Над 7 млрд. евро са необходими за нови пътища и жп проекти
България 01.12.2017 16:55
В модерни пътища и железопътни проекти трябва да бъдат инвестирани над 7,3 млрд. евро за периода 2021-2030 г., обяви зам. министърът на транспорта Ангел Попов по време на конференция по темата, цитиран от пресцентъра на ведомството.
4,7 млрд. евро ще са необходими за изграждане на направленията от основната мрежа, а 2,6 млрд. евро – за широкообхватната.
„За да реализираме всички приоритетни железопътни проекти трябва да осигурим финансиране в размер на 2,6 млрд. евро, а значително по-голяма е цифрата за пътния сектор – над 3,7 млрд. евро“, е посочил той.
Попов е заявил, че пакетът за мобилността е една от най-важните теми за правителството и бизнеса, и фактът, че абсолютно всички български евродепутати са изразили подкрепата си към него, говори колко е важа темата за нашата държава.
По думите на евродепутатът Андрей Новаков, след 2020 г. Европейският съюз трябва да инвестира по 10 млрд. евро годишно в транспортните мрежи на страните членки. Важно е да се предприеме нов подход за оценка на различните общини и градове на ниво ЕС, като се анализира социално-икономическата обстановка, и спрямо резултатите да се определя процента на национално съфинансиране на проекта, е коментирал още Новаков.
Ръководителят на Управляващия орган на ОПТТИ 2014 – 2020 Галина Василева смята, че най-важното след 2020 г. е да се осигури продължаване на инвестициите от предишните два програмни периода. „Работим паралелно по двата трансевропейски транспортни коридора, преминаващи през България, като нашата цел е да ги развиваме балансирано.
Изграждането на връзките със съседните държави също ще бъде ключова тема през следващата Многогодишна финансова рамка“, смята още Галина Василева. По думите й Европейската комисия трябва да запази традиционните методи за финансиране, които използва в периода 2007 – 2020 г., но в същото време да бъдат обмислени и допълващи източници на средства с конкретни критерии. /monitor.bg
4,7 млрд. евро ще са необходими за изграждане на направленията от основната мрежа, а 2,6 млрд. евро – за широкообхватната.
„За да реализираме всички приоритетни железопътни проекти трябва да осигурим финансиране в размер на 2,6 млрд. евро, а значително по-голяма е цифрата за пътния сектор – над 3,7 млрд. евро“, е посочил той.
Попов е заявил, че пакетът за мобилността е една от най-важните теми за правителството и бизнеса, и фактът, че абсолютно всички български евродепутати са изразили подкрепата си към него, говори колко е важа темата за нашата държава.
По думите на евродепутатът Андрей Новаков, след 2020 г. Европейският съюз трябва да инвестира по 10 млрд. евро годишно в транспортните мрежи на страните членки. Важно е да се предприеме нов подход за оценка на различните общини и градове на ниво ЕС, като се анализира социално-икономическата обстановка, и спрямо резултатите да се определя процента на национално съфинансиране на проекта, е коментирал още Новаков.
Ръководителят на Управляващия орган на ОПТТИ 2014 – 2020 Галина Василева смята, че най-важното след 2020 г. е да се осигури продължаване на инвестициите от предишните два програмни периода. „Работим паралелно по двата трансевропейски транспортни коридора, преминаващи през България, като нашата цел е да ги развиваме балансирано.
Изграждането на връзките със съседните държави също ще бъде ключова тема през следващата Многогодишна финансова рамка“, смята още Галина Василева. По думите й Европейската комисия трябва да запази традиционните методи за финансиране, които използва в периода 2007 – 2020 г., но в същото време да бъдат обмислени и допълващи източници на средства с конкретни критерии. /monitor.bg
![]() |
1 | 2.04179 |
![]() |
1 | 2.33454 |
![]() |
10 | 3.92934 |
![]() |
100 | 4.93325 |
![]() |
1 | 1.80594 |
Последни новини
- 17:01 МОН пусна онлайн платформа, в която учениците да се подготвят за PISA
- 16:53 Мицкоски за отношенията на РСМ с България: Не срещаме разбиране, а блокада
- 16:46 Електромобилите се срещат все по-често у нас
- 16:38 Шефът на роженската обсерватория: На прага сме на научно достижение, което ще промени живота ни
- 16:31 България иска да влиза в еврозоната, но контролиращите сивите трафици ще воюват това да не се случи
- 16:14 The American Conservative: Грозната реалност в Сирия. Новият режим започна етническо прочистване
- 16:07 Уолц не изключи признаването на Донбас за руски в споразумението за Украйна
- 15:58 ВСУ бягат от Курска област