България 17.10.2024 12:27 Снимка: ДНЕС+
ППДБ и "Спаси София" провалиха извънредното заседание на СОС. ГЕРБ-СДС: Управлнение в града няма!
Поредното задръстено нещо в града бяха коридорите в Столична община с общински съветници от ППДБСС, които не влязоха в залата. Това заяви пред журналисти в кулоарите на Столична община председателят на групата на ГЕРБ в СОС Антон Хекимян по повод проваленото извънредно заседание.
Заседанието беше поискано от ГЕРБ, а темата бе задръстванията в града.
В залата не влязоха съветниците от ПП-ДБ-СС, "Синя София" и част от "БСП за България".
По думите на Хекимян единственият ремонт, който ще свърши бързо, е този на кабинета на заместник-кмета по финансите.
Кметът Терзиев няма никаква идея как ще реши проблема на хората със задръстванията, добави Антон Хекимян.
"Да, в София не се строи и ние категорично казваме, че е така. Единственото, което се случва, е довършването на проектите на ГЕРБ. Те самите не строят, защото нищо не са предложили", коментира той.
"Във всяка една телевизионна риалити продукция, накрая победителят получава един чек от шефа на продукцията. Днес аз ще напиша един чек. Този чек е на стойност 5 млн. лева - толкова загуби калкулираме всеки ден заради задръстванията. Има различни формули, по които може да се изчисли това. Средната производителност на човек, включително на работещ в София. Една консервативна формула, ако използваме между 500 и 700 000 работещи всеки ден и като пресметнем едни 15 мин. в задръстването, правят 5 млн. на ден. Това е един чек обаче не за големия победител в комедийното шоу на Бонев и на Терзиев, а чека на големия губещ. Големият губещ са софиянци - ние, вие и градът. Големият губещ получава чек от 5 млн. лева на ден. Сега ще ви покажа и един друг чек, който подписаха част от софиянци точно преди 1 година," добави той и показа предизборен билборд на Борис Бонев "Писна ти от задръствания, нали" от кампанията преди местния вот миналата година", посочи Хекимян.
"Точно преди една година софиянци дадоха този чек на доверие на управляващите и днес сигурно са го скъсали. Има пълна дезорганизация на града. Всъщност писна ни от вас, г-н Терзиев и Бонев - да задръствате града, да не успявате да направите качествена организация на всичките тези ремонти за които ви говоря", добави Хекимян.
"Не могат да се справят с трафика и тук идва болшевишката идея на Борис Бонев - да ни забранят автомобилите. Дайте да слезем от тях. Писна ни от вас. Всъщност нямаме повече никакъв кредит на доверие", обобщи Хекимян.
"Видяхме липса на кмет, липса на управление, липса на общински съветници. ППДБСС в комплект с кмета Терзиев са една голяма липса", отсече съветникът Димитър Вучев.
Мирослав Боршош призова гражданите да подават сигнали към тях, тъй като управлението няма да реши нищо. Той обеща групата на ГЕРБ да не остави нещата така и да има нови извънредно заседание.
"Управлението на града се извършва от група разглезени деца. Благодарение на нас има управление, има бюджет, благодарение на нас се случиха най-качествените доклади", каза Прошко Прошков.
Ваня Тагарева заяви, че има проблеми с пътната безопасност, "което се вижда от година".
"Преди дни подадох сигнал за неработещ светофар на голям столичен булевард, никой не дойде. Градът не може да се управлява с лозунги и билбордове", допълни тя. Искаме извънредна сесия на СОС за трети път, каза Тагарева.
"Тези, които живеят в район "Сердика" заявяват, че "блокадата продължава", а тези които са от "Възраждане" казват, че "терорът продължава", цитира шега с името на "Продължаваме промяната" Драгомир Младенов.
И разкри още, че през нощта на "Опълченска" жители на известният блок с отрязаните преди седмици дървета са станали свидетели как строители са отстранявали в късните часове осветителни тела.
"Сама по себе си е цялата тази "гениална" строителна операция е в нарушение на чл.19 от Наредба 1 за обществения ред и шума в жилищните сгради. Той постановява, че (Чл. 19. (1) На територията на CO се забранява създаването на шум, предизвикан от домашни дейности и от съседи в жилищни сгради, включително за религиозни, политически, производствени, промишлени, строително-монтажни и ремонтни дейности в работни дни в периода от 22.00 до 08.00 часа и от 14.00 до 16.00 часа. Нарушение също има и на Наредба 3 за Временната организация и безопасността на движението при извършване на строителни и монтажни работи по пътищата и улиците. Чл. 5. (1)," допълни Младенов.
"В следствие на това кола е паднала изкоп на улицата в 1 ч. през нощта, тъй като не е имало стълбове за улично осветление. Можеше да имаме първите жертви на управлението на Бонев и Терзиев. Защо скрихте инцидета с падналата кола?", попита Драгомир Младенов.
Според заповедта на кмета Терзиев във връзка с изпълнението на първия етап от реконструкцията на ул. „Опълченска“ от бул. „Александър Стамболийски“ до бул. „Сливница“ се въвеждат промени в организацията на движение. От 18.07.2024 г. до 14.09.2024 г. се забранява влизането на пътни превозни средства, както следва: през моста на кръстовището на бул. „Сливница“ и ул. „Опълченска“; по източното пътно платно на ул. „Опълченска“ между ул. „Цар Симеон“ и бул. „Сливница“. Движението в участъка ще се извършва двупосочно в западното пътно платно на ул. „Опълченска“, каза Младенов.
"Но днес сме вече октомври месец и мостът на "Опълченска" си е все така затворен и по него не минава никакъв трафик. И сякаш, за да изпитат търпението на софиянци от цяла северна София, в неделя Терзиев, Бонев и компания решиха да затворят и последната останала свободна пътна артерия наоколо - бул. "Тодор Александров". Така северна София се оказа напълно блокирана, каза още Драгомир Младенов.
"От една страна чувам, че заради многото ремонти и строителство имало огромно задръстване, от друга страна се казва, че няма никакви ремонти и строителство. Не знам каква е причината да бъде свикано това извънредно заседание на Столичния общински съвет. Такива заседания се свикват, когато има нещо извънредно.
Това заяви кметът на Столична община (СО) Васил Терзиев на брифинг преди извънредното заседание на местния парламент, на което ще бъде изслушан за трафика в града.
„Задръствания има и ще продължава да има, когато се увеличава населението и има толкова много автомобили. Нашата амбиция е да подобрим инфраструктурата на града, за да може да караме по едни европейски улици и да не си чупим краката по тротоарите, когато вървим. Задръствания ще продължи да има, докато този град продължи да се развива. Не сме ние първите, които сме затваряли, за да се построи - дали околовръстно, дали булевард. Надяваме се да реализираме това да имаме транспортен модел, за да може да станем модерен европейски град“, допълни Терзиев.
Градоначалникът обяви, че предстои отваряне на кръстовището на улица „Опълченска“ и булевард „Сливница“.
„Софиянци трябва да знаят, че докато се подобрява транспортната инфраструктура, докато се строи метро, няма как да не изживеят тези неудобства. Трябва търпение, за да ни е по-комфротно след това“, каза още Терзиев.
Още по темата
-
Терзиев в отговор на критиките към него: Искрено се забавлявах
преди 1 седмица
CHF | 1 | 2.10939 |
GBP | 1 | 2.35062 |
RON | 10 | 3.92997 |
TRY | 100 | 5.43683 |
USD | 1 | 1.87844 |
Последни новини
- 17:58 Жан-Клод Юнкер призова да не се извършват проверки по вътрешните граници на ЕС
- 17:49 Завърши плановият годишен ремонт на шести блок на АЕЦ "Козлодуй"
- 17:41 Лавров: Уплашихме Зеленски, а да усетиш реалността с кожата си е полезно
- 17:30 Богатите страни са склонни да отпускат по 300 млрд. долара за борбата с изменението на климата
- 17:20 Безизходица: Закъсал гранд в НФЛ освободи 160-милионния си куотърбек по средата на сезона
- 17:11 Хиляди, претърпели неуспех при получаването на убежище, са получили пари, за да напуснат Германия
- 17:02 Британският посланик у нас 1976-80 г.: Ако имаше свободни избори, България щеше да върне комунизма
- 16:54 Любослав Костов: Лесно се умира в тая държава