Подобриха инфраструктурата в жп секция Плевен
България 05.09.2008 12:51
Национална компания „Железопътна инфраструктура” достигна проектните скорости на движение на влаковете в района на железопътна секция Плевен, която поддържа железния път и съоръженията в област Плевен, от гара Червен бряг до гара Бутово и в отклоненията Ясен - Черквица, Левски - Свищов и Левски – съобщиха от пресцентъра на компанията.
Това е резултат от целенасочени и системни ремонтни работи и инвестиции от страна на НКЖИ в целия район. Достигнатите параметри на инфраструктурата позволяват влаковете да се движат със скорост до 130 км. в час. Така например в участъците Червен бряг - Телиш и Плевен - Пордим скоростта е 105 км. в час. Между Телиш и Ясен инфраструктурата позволява движение 110 км. в час, а в участъка Пордим - Левски скоростта е увеличена до 130 км. в час. НКЖИ достигна и проектните скорости за движение и за новите мотриси „Дезиро” на БДЖ, които се движат в района на почти цялата жп секция Плевен. В момента НКЖИ провежда мероприятия за поддържане на достигнатите скорости.
В същото време НКЖИ полага усилия и за изграждане на нови отсечки. От Хумата до Плевен - Запад железнияj път вече е безнаставов. Само през последната година НКЖИ е изградила над 5 км. нови жп отсечки. Новият железен път от Ясен до Плевен – Запад е 2,5 км. Над 1,3 км. е построената нова отсечка между Плевен – Запада и Плевен и 1,5 км. между Каменец и Левски.
В района на жп секция Плевен НКЖИ изпълнява и инвестиционен проект № 3 за 2008 г. за „Ремонт на железния път и съоръженията за поддържане на достигнатите скорости". По него се изпълняват няколко обекта:
1. Обект „Обезопасяване на слабо място от километър 39+000 до километър 41+700 в междугарието Сомовит - Черквица по 23-та жп линия” на стойност 65 775 лева. Ефектът от ремонта е почистване на отводнителните съоръжения на самообрушили се земни и скални маси и създаване на условия за отводняване на земното платно.
2. Обект „Неотложно трайно укрепване и заздравяване на свлачище от километър 38+200 до километър 38+500 в междугарието Ореш - Левски по 24-та жп линия” на стойност 1 674 460 лева. Ефектът от ремонта е премахване на постоянно намаление на скоростта в междугарието Ореш - Левски от километър 38+200 до километър 38+500 с дължина 300 метра. След ремонта скоростта ще бъде увеличена от 25 на 60 км. в час.
3. Ремонт на 191 км. железен път и 140 броя стрелки със смяна на елементи от горното строене и с използване на тежка пътна механизация. Ефектът е поддържане на постигнатите скорости.
4. Възстановяване на безнаставов релсов път в междугарието Ясен - Плевен - Запад № 1 от километър 188+567 до километър 191+927 с дължина 3360 метра, както и в междугарието Каменец - Левски - път № 2, от километър 229+210 до километър 229+640 с дължина 430 м по 2-ра жп линия. Ефектът е подобряване на комфорта на пътуване на пътниците.
В района на секция Плевен се намира най-голямата железопътна кариера за добив на баласт за жп линии. Кариера Карлуково задоволява нуждите на около 90% от баласт за цялата мрежа.
Това е резултат от целенасочени и системни ремонтни работи и инвестиции от страна на НКЖИ в целия район. Достигнатите параметри на инфраструктурата позволяват влаковете да се движат със скорост до 130 км. в час. Така например в участъците Червен бряг - Телиш и Плевен - Пордим скоростта е 105 км. в час. Между Телиш и Ясен инфраструктурата позволява движение 110 км. в час, а в участъка Пордим - Левски скоростта е увеличена до 130 км. в час. НКЖИ достигна и проектните скорости за движение и за новите мотриси „Дезиро” на БДЖ, които се движат в района на почти цялата жп секция Плевен. В момента НКЖИ провежда мероприятия за поддържане на достигнатите скорости.
В същото време НКЖИ полага усилия и за изграждане на нови отсечки. От Хумата до Плевен - Запад железнияj път вече е безнаставов. Само през последната година НКЖИ е изградила над 5 км. нови жп отсечки. Новият железен път от Ясен до Плевен – Запад е 2,5 км. Над 1,3 км. е построената нова отсечка между Плевен – Запада и Плевен и 1,5 км. между Каменец и Левски.
В района на жп секция Плевен НКЖИ изпълнява и инвестиционен проект № 3 за 2008 г. за „Ремонт на железния път и съоръженията за поддържане на достигнатите скорости". По него се изпълняват няколко обекта:
1. Обект „Обезопасяване на слабо място от километър 39+000 до километър 41+700 в междугарието Сомовит - Черквица по 23-та жп линия” на стойност 65 775 лева. Ефектът от ремонта е почистване на отводнителните съоръжения на самообрушили се земни и скални маси и създаване на условия за отводняване на земното платно.
2. Обект „Неотложно трайно укрепване и заздравяване на свлачище от километър 38+200 до километър 38+500 в междугарието Ореш - Левски по 24-та жп линия” на стойност 1 674 460 лева. Ефектът от ремонта е премахване на постоянно намаление на скоростта в междугарието Ореш - Левски от километър 38+200 до километър 38+500 с дължина 300 метра. След ремонта скоростта ще бъде увеличена от 25 на 60 км. в час.
3. Ремонт на 191 км. железен път и 140 броя стрелки със смяна на елементи от горното строене и с използване на тежка пътна механизация. Ефектът е поддържане на постигнатите скорости.
4. Възстановяване на безнаставов релсов път в междугарието Ясен - Плевен - Запад № 1 от километър 188+567 до километър 191+927 с дължина 3360 метра, както и в междугарието Каменец - Левски - път № 2, от километър 229+210 до километър 229+640 с дължина 430 м по 2-ра жп линия. Ефектът е подобряване на комфорта на пътуване на пътниците.
В района на секция Плевен се намира най-голямата железопътна кариера за добив на баласт за жп линии. Кариера Карлуково задоволява нуждите на около 90% от баласт за цялата мрежа.
CHF
|
1 | 2.11578 |
GBP
|
1 | 2.21775 |
RON
|
10 | 3.84726 |
TRY
|
100 | 3.98375 |
USD
|
1 | 1.6833 |
Последни новини
- 12:37 Водолацки: Украинците ще купуват печки и дърва и да споменават с "добро" диктаторът Зеленски
- 12:28 Бюджетите на държавата, НЗОК и ДОО са внесени в парламента
- 12:23 Нелегални цигари за близо 32 000 лв. задържаха на АМ "Хемус" край Варна
- 12:21 140 години от Сръбско-балгарската война - бойното кръщение на Българската армия
- 12:13 ЕС въвежда задължителни задни светлини на колите и през деня
- 12:06 Туристи плащали по 70 000 паунда, за да убиват хора за удоволствие по време на войната в Босна
- 11:56 Исторически пробив: Извършиха първите бъбречни трансплантации във ВМА
- 11:49 Сиярто: Парите на европейските данъкоплатци финансират военната мафия в Украйна