България 23.02.2023 08:08 Снимка: ДНЕС+
Продукт в рекламната брошура на супермаркетите - 20 000 лева такса
За логистика доставчикът дължи между 6 и 8% от стойността на продукт
За да влезе продукт в рекламна брошура на хранителна верига, се плаща такса, която стига до 20 000 лева. Това разкриха за bTV от Националната асоциация на млекопреработвателите.
Литър мляко от производител към преработвател е около 1,15 лева, обясни за bTV един от фермерите. За потребителите във фирмения магазин цената е 2,30 лева. Този производител не предлага продукта си в големи вериги, където млякото на други фирми варира между 3 и 4 лева.
Вчера килограм кашкавал се продаваше за 22,20 лева, но днес отново е по-скъп. Разликата идва от надценката и различни такси, казват от Националната асоциация на млекопреработвателите.
За логистика доставчикът дължи между 6 и 8% от стойността на продукта. И още между 10 и 20% от продаденото за месеца. Таксите не се прилагат от всички вериги и са различни спрямо доставчика.
От своя страна търговските вериги имат допълнителни разходи към доставната цена.
Част от тях са за транспорт, логистика, складиране, заплати и реклами. Много от продуктите са с минимални надценки, казват още от Сдружението за модерна търговия.
CHF | 1 | 1.99901 |
GBP | 1 | 2.27361 |
RON | 10 | 3.93037 |
TRY | 100 | 5.62502 |
USD | 1 | 1.81179 |
Последни новини
- 18:21 Абитуриент през прозореца - минимум 50 лв. глоба
- 18:09 Байдън обяви 100% мито върху китайските електромобили
- 18:00 Съветът на ЕС прие пакта за миграцията
- 17:49 Рали състезател за катастрофата в Пловдив: Скоростта е била над 200 км/ч според мен
- 17:38 14-годишни момчета са с алкохолно отравяне след абитуриентски бал
- 17:27 Пасторът, обвинен в блудство с 14 деца в Сливен: Покайвам се. Исус ще дойде като съдия
- 17:16 Путин назначи Патрушев и бивш бодигард за свои помощници
- 17:02 Червеният кръст отваря полева болница в Южна Газа