
България 16.08.2025 17:34 Снимка: ДНЕС+
Нова функция на тол-а засича липсата на поставен предпазен колан
От средата на месец юли в Националното тол управление (НТУ) стартира програма от организационно-технически мерки за поетапно въвеждане на нови функции на тол системата в две посоки - повишаване на събираемостта при заплащане на пътните такси и пътната безопасност, съобщиха от Агенция Пътна инфрастрктура (АПИ).
В резултат на активната съвместна работа на аналитичната група за обработка на големи данни и сектор „Верификация на нарушенията“ в НТУ е въведен нов тип процес за ефективно противодействие на опити за неплащане на пътни такси чрез множество методи за манипулиране на регистрационния номер на превозното средство.
За ефективността на мерките показателен е фактът, че само за периода 15.07.2025 г. – 15.08.2025 г. са установени над 1500 собственици на автомобили с манипулирани регистрационни номера и наложени съответстващи по закон глоби.
Наред с това е развит и усъвършенстван процесът за предоставяне на информация за МВР за целите на установяване на нарушения от тип „Движение в лентата за принудително спиране“. Справката показва, че в периода 18.07- 15.08.2025 г. са представени повече от 1600 доказателствени пакета данни за нарушението.
От 12.08.2025 г. е организирана и нова функционалност на тол-а, а именно - към МВР се предоставят и доказателствени записи за нов тип нарушение, установено от тол камерите – управление на ППС без поставен предпазен колан, като от момента на въвеждане на тази функция са предоставени 170 доказателствени записа, показващи че този „феномен“ съвсем не е останал в историята и това поведение на водачите и пътниците продължава да поставя в риск тяхното здраве и живот на пътя.
Важно е да се отбележи, че всички тези нови възможности на тол системата бяха постигнати чрез активиране и надграждане на функционалности, налични още при пускането на система в експлоатация, без допълнителни разходи от бюджета и в полза на обществения интерес.
Работата на екипа на НТУ не спира до тук и на дневен ред е контролът върху агресивното шофиране на малка дистанция, което е една от причините за настъпване на пътни инциденти основно по автомагистралите и скоростните пътища, както и предоставяне на актуална информация на водачите за условията за пътуване - метеорологични данни и информация за състояние на пътната настилка (суха, мокра, заледена, заснежена).
Планът и амбициите на екипа на НТУ са тези функционалности да станат факт през следващите няколко месеца.
Още по темата
![]() |
1 | 2.11281 |
![]() |
1 | 2.24937 |
![]() |
10 | 3.84348 |
![]() |
100 | 3.99141 |
![]() |
1 | 1.67437 |
Последни новини
- 21:34 Зеленски с риза и сако пред камината в Белия дом, Тръмп: Имаме напредък, искаме войната да приключи
- 20:12 Хороскоп за събота, 18 октомври 2025 г.
- 19:36 200 тона дрехи втора употреба изгоряха в склад в Шумен въпреки усилията на 19 огнеборци
- 19:28 Китай изключи двама топ генерали от армията и комунистическата партия
- 19:20 Изправят пред Темида двама за отвличането на жена в Гълъбово
- 19:12 Руски съд осъди 15 украински военнопленници от батальона „Айдар“ на до 21 години затвор
- 19:05 Френската актриса Брижит Бардо е хоспитализирана
- 18:56 Герхард Шрьодер дава показания за строителството на "Северен поток 2"