Осем компании подадоха оферти за строителството на прилежащата инфраструктура на Дунав мост 2
България 21.05.2007 17:32
Осем компании/международни консорциуми подадоха оферти за Изпълнител на строителството на прилежащата към новия мост на река Дунав при Видин-Калафат пътна и железопътна инфраструктура на българския бряг. Публичното отваряне на постъпилите предложения се проведе днес от 14 ч в сградата на Министерството на транспорта, в присъствието на представители на оферентите.
Оферти подадоха следните фирми/консорциуми: международен консорциум с водач турската „Догуш" и партньор френската „ТСО"; международен консорциум с водач испанската „КОПАСА" и партньор българската „ГЛАВБОЛГАРСТРОЙ"; чешката „ОХЛ ЖС"; гръцката „ТЕРНА"; испанската „ФСС Конструсион”; испанската „Конструктора ХИСПАНИКА; чешки консорциум с водач „Субтера" и партньор „Метростав; международен консорциум с водач германската „ДИВИДАГ Интърнешънал" и партньори германските „Вибе” и „Хайткамп” и българската холдингова компания „Пътища” АД
Тръжната процедура беше обявена на 20 декември 2006 г. Крайният срок за предоставянето на офертите изтече днес, в 12.00 часа българско време. Процедурата се провежда по правилата на Европейската комисия за възлагане на обществени поръчки.
Изграждането на прилежащата инфраструктура е вторият лот от проекта „Изграждане на нов мост на река Дунав между България и Румъния при Видин-Калафат”, финансиран със средства от Програма ИСПА на ЕС (70 милиона евро) по Финансов меморандум 2004/BG/16/P/PТ/005 и съфинансиран от Европейската инвестиционна банка (EIB – 70 милиона евро), германската Кредитна институция за възстановяване (KfW – 20.045 милиона евро), Френската агенция за развитие (AFD – 5 милиона евро) и държавния бюджет на Република България (60,76 милиона евро).
Обхватът на работите включва изграждането на нова товарна жп гара и 7 км нова жп линия, реконструкцията на съществуващата пътническа гара и строителството на 4 пътни възела на две нива. Изпълнението на първия лот – проектиране и строителство на комбиниран мост с четири пътни ленти, една жп линия и велосипедна, алея е възложено на испанската фирма FCC и вече е в ход.
Проектът за изграждането на новия комбиниран пътен и железопътен мост на река Дунав между България и Румъния при Видин-Калафат има статут на обект с национално значение и е един от най-големите инфраструктурни проекти на българското правителство, осъществяван от Министерството на транспорта. Чрез него ще се постигне съществено отваряне на транспортната мрежа на България и интегрирането й с европейските транспортни мрежи, заедно със съответното повишаване на качеството на транспортното обслужване и като цяло – повишаване конкурентноспособността на българската икономика.
Проектът е част от ІV Пан-европейски транспортен коридор и има ключово значение за цялата Югоизточна транспортна ос на Европа и на Трансевропейската транспортна мрежа с възможностите, които ще се открият за комбиниран транспорт и за прехвърляне на определени обеми трафик от шосе на железница, съобщават от пресцентъра на Министерството на транспорта.
Оферти подадоха следните фирми/консорциуми: международен консорциум с водач турската „Догуш" и партньор френската „ТСО"; международен консорциум с водач испанската „КОПАСА" и партньор българската „ГЛАВБОЛГАРСТРОЙ"; чешката „ОХЛ ЖС"; гръцката „ТЕРНА"; испанската „ФСС Конструсион”; испанската „Конструктора ХИСПАНИКА; чешки консорциум с водач „Субтера" и партньор „Метростав; международен консорциум с водач германската „ДИВИДАГ Интърнешънал" и партньори германските „Вибе” и „Хайткамп” и българската холдингова компания „Пътища” АД
Тръжната процедура беше обявена на 20 декември 2006 г. Крайният срок за предоставянето на офертите изтече днес, в 12.00 часа българско време. Процедурата се провежда по правилата на Европейската комисия за възлагане на обществени поръчки.
Изграждането на прилежащата инфраструктура е вторият лот от проекта „Изграждане на нов мост на река Дунав между България и Румъния при Видин-Калафат”, финансиран със средства от Програма ИСПА на ЕС (70 милиона евро) по Финансов меморандум 2004/BG/16/P/PТ/005 и съфинансиран от Европейската инвестиционна банка (EIB – 70 милиона евро), германската Кредитна институция за възстановяване (KfW – 20.045 милиона евро), Френската агенция за развитие (AFD – 5 милиона евро) и държавния бюджет на Република България (60,76 милиона евро).
Обхватът на работите включва изграждането на нова товарна жп гара и 7 км нова жп линия, реконструкцията на съществуващата пътническа гара и строителството на 4 пътни възела на две нива. Изпълнението на първия лот – проектиране и строителство на комбиниран мост с четири пътни ленти, една жп линия и велосипедна, алея е възложено на испанската фирма FCC и вече е в ход.
Проектът за изграждането на новия комбиниран пътен и железопътен мост на река Дунав между България и Румъния при Видин-Калафат има статут на обект с национално значение и е един от най-големите инфраструктурни проекти на българското правителство, осъществяван от Министерството на транспорта. Чрез него ще се постигне съществено отваряне на транспортната мрежа на България и интегрирането й с европейските транспортни мрежи, заедно със съответното повишаване на качеството на транспортното обслужване и като цяло – повишаване конкурентноспособността на българската икономика.
Проектът е част от ІV Пан-европейски транспортен коридор и има ключово значение за цялата Югоизточна транспортна ос на Европа и на Трансевропейската транспортна мрежа с възможностите, които ще се открият за комбиниран транспорт и за прехвърляне на определени обеми трафик от шосе на железница, съобщават от пресцентъра на Министерството на транспорта.
CHF
|
1 | 2.12937 |
GBP
|
1 | 2.21098 |
RON
|
10 | 3.8462 |
TRY
|
100 | 3.96669 |
USD
|
1 | 1.67911 |
Последни новини
- 16:17 Костадинов за срещата с Медведев: Русия оставя вратата към България отворена
- 16:06 Дияна Дамянова: Добрите сили се борят с мафията… чрез двойно по-скъпо паркиране и боклук до вратата
- 15:55 Влак удари германец, докато гледа в телефона си
- 15:45 Лингорски от БНБ призова: Да вкараме наличните си средства по банковите сметки
- 15:33 Росен Желязков: През април пак ще искаме дерогация
- 15:22 Тръмп внася съдебен иск за между 1 и 5 млрд. долара срещу BBC "вероятно" следващата седмица
- 15:10 Мартин Димитров, ПП-ДБ: Можеше да се намери по-подходяща кандидатура за особен управител на "Лукойл“
- 14:59 Зеленски все още не е издал заповед за изтегляне от Покровск