Отварят ценовите оферти за ремонта на жп линията Пловдив-Бургас

България 26.04.2010 15:39

Първият голям железопътен проект по Оперативна програма „Транспорт” – „Рехабилитация на железопътната инфраструктура по участъци на железопътната линия Пловдив – Бургас” има шанс да започне реализацията си предсрочно, похвалиха се от Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията.

Национална компания „Железопътна инфраструктура” изпълни ангажимента си да пристъпи към отваряне на ценовите оферти на участниците в процедурата по избор на изпълнител преди изтичането на крайния срок. На 27 април (вторник) от 11:00 ч в сградата на централното управление на НКЖИ ще бъдат отворени ценовите предложения на допуснатите кандидати.

Това ще стане в присъствието на министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Александър Цветков, замeстник-министър Ивайло Московски, генералния директор на компанията инж. Милчо Ламбрев и на представители на участниците в търга.

Рехабилитацията на трите участъка от железопътната линия Пловдив – Бургас е сред най-важните проекти, които предстои да се реализират по Оперативна програма „Транспорт”. За модернизацията на железопътната мрежа в страната са предвидени 600 млн. евро по програмата. За жп трасето Пловдив – Бургас ще бъдат отделени над 187,365 млн. евро по ОП „Транспорт”.

Общата стойност на проекта е 366,45 млн. лв., от които 64 % са безвъзмездна финансова помощ от Кохезионния фонд на Европейския съюз и 36 % са от националния бюджет. Още два големи инфраструктурни проекта ще бъдат финансирани със средства от ЕС – модернизацията на жп линията София – Пловдив с бюджет от 340 млн. и София – Драгоман с обща стойност 130 млн. евро.

Така България ще постигне европейските стандарти на железопътната си мрежа и ще направи още една крачка по пътя на интегриране на транспортната си система в общоевропейската транспортна система. Модернизацията на жп инфраструктурата по направлението Пловдив – Бургас ще позволи времето за пътуване от столицата до морето да се съкрати с 1 ч. и 10 м.

След приключването на проекта ще се постигнат скорости от 130/160 км/ч при средни скорости в момента от около 80 км/ч. Ползите от намаляване на времето за пътуване ще са големи, както за самите железници, така и за пътниците. От една страна ще се намалят разходите за поддръжка на железопътната мрежа, а от друга ще се повиши сигурността и безопасността на влаковото движение и инцидентите в жп транспорта ще бъдат сведени до минимум.

Реализацията на проекта ще създаде и допълнителни работни места. Икономическият ефект от изпълнението и последващата експлоатация на обекта се изчислява на 1,529 млрд. лв. Железопътната линия е част от TINA мрежата и пан-европейски транспортен коридор VIII. Ускоряването на започналите вече големи инфраструктурни проекти и провеждането в срок на тръжните процедури за тези, които тръгват сега, е сред приоритетите на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията.

Залогът да се усвоят средствата от европейските фондове е голям, затова вече съществува пълна прозрачност при провеждане на обществените поръчки. На 11.02.2010 г. министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Александър Цветков официално даде старт на работата на Комисията за разглеждане, оценка и класиране на постъпилите оферти за рехабилитацията на трите участъка от жп линията Пловдив – Бургас.

Осем кандидати подадоха оферти. Дейностите по изпълнение на обществената поръчка са разделени на обособени позиции, като участниците може да кандидатстват както за цялата поръчка, така и за всяка от обособените позиции. Съществуващата жп линия Пловдив – Бургас е електрифицирана с обща дължина 292 км, от които 139 км единична и 153 км двойна линия.

CHF CHF 1 2.11441
GBP GBP 1 2.21674
RON RON 10 3.84726
TRY TRY 100 3.99948
USD USD 1 1.68956