Повече платени зони за паркиране в София, имат и ново работно време
България 01.10.2017 09:09
От днес, 1 октомври, влиза в сила новото работно време на зоните за платено паркиране в София. В още два столични района ще се плаща, а граждани се вдигат на протест.
От неделния ден зоните за платено паркиране в София са с нова работно време: от 8.30 до 19.30 часа. В съботните дни „синя“ зона ще работи до 18.00 часа, а не както досега - до14.00 часа.
От същата дата влиза в сила и разширението на „зелена зона“ в районите „Средец“ и „Лозенец”. Така зелена зона в столицата се разширява с близо 4854 места.
Маркировката вече е поставена, поставянето на паркинг колчетата в „Лозенец” обаче предизвика недоволството на живеещите в района, защото са прекалено близо едно до друго, поставяни са върху счупени плочки и прекалено навътре в тротоарите.
През целия уикенд екипите на Центъра за градска мобилност проверят всяка улица за поставени знаци и подменят стикерите за работното време на зоните за платено паркиране. Работят и три пункта за издаване на винетни стикери - на метростанциите Европейски съюз и НДК и на ул. „Будапеща” 17.
Столичани обаче няма да оставят платената зона да бъде разширена току така и група недоволни организират протест пред сградата на Столична община.
В анонса си за протеста, който е насрочен за 10.00 часа пред сградата на ул. „Московска” 33, те заявяват: „Констатираме, че се извършва радикална промяна на движението и системата за паркиране в столицата, без да има за това обществено обсъждане, без да се оповестява и разгласява достатъчно на засегнатите граждани, без да се потърси гласът на гражданина. Всъщност вече половината от софийското население е пряко засегнато от разширяването на платеното паркиране и вълната от паркиращи автомобили в съседните и още свободни квартали”.
Протестиращите настояват ЦГМ да докаже, че може да стопанисва парите, които събира и те да се използват по предназначение. Да се въведе лесен и независим режим на оспорване, когато Центърът за градска мобилност постави неправилно скоби или сгреши при извозване на автомобили.; С печалбите от платеното паркиране общината да строи подземни и/или надземни паркинги, където гражданите да паркират на достъпни цени. Хората са против изкуственото затваряне на кварталите в града с огромно вътрешно население, което затормозява излизането и влизането на автомобилистите от съответните квартали, на "Бърза помощ", пожарна и полиция, затваря движението извън големите артерии и създава огромни, изкуствени задръствания. Те настояват още да се опрости регистрацията за платено паркиране, посредством настоящ, а не единствено адрес, както и да се намалят таксите – тройно. /БГНЕС
От неделния ден зоните за платено паркиране в София са с нова работно време: от 8.30 до 19.30 часа. В съботните дни „синя“ зона ще работи до 18.00 часа, а не както досега - до14.00 часа.
От същата дата влиза в сила и разширението на „зелена зона“ в районите „Средец“ и „Лозенец”. Така зелена зона в столицата се разширява с близо 4854 места.
Маркировката вече е поставена, поставянето на паркинг колчетата в „Лозенец” обаче предизвика недоволството на живеещите в района, защото са прекалено близо едно до друго, поставяни са върху счупени плочки и прекалено навътре в тротоарите.
През целия уикенд екипите на Центъра за градска мобилност проверят всяка улица за поставени знаци и подменят стикерите за работното време на зоните за платено паркиране. Работят и три пункта за издаване на винетни стикери - на метростанциите Европейски съюз и НДК и на ул. „Будапеща” 17.
Столичани обаче няма да оставят платената зона да бъде разширена току така и група недоволни организират протест пред сградата на Столична община.
В анонса си за протеста, който е насрочен за 10.00 часа пред сградата на ул. „Московска” 33, те заявяват: „Констатираме, че се извършва радикална промяна на движението и системата за паркиране в столицата, без да има за това обществено обсъждане, без да се оповестява и разгласява достатъчно на засегнатите граждани, без да се потърси гласът на гражданина. Всъщност вече половината от софийското население е пряко засегнато от разширяването на платеното паркиране и вълната от паркиращи автомобили в съседните и още свободни квартали”.
Протестиращите настояват ЦГМ да докаже, че може да стопанисва парите, които събира и те да се използват по предназначение. Да се въведе лесен и независим режим на оспорване, когато Центърът за градска мобилност постави неправилно скоби или сгреши при извозване на автомобили.; С печалбите от платеното паркиране общината да строи подземни и/или надземни паркинги, където гражданите да паркират на достъпни цени. Хората са против изкуственото затваряне на кварталите в града с огромно вътрешно население, което затормозява излизането и влизането на автомобилистите от съответните квартали, на "Бърза помощ", пожарна и полиция, затваря движението извън големите артерии и създава огромни, изкуствени задръствания. Те настояват още да се опрости регистрацията за платено паркиране, посредством настоящ, а не единствено адрес, както и да се намалят таксите – тройно. /БГНЕС
CHF | 1 | 2.10939 |
GBP | 1 | 2.35062 |
RON | 10 | 3.92997 |
TRY | 100 | 5.43683 |
USD | 1 | 1.87844 |
Последни новини
- 08:38 Двама непълнолетни и един малолетен са задържаните за нападението над служител в столичен МОЛ
- 08:29 Пеевски: Някой се опитва да плаши общините с орязване на бюджетите им, няма да го позволим
- 21:01 Хороскоп за понеделник, 25 ноември 2024 г.
- 19:34 Haй-cĸъпият пpoдaдeн дoceгa пpeдмeт, cвъpзaн c пoтънaлия "Tитaниĸ"
- 19:21 10-те най-опасни летища в света - три от тях са в Европа
- 19:09 Тодор Тагарев нарече Русия непряка "военна заплаха" за България
- 18:56 Кой опита да отвлече български посланик в Йемен: провалена оръжейна сделка зад опита за покушение
- 18:43 Путин и Ердоган обсъдиха търговията и икономическото сътрудничество