България 24.08.2021 13:33 Снимка: ДНЕС+
Прокопаха първите 70 м от най-дългия двутръбен жп тунел у нас
Вече са прокопани първите 70 метра от най-дългия двутръбен железопътен тунел, изграждан досега в България. Той е с дължина 7 километра и е компонент от мащабния жп проект Елин Пелин-Костенец, чието изпълнение стартира преди малко повече от месец, съобщи Министерство на транспорта.
В края на вчерашния ден, министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Георги Тодоров направи проверка на строителните дейности на обекта. Това което виждам е, че на място се работи с много добри темпове. Към момента строителят е приключил работа по източния и западния портал на тунела и извършва изкопни дейности в тунелното тяло, коментира той.
Тодоров посочи, че това е един от важните стратегически проекти за България. С реализирането му ще се подобри свързаността по основната жп магистрала от направлението Изток - Запад, която е част от европейския коридор Номер 8 и преминаващата TEN-T мрежа у нас. За това е важно да не се допуска забавяне, въпреки техническите и експлоатационните предизвикателства. Осъществяването на непрекъснат контрол върху целия процес също е от значение, за да се гарантира високо качество на строителството, уточни министърът.
Предвижда се тунелът да бъде завършен за 3 години. Технологията, по която се изгражда съоръжението, включва изпълнение по нов австрийски метод. Той е един от най-често използваните способи за тунелно строителство, осигуряващ гъвкавост и безопасност.
Освен дългия тунел, в момента се изпълнява още едно тунелно съоръжение, с дължина почти 1 км, обясниха представители на фирмата-изпълнител. Геологията на терена, в който се изпълняват тунелите е голямото предизвикателство, разказа ръководителят на проекта Пламен Митов. При всяка промяна на геоложките условия се определя и типът укрепване - по-тежко или по-леко. В процеса на работа то се променя. В тунелите се работи на денонощен режим и непрекъснато трябва да се взимат адекватни и бързи решения, обясни още той.
Железопътната линия от Елин Пелин до Костенец, с дължина 51 километра, е най-сложният участък от направлението София-Пловдив. За да се преодолее планинският терен, през който ще премине скоростната жп линия, почти половината от участъка ще се изгражда под земята. Предвижда се строителството на над 20 километра тунели и 3 километра мостове. Проектната скорост на новото трасе е до 160 км/ч за пътнически влакове и 120 км/ч за товарни.
Модернизацията на цялото трасе е на стойност 1,024 млрд. лева, които ще бъдат осигурени от две оперативни програми - Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020 и Програма "Транспортна свързаност" 2021-2027.
Още по темата
CHF | 1 | 2.10939 |
GBP | 1 | 2.35062 |
RON | 10 | 3.92997 |
TRY | 100 | 5.43683 |
USD | 1 | 1.87844 |
Последни новини
- 10:27 Радомир Чолаков: Бях отстранен от ГЕРБ заради Хр. Иванов. Конституцията не трябваше да се пипа!
- 10:16 Нито една повече: Протести срещу насилието над жени в цялата страна
- 10:10 Грипът започва рязко, а при COVID-19 симптомите са по-плавни
- 10:07 Милен Керемедчиев: Дори България да бъде приета в Шенген, проверки ще има
- 09:58 Тагарев сигурен, че Путин няма да прибегне до употребата на ядрено оръжие
- 09:46 Нова жертва взе войната по пътищата
- 09:37 Важни за България гласувания предстоят на пленарната сесия на ЕП в Страсбург
- 09:28 Баща и син се качили на Ауди А3 и потънали вдън земя във Видинско