Петкова и Манолова обединяват сили в защита на потребителите на „Топлофикация”
България 22.01.2016 13:53
Енергийната министърка Теменужка Петкова и омбудсманът Мая Манолова са обсъдили какви законодателни промени е възможно да бъдат направени за по-ефективна защита на потребителите, които са клиенти на топлофикационните дружества. Това съобщиха от пресцентровете на двете ведомства.
Срещата е проведена в Министерството на енергетиката. В нея участие са взели и заместникът на Петкова, както и експерти от двете институции.
Във връзка с множеството постъпили в двете институции сигнали от абонати на „Топлофикация”-София е обсъдена необходимостта от по-ефективна защита на потребителите.
Предстои създаването на съвместна работна група. Задачата й ще бъде да анализира постъпилите жалби и да предложи законодателни промени за решаването им. Те ще бъдат представени по време на дискусията, която общественият защитник организира през февруари.
Мая Манолова е откроила най-често срещаните оплаквания на клиентите на монополното дружество. Сред тях са неясните фактури, дяловото разпределение на топлинната енергия, спорната такса „сградна инсталация“, начислението на разход „щранг-лира“ и други. Специално внимание Манолова е обърнала на за злоупотребите при принудителното събиране на дългове, при които „Топлофикация“ ЕАД начислява 300 лева такса за юрисконсулт, последвана от още 350 лева за съдебен изпълнител.
Омбудсманът смята да поиска отмяна на текст от законодателството, който дава такава възможност на съдилищата. По думите на Манолова, така само за миналата година „Топлофикация” ЕАД е поискала от потребителите си 9 750 000 лв. за услуга, която не предоставя. Тя се заканва да сезира Конституционния съд, ако дружеството не се откаже доброволно от високата такса.
Манолова е категорична, че хората не желаят да имат отношения с „Топлофикация”, защото се е превърнала в символ на крепостничество и на грабеж. Когато се държиш коректно със своите клиенти, ти разширяваш потребителската си мрежа, заключи Мая Манолова.
По предложение на Теменужка Петкова, институцията на омбудсмана ще бъде включена активно в работата по определяне на критериите за уязвими потребители и тяхната защита при предстоящата пълна либерализация на електроенергийния пазар. Критериите за определяне на уязвимите потребители трябва да се разработят до края на април и да бъдат предложени механизми за тяхната защита.
Петкова обеща, че ще бъде анализиран всеки един от процеса, за да бъдат предприети своевременно мерки за най-ефективна защита на уязвимите потребители.
Срещата е проведена в Министерството на енергетиката. В нея участие са взели и заместникът на Петкова, както и експерти от двете институции.
Във връзка с множеството постъпили в двете институции сигнали от абонати на „Топлофикация”-София е обсъдена необходимостта от по-ефективна защита на потребителите.
Предстои създаването на съвместна работна група. Задачата й ще бъде да анализира постъпилите жалби и да предложи законодателни промени за решаването им. Те ще бъдат представени по време на дискусията, която общественият защитник организира през февруари.
Мая Манолова е откроила най-често срещаните оплаквания на клиентите на монополното дружество. Сред тях са неясните фактури, дяловото разпределение на топлинната енергия, спорната такса „сградна инсталация“, начислението на разход „щранг-лира“ и други. Специално внимание Манолова е обърнала на за злоупотребите при принудителното събиране на дългове, при които „Топлофикация“ ЕАД начислява 300 лева такса за юрисконсулт, последвана от още 350 лева за съдебен изпълнител.
Омбудсманът смята да поиска отмяна на текст от законодателството, който дава такава възможност на съдилищата. По думите на Манолова, така само за миналата година „Топлофикация” ЕАД е поискала от потребителите си 9 750 000 лв. за услуга, която не предоставя. Тя се заканва да сезира Конституционния съд, ако дружеството не се откаже доброволно от високата такса.
Манолова е категорична, че хората не желаят да имат отношения с „Топлофикация”, защото се е превърнала в символ на крепостничество и на грабеж. Когато се държиш коректно със своите клиенти, ти разширяваш потребителската си мрежа, заключи Мая Манолова.
По предложение на Теменужка Петкова, институцията на омбудсмана ще бъде включена активно в работата по определяне на критериите за уязвими потребители и тяхната защита при предстоящата пълна либерализация на електроенергийния пазар. Критериите за определяне на уязвимите потребители трябва да се разработят до края на април и да бъдат предложени механизми за тяхната защита.
Петкова обеща, че ще бъде анализиран всеки един от процеса, за да бъдат предприети своевременно мерки за най-ефективна защита на уязвимите потребители.
![]() |
1 | 2.09269 |
![]() |
1 | 2.26186 |
![]() |
10 | 3.85697 |
![]() |
100 | 4.05335 |
![]() |
1 | 1.6738 |
Последни новини
- 10:36 Русия и Беларус започват военни учения, докато Западът наблюдава с тревога
- 10:28 ФБР показа видеозапис на убиеца на Кърк, дава до 100 хил. долара за сведения (видео)
- 10:21 Проф. Кантарджиев: Ковид много мутира и "вече си стана една обикновена инфекция"
- 10:13 Украйна атакува Петербург и Москва с дронове, отмениха полети на летище "Пулково"
- 10:06 Юнайтед се освободи поне временно от най-големия "трън в очите" на феновете
- 09:58 Болсонаро беше осъден на 27 години затвор за опит за преврат
- 09:49 Слънчевите изригвания са много по-горещи, отколкото се смяташе досега
- 09:41 Анди Мъри сменя спорта, но не и стандартите - търси място в най-големия турнир до 2 г.