Програма "Транспортна свързаност" 2021-2027.
Още по темата
![]() |
1 | 2.08755 |
![]() |
1 | 2.32036 |
![]() |
10 | 3.83338 |
![]() |
100 | 4.54208 |
![]() |
1 | 1.76106 |
Последни новини
- 12:54 Стив Уиткоф разкри темите в преговорите между Русия и Украйна - АЕЦ "Запорожие", Черно море и Днепър
- 12:46 Източници от Кремъл: Ген. Суровикин е реабилитиран, връщат го в Москва
- 12:39 DeepState: Руснаците напредват при Торецк и Покровск
- 12:31 Блейк Лайвли ще свидетелства срещу Джъстин Балдони по дело за сексуален тормоз
- 12:24 Земеделците алармират: 90% от пчелите в България загиват тази пролет
- 12:16 Документи от нацистка Германия открити в мазето на Върховния съд на Аржентина
- 12:08 Кола помете моторист в София
- 11:59 Министър Караджов с мерки за онлайн контрола на шофьорските курсове