Подписват договорите с новите строители на софийското метро
България 26.08.2008 12:13
Кметът на София Бойко Борисов и министърът на транспорта Петър Мутафчиев ще подпишат утре договорите за разширението на софийското метро. Церемонията ще започне в 11 ч. в сградата на министерството, съобщиха от пресцентъра на Столична община.
Проект за разширение на софийското метро втори метродиаметър обхваща районите „Пътен възел Надежда - Централна ж.п.гара - пл.Св.Неделя- бул.Черни връх” фирми и „Метрополитен” ЕАД. Първият договор ще бъде подписан с турската фирма „ДОУШ ИНШААТ ВЕ ТИДЖАРЕТ”АД с 3 подизпълнители на цена 329,133млн.лв. Вторият е с Обединение „МЕТРО ТРЕЙС”, състоящо се от три фирми и 5 подизпълнители на 141,960 млн. лв.
По предложение на общината в Оперативна програма „Транспорт”, е включен Проектът за разширение на метрото в София – втори метродиаметър „Пътен възел Надежда – Централна ж.п.гара – пл.Св.Неделя – НДК – бул.Черни връх”. От тази програма са осигурени 185,190 млн.евро, като до пълната стойност на участъка съфинансирането е местно.
В процедурата за избор на Изпълнители, според технологията на строителство, трасето е разделено на: Обособена позиция I – „Пътен възел Надежда – Централна ж.п.гара –пл.Св.Неделя – бул. Патриарх Евтимий” с дължина 3,8 км и 4 метростанции; Обособена позиция II – „Бул. Патриарх Евтимий – НДК – бул. Черни връх” с дължина 2,6 км и 3 метростанции в т.ч. завършване на изградените преди около 25 г. конструкции на участъка в района на НДК.
Фирма „Доуш” има годишен оборот над 1,8 млрд. лв., над 3700 работника и над 450 броя специализирана механизация включително 4 модерни тунелопробивни машини-щитове и други машини и оборудване за строителство метро по открит способ.
За доказване на опит при проектирането и строителството на работи от подобен характер и сложност Обединение „Метро трейс” е приложило над 120 договора.
Основните обекти изпълнени от Обединение “Метро Tрейс” през последните години са: над 23 км тунели по Нов австрийски метод (НАМ) в България, Германия и Испания; на метростанции; системи по електромеханична част, автоматика, управление на движението, и релсов път за над 15 км метро; два участъка от магистрала Тракия; укрепване на големи изкопи и свлачища; ТЕЦ Марица Изток; мостове, виадукти, ж. п. линии, хидротехнически съоръжения и др. в страната и чужбина.
Фирмите от обединението и техните подизпълнители са работили в съдружие с водещи фирми от Германия, Испания, Франция и други.
Проект за разширение на софийското метро втори метродиаметър обхваща районите „Пътен възел Надежда - Централна ж.п.гара - пл.Св.Неделя- бул.Черни връх” фирми и „Метрополитен” ЕАД. Първият договор ще бъде подписан с турската фирма „ДОУШ ИНШААТ ВЕ ТИДЖАРЕТ”АД с 3 подизпълнители на цена 329,133млн.лв. Вторият е с Обединение „МЕТРО ТРЕЙС”, състоящо се от три фирми и 5 подизпълнители на 141,960 млн. лв.
По предложение на общината в Оперативна програма „Транспорт”, е включен Проектът за разширение на метрото в София – втори метродиаметър „Пътен възел Надежда – Централна ж.п.гара – пл.Св.Неделя – НДК – бул.Черни връх”. От тази програма са осигурени 185,190 млн.евро, като до пълната стойност на участъка съфинансирането е местно.
В процедурата за избор на Изпълнители, според технологията на строителство, трасето е разделено на: Обособена позиция I – „Пътен възел Надежда – Централна ж.п.гара –пл.Св.Неделя – бул. Патриарх Евтимий” с дължина 3,8 км и 4 метростанции; Обособена позиция II – „Бул. Патриарх Евтимий – НДК – бул. Черни връх” с дължина 2,6 км и 3 метростанции в т.ч. завършване на изградените преди около 25 г. конструкции на участъка в района на НДК.
Фирма „Доуш” има годишен оборот над 1,8 млрд. лв., над 3700 работника и над 450 броя специализирана механизация включително 4 модерни тунелопробивни машини-щитове и други машини и оборудване за строителство метро по открит способ.
За доказване на опит при проектирането и строителството на работи от подобен характер и сложност Обединение „Метро трейс” е приложило над 120 договора.
Основните обекти изпълнени от Обединение “Метро Tрейс” през последните години са: над 23 км тунели по Нов австрийски метод (НАМ) в България, Германия и Испания; на метростанции; системи по електромеханична част, автоматика, управление на движението, и релсов път за над 15 км метро; два участъка от магистрала Тракия; укрепване на големи изкопи и свлачища; ТЕЦ Марица Изток; мостове, виадукти, ж. п. линии, хидротехнически съоръжения и др. в страната и чужбина.
Фирмите от обединението и техните подизпълнители са работили в съдружие с водещи фирми от Германия, Испания, Франция и други.
![]() |
1 | 2.08845 |
![]() |
1 | 2.32311 |
![]() |
10 | 3.87255 |
![]() |
100 | 4.35277 |
![]() |
1 | 1.71219 |
Последни новини
- 19:34 Камък падна върху автомобил на Самоковско шосе – пострада 24-годишен мъж
- 19:26 Българска делегация, водена от министър Даниел Митов, посети централата на DEA във Вашингтон
- 19:19 Буря с градушка и гръмотевици удари части от страната – пренасочени полети и прекъснат ток
- 19:11 35-годишната жена, убита в Созопол, е ударена поне четири пъти с метален предмет в главата
- 19:03 Спипаха лекари от Пловдив, продавали незаконно метадон, в дома им откриха над 1 млн. лева в брой
- 18:56 Зарков с ирония към ПП: „Барбарос“ и други парапети на абсурда
- 18:49 Орбан забранява ЛГБТ символите по правителствените сгради
- 18:41 Лютив спрей и светкавична атака: Ограбиха мъж в кола в София