
България 01.04.2023 10:31 Снимка: ДНЕС+
Очерта се най-силният зимен сезон от 4 години насам
Зимният сезон 2022/2023 е най-силният в рамките на последните 4 години, бележейки 24% по-голям успех от последния най-добър сезон през 2021/2022 г.
Това сочат данните от Единната система за туристическа информация - ЕСТИ.
Спрямо предпандемичните нива се наблюдава ръст от близо 9%. Над 1.7 млн. е броят регистрации на туристи в местата за настаняване за зимен сезон 2022/2023, като обхваща периода от началото на декември до края на март.
Най-много са регистрациите на български туристи - над 1,2 млн. На второ място се нареждат румънските туристи - над 65 хил., следвани от гръцките - над 58 хил., туристи от Великобритания - повече от 50 хил., от Израел - над 46 хил., Турция - над 41 хил. и туристи от Северна Македония - над 25 хил.

Източник: Министерство на туризма
В същото време приходите от чуждестранни туристи за декември 2022 г. и януари тази година са почти едни и същи в сравнение със същите месеци през 2019/2020 г.
642,5 млн. лв. са приходите от входящ туризъм за периода декември 2022 - януари 2023, като ръстът спрямо същия период на миналия зимен сезон е 38,6%.
Прогнозира се, че и предстоящият летен сезон ще бъде с 8% по-силен спрямо 2019 г.
"Вече не говорим за възстановяване, а за растеж". Така коментира резултатите министърът на туризма Илин Димитров.
Още по темата
![]() |
1 | 2.09113 |
![]() |
1 | 2.30722 |
![]() |
10 | 3.8214 |
![]() |
100 | 4.48586 |
![]() |
1 | 1.73821 |
Последни новини
- 02:23 Путин в среднощно изявление: Предлагаме нови преговори в Истанбул още на 15 май, без условия
- 21:21 "Спартак" Варна загуби на "Коритото" от Берое
- 21:03 Хороскоп за неделя, 11 май 2025 г.
- 19:36 Лъв XIV към кардиналите: Трябва да продължат ценното наследство на папа Франциск
- 19:24 Токсичен облак от хлор покри част от Каталуния след пожар в индустриална зона
- 19:12 БСП: Време е за еврото – няма да подкрепим референдума на Радев
- 19:01 Напредва строителството на новия път до Зографския манастир
- 18:49 Партията на Доган: Нашият избор е направен още преди 35 години. Ориентацията ни е евроатлантическа