Подобриха инфраструктурата в жп секция Плевен

България 05.09.2008 12:51

Национална компания „Железопътна инфраструктура” достигна проектните скорости на движение на влаковете в района на железопътна секция Плевен, която поддържа железния път и съоръженията в област Плевен, от гара Червен бряг до гара Бутово и в отклоненията Ясен - Черквица, Левски - Свищов и Левски – съобщиха от пресцентъра на компанията.

Това е резултат от целенасочени и системни ремонтни работи и инвестиции от страна на НКЖИ в целия район. Достигнатите параметри на инфраструктурата позволяват влаковете да се движат със скорост до 130 км. в час. Така например в участъците Червен бряг - Телиш и Плевен - Пордим скоростта е 105 км. в час. Между Телиш и Ясен инфраструктурата позволява движение 110 км. в час, а в участъка Пордим - Левски скоростта е увеличена до 130 км. в час. НКЖИ достигна и проектните скорости за движение и за новите мотриси „Дезиро” на БДЖ, които се движат в района на почти цялата жп секция Плевен. В момента НКЖИ провежда мероприятия за поддържане на достигнатите скорости.

В същото време НКЖИ полага усилия и за изграждане на нови отсечки. От Хумата до Плевен - Запад железнияj път вече е безнаставов. Само през последната година НКЖИ е изградила над 5 км. нови жп отсечки. Новият железен път от Ясен до Плевен – Запад е 2,5 км. Над 1,3 км. е построената нова отсечка между Плевен – Запада и Плевен и 1,5 км. между Каменец и Левски.

В района на жп секция Плевен НКЖИ изпълнява и инвестиционен проект № 3 за 2008 г. за „Ремонт на железния път и съоръженията за поддържане на достигнатите скорости". По него се изпълняват няколко обекта:

1. Обект „Обезопасяване на слабо място от километър 39+000 до километър 41+700 в междугарието Сомовит - Черквица по 23-та жп линия” на стойност 65 775 лева. Ефектът от ремонта е почистване на отводнителните съоръжения на самообрушили се земни и скални маси и създаване на условия за отводняване на земното платно.

2. Обект „Неотложно трайно укрепване и заздравяване на свлачище от километър 38+200 до километър 38+500 в междугарието Ореш - Левски по 24-та жп линия” на стойност 1 674 460 лева. Ефектът от ремонта е премахване на постоянно намаление на скоростта в междугарието Ореш - Левски от километър 38+200 до километър 38+500 с дължина 300 метра. След ремонта скоростта ще бъде увеличена от 25 на 60 км. в час.

3. Ремонт на 191 км. железен път и 140 броя стрелки със смяна на елементи от горното строене и с използване на тежка пътна механизация. Ефектът е поддържане на постигнатите скорости.

4. Възстановяване на безнаставов релсов път в междугарието Ясен - Плевен - Запад № 1 от километър 188+567 до километър 191+927 с дължина 3360 метра, както и в междугарието Каменец - Левски - път № 2, от километър 229+210 до километър 229+640 с дължина 430 м по 2-ра жп линия. Ефектът е подобряване на комфорта на пътуване на пътниците.

В района на секция Плевен се намира най-голямата железопътна кариера за добив на баласт за жп линии. Кариера Карлуково задоволява нуждите на около 90% от баласт за цялата мрежа.

CHF CHF 1 2.11578
GBP GBP 1 2.21775
RON RON 10 3.84726
TRY TRY 100 3.98375
USD USD 1 1.6833