Намалени са закъсненията на БДЖ, отчете транспортният министър
България 02.03.2017 19:22
За месец в системата на железницата графикът за движение на влаковете е подобрен от 77 % на 92 %. Закъсненията на база денонощие са намалени от 2500 минути на 680 минути.
Това заяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Христо Алексиев по време на демонстрационно пътуване с парен локомотив до Черепишкия манастир с участието на министър-председателя Огнян Герджиков, министри и дипломати.
Министър Алексиев отбеляза, че тези резултати са постигнати с по-добри организационни мерки без изразходването на допълнителен финансов ресурс, дори такъв бе спестен на дружеството.
Приоритетно в момента се работи за рефинансиране на заема на националния железопътен превозвач. "Това ще позволи на БДЖ да си поеме глътка въздух и по този начин дружеството да започне да си изпълнява своята инвестиционна програма", допълни министър Алексиев.
В последните дни се проведоха редица срещи с най-големия китайски инвеститор (CRRC). В близко бъдеще се очаква неговото писмено инвестиционно намерение, което ще включи погасяване на задълженията на БДЖ, както и инвестиция в завод за производство на мотриси и локомотиви. Това ще осигури дългосрочна наличност на подвижен състав за БДЖ.
Приходите на БДЖ от атракционни пътувания може да достигнат до 4 милиона лева на година, смята министър Алексиев. Идеята за днешното пътуване е да покажем пред дипломатическия корпус, в навечерието на националния празник, българската традиция, история, духовност, защото е важно и трябва да бъде популяризирано.
В момента се разработва програма за атракционни пътувания с железницата, като се водят разговори с туроператори за такава дейност. "Идеята е те да бъдат редовни пътувания, а не да бъдат периодични. За тази цел е нужен ясен график, включване на туроператор и реклама, и мисля че присъствието на целия дипломатически корпус днес, е една много сериозна реклама за това", добави още министър Христо Алексиев.
България е една от малкото страни в Европа, която притежава такъв подвижен състав - парни локомотиви и исторически вагони, които са в експлоатация. В повечето страни в Европа те са музейни експонати. Това е и най-голямото предимство за реализирането на намеренията ни за атракционните пътувания, отбеляза още министърът. /news.bg
Това заяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Христо Алексиев по време на демонстрационно пътуване с парен локомотив до Черепишкия манастир с участието на министър-председателя Огнян Герджиков, министри и дипломати.
Министър Алексиев отбеляза, че тези резултати са постигнати с по-добри организационни мерки без изразходването на допълнителен финансов ресурс, дори такъв бе спестен на дружеството.
Приоритетно в момента се работи за рефинансиране на заема на националния железопътен превозвач. "Това ще позволи на БДЖ да си поеме глътка въздух и по този начин дружеството да започне да си изпълнява своята инвестиционна програма", допълни министър Алексиев.
В последните дни се проведоха редица срещи с най-големия китайски инвеститор (CRRC). В близко бъдеще се очаква неговото писмено инвестиционно намерение, което ще включи погасяване на задълженията на БДЖ, както и инвестиция в завод за производство на мотриси и локомотиви. Това ще осигури дългосрочна наличност на подвижен състав за БДЖ.
Приходите на БДЖ от атракционни пътувания може да достигнат до 4 милиона лева на година, смята министър Алексиев. Идеята за днешното пътуване е да покажем пред дипломатическия корпус, в навечерието на националния празник, българската традиция, история, духовност, защото е важно и трябва да бъде популяризирано.
В момента се разработва програма за атракционни пътувания с железницата, като се водят разговори с туроператори за такава дейност. "Идеята е те да бъдат редовни пътувания, а не да бъдат периодични. За тази цел е нужен ясен график, включване на туроператор и реклама, и мисля че присъствието на целия дипломатически корпус днес, е една много сериозна реклама за това", добави още министър Христо Алексиев.
България е една от малкото страни в Европа, която притежава такъв подвижен състав - парни локомотиви и исторически вагони, които са в експлоатация. В повечето страни в Европа те са музейни експонати. Това е и най-голямото предимство за реализирането на намеренията ни за атракционните пътувания, отбеляза още министърът. /news.bg
![]() |
1 | 2.02866 |
![]() |
1 | 2.32331 |
![]() |
10 | 3.92989 |
![]() |
100 | 4.89715 |
![]() |
1 | 1.79615 |
Последни новини
- 21:48 Хороскоп за понеделник, 17 март 2025 г.
- 21:33 Папа Франциск в послание към вярващите: Изправен съм пред изпитание
- 21:28 Павлина Панова, шеф на КС:Думите на Борисов за заговор с Радев са неверни и обидни
- 21:20 Антон Станков: Нарушени са правата на гражданите при казуса с повторното броене на бюлетини
- 21:19 Патриархът към архиепископ Стефан: Болката и страданието на македонските ни братя и сестри са и наши
- 21:16 "Червените линии" на Киев - без предаване на територии, връщане на децата, гаранции за сигурност
- 21:12 Драматичен разказ за трагедията в Кочани: Бутнаха ме на земята и започнаха да ме настъпват
- 21:10 Румен Христов: Прагът за влизане в парламента трябва да се вдигне - 5% за партия и 7% за коалиция