България 09.04.2025 11:16 Снимка: ДНЕС+
От 20 000 км пътища у нас само 200 км са с мантинела по средата, която разделя посоките
От всички републикански пътища извън населени места, като изключим магистралите, само 200 км от 20 000 км са с физическо разделяне на движението – мантинела посредата, която разделя посоките.
Това каза инж. Иван Табаков, преподавател в Университета по архитектура, строителство и геодезия (УАСГ) пред БТВ.
"Няма синхрон между пътната полиция и АПИ. В Закона за движение по пътищата е регламентирано, че глобата на директора на АПИ, ако пътят не е в добро състояние е от 2000 до 7000 лв. и глобата е лична. Органът, който контролира всичко това, е пътната полиция. И сега има санкции, но няма превенция. Трябва да има закон за автомобилното хулиганство за системните нарушители", коментира Тенчо Тенев, бивш началник на КАТ-София.
Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадалите при катастрофи припомни и друг случай на тежка катастрофа и последвалите действия на отговорните институции.
"Преди 7 години бях на подобно заседание на МС, след случая в Своге. Делото дори не е приключило на първа инстанция. Голяма част от проблемите, които тогава се констатираха, не са решени и се повтарят, но това, което се случи вчера на това заседание – за първи път видях признание за пропуски и несвършена работа. Министърът на регионалното развитие каза, че има проблем със събирането на подаваните сигнали и няма координация", коментира Тодоров.
По думите му за 5 години са се сменили 7 управителни съвета на АПИ.
"Тол системата беше планирана като златна кокошка, но от тези 290 камери една сериозна част не функционират. Не работят и кантарите, които трябва да мерят теглото на тировете. Не работи синхронизацията на камерите в държавата. Аз съм умерен оптимист, защото за първи път се поставят на масата проблемите, поставят се срокове и отговорници", коментира още Тодоров.
Инж. Иван Табаков, преподавател в Университета по архитектура, строителство и геодезия (УАСГ) коментира качеството на пътищата у нас.
"Каквито и да са резултатите по отношение на пътната настилка, това е обект на разследване - дали тя е причина за инцидента. Няма системно управление на качествата на пътищата - да се приоритизират отсечките, които имат нужда от ремонт. Навсякъде има недофинансиране на пътищата. Недостатъкът при нас е, че няма приоритизиране на важните участъци. В АПИ има липса на устойчиво управление. Председателите на УС и УС се сменят често", каза още Табаков.
По думите му трябва да се създаде орган, който да разследва тежките произшествия – както при авиокатастрофите. Затова там има такова високо ниво на безопасност.
"Автомагистралите са най-безопасните пътища с най-малко инциденти.
Още по темата
CHF
|
1 | 2.10146 |
GBP
|
1 | 2.22001 |
RON
|
10 | 3.84605 |
TRY
|
100 | 4.04334 |
USD
|
1 | 1.70191 |
Последни новини
- 21:26 Хороскоп за четвъртък, 6 ноември 2025 г.
- 19:37 Висящото чудо на Китай: Манастир в небето
- 19:30 Повдигнаха обвинение на мъжа, ударил кмета на с. Дъскот
- 19:22 Шефът на Профилигата се извини на Илиан Илиев
- 19:15 Крисия призна за Никола Цолов и заяви: Много съм горда с него
- 19:07 Русия към украинските войници в Покровск и Купянск: Предайте се, за да оцелеете
- 18:58 Андре Рийо обявява втори концерт в София – на 3 февруари 2026 година
- 18:50 Мечките в парка в Белица се готвят за зимен сън, поемат до 20 кг храна на ден