Подводен тунел за €20 милиарда свързва две европейски столици
България 07.02.2018 19:58
Най-дългият в света подводен железопътен тунел между Финландия и Естония може да струва до 20 милиарда евро и да бъде готов до 2040 година, показва проучване на двете страни, цитирано от Reuters.
Хелзински и Талин искат да построят постоянна подводна връзка между двете северни столици. Тунелът ще е дълъг 103 километра и ще съкрати времето за пътуване с поне 30 минути. В момента то е 90 минути с най-бързия ферибот.
Десетки хиляди естонци работят в региона около Хелзинки и много от тях пътуват по море всяка седмица. Множество финландски туристи пък посещават Талин.
Тунелът ще свърже летищата на двата града, както и ще прави връзка с железопътната линия между Талин и Варшава, която трябва да е готова до 2026 година.
Без тунела се очаква пътникопотока между двата града да нарасне от 9 милиона през 2017 година до 14 милиона през 2050 г. А с него - до 23 милиона, като 10 от тях ще използват ферибот.
Първоначалната оценка показва, че тунелът ще струва между 13 и 20 милиарда евро, а надеждите на двете столици са 40% от разходите да бъдат покрити от Европейския съюз.Междувременно доскорошният директор по маргетинка на Rovio - компанията, създала популярната игра Angry Birds, търси китайско финансиране за подобен тунел, който мине през различен маршрут и трябва да отвори преди този, планиран от властите на двете държави. /money.bg
Хелзински и Талин искат да построят постоянна подводна връзка между двете северни столици. Тунелът ще е дълъг 103 километра и ще съкрати времето за пътуване с поне 30 минути. В момента то е 90 минути с най-бързия ферибот.
Десетки хиляди естонци работят в региона около Хелзинки и много от тях пътуват по море всяка седмица. Множество финландски туристи пък посещават Талин.
Тунелът ще свърже летищата на двата града, както и ще прави връзка с железопътната линия между Талин и Варшава, която трябва да е готова до 2026 година.
Без тунела се очаква пътникопотока между двата града да нарасне от 9 милиона през 2017 година до 14 милиона през 2050 г. А с него - до 23 милиона, като 10 от тях ще използват ферибот.
Първоначалната оценка показва, че тунелът ще струва между 13 и 20 милиарда евро, а надеждите на двете столици са 40% от разходите да бъдат покрити от Европейския съюз.Междувременно доскорошният директор по маргетинка на Rovio - компанията, създала популярната игра Angry Birds, търси китайско финансиране за подобен тунел, който мине през различен маршрут и трябва да отвори преди този, планиран от властите на двете държави. /money.bg
CHF
|
1 | 2.10033 |
GBP
|
1 | 2.21976 |
RON
|
10 | 3.8459 |
TRY
|
100 | 4.00779 |
USD
|
1 | 1.69175 |
Последни новини
- 13:24 Зеленски: С атаката срещу Покровск руснаците искат да покажат на Тръмп военната си сила
- 13:13 Кризата продължава! За 4 от 7 проблемни зони в София все още няма решение за боклука
- 13:03 Военноморската мисия на ЕС обяви, че е освободен кораб, превзет от пирати край Сомалия
- 12:52 Forbes: Руските десантни войски преодоляват "зоната на смъртта" с "наметала-невидимки"
- 12:40 Захарова остро за Вучич: Когато е в Москва, говори едно, други изявления чуваме в ЕС
- 12:29 Историята на пастора медик от България, който стана "баща" на фентанила в Мексико
- 12:17 Клубовете по лека атлетика: Всички решения на сегашния УС на БФЛА от 1 август са нелегитимни
- 12:06 Пийт Хегсет: Американските войски ще останат разположени в Румъния