Подводен тунел за €20 милиарда свързва две европейски столици
България 07.02.2018 19:58
Най-дългият в света подводен железопътен тунел между Финландия и Естония може да струва до 20 милиарда евро и да бъде готов до 2040 година, показва проучване на двете страни, цитирано от Reuters.
Хелзински и Талин искат да построят постоянна подводна връзка между двете северни столици. Тунелът ще е дълъг 103 километра и ще съкрати времето за пътуване с поне 30 минути. В момента то е 90 минути с най-бързия ферибот.
Десетки хиляди естонци работят в региона около Хелзинки и много от тях пътуват по море всяка седмица. Множество финландски туристи пък посещават Талин.
Тунелът ще свърже летищата на двата града, както и ще прави връзка с железопътната линия между Талин и Варшава, която трябва да е готова до 2026 година.
Без тунела се очаква пътникопотока между двата града да нарасне от 9 милиона през 2017 година до 14 милиона през 2050 г. А с него - до 23 милиона, като 10 от тях ще използват ферибот.
Първоначалната оценка показва, че тунелът ще струва между 13 и 20 милиарда евро, а надеждите на двете столици са 40% от разходите да бъдат покрити от Европейския съюз.Междувременно доскорошният директор по маргетинка на Rovio - компанията, създала популярната игра Angry Birds, търси китайско финансиране за подобен тунел, който мине през различен маршрут и трябва да отвори преди този, планиран от властите на двете държави. /money.bg
Хелзински и Талин искат да построят постоянна подводна връзка между двете северни столици. Тунелът ще е дълъг 103 километра и ще съкрати времето за пътуване с поне 30 минути. В момента то е 90 минути с най-бързия ферибот.
Десетки хиляди естонци работят в региона около Хелзинки и много от тях пътуват по море всяка седмица. Множество финландски туристи пък посещават Талин.
Тунелът ще свърже летищата на двата града, както и ще прави връзка с железопътната линия между Талин и Варшава, която трябва да е готова до 2026 година.
Без тунела се очаква пътникопотока между двата града да нарасне от 9 милиона през 2017 година до 14 милиона през 2050 г. А с него - до 23 милиона, като 10 от тях ще използват ферибот.
Първоначалната оценка показва, че тунелът ще струва между 13 и 20 милиарда евро, а надеждите на двете столици са 40% от разходите да бъдат покрити от Европейския съюз.Междувременно доскорошният директор по маргетинка на Rovio - компанията, създала популярната игра Angry Birds, търси китайско финансиране за подобен тунел, който мине през различен маршрут и трябва да отвори преди този, планиран от властите на двете държави. /money.bg
![]() |
1 | 2.04179 |
![]() |
1 | 2.33454 |
![]() |
10 | 3.92934 |
![]() |
100 | 4.93325 |
![]() |
1 | 1.80594 |
Последни новини
- 10:19 Самолет на American Airlines се запали при кацане на летището в Денвър
- 10:11 България трябва да реагира
- 10:06 Борисов поиска от Радев да спре с лицемерието: Заговорът успя, конституционните му съдии ни ограбиха
- 10:03 БФС даде Градев на прокуратурата
- 09:54 С подобрено здраве, папата получи торта за 12-те си години начело на Католическата църква
- 09:48 Нова надежда за "Ферари". Леклер най-бърз в Австралия, Хамилтън е пети
- 09:39 Засякоха шофьор с 34 невръчени фиша за 4600 лева
- 09:31 Маркетинговите кампании на веригите срещу бойкота са социален експеримент