Мутафчиев: Нито един жп тунел в България не покрива изискванията на ЕС
България 27.07.2011 16:21
Нито един железопътен тунел в България не отговаря на техническите изисквания на Европейския съюз. Това каза от парламентарната трибуна депутатът от ПГ на Коалиция за България и бивш министър на транспорта Петър Мутафчиев.
Народният представител посочи, че ще гласува с "въздържал се" за проекторешението за даване на съгласие за водене на преговори и сключване на Гаранционно споразумение между България и Международната банка за развитие по заемното споразумение между Национална компания "Железопътна инфраструктура" и банката за финансиране на проект "Рехабилитация на железопътната инфраструктура". Според него 80 млн. евро по заема са част от програмата за рехабилитация за 127 млн. евро, започната от миналото правителство, която е включвала рехабилитация на всички тунели в България. Той съобщи още, че нито един тунел не е снабден с вода, противопожарни устройства, осветление, нито от система за евакуация на хората.
С този заем ще има само средства за закупуване на машини и контактна мрежа, но не и за ремонт на жп тунелите, отбеляза Мутафчиев. Не са ясни какви са точните параметри на сключения договор между НКЖИ и Международната банка за възстановяване и развитие и какви гаранции дава правителството за отпускания заем, смята той. Не мога да се съглася и с параметъра да се съкратят 10 000 души от НКЖИ, изрази позицията си левият депутат.
В силно редуциран състав в пленарна зала депутатите приеха проекторешението за даване на съгласие на Министерски съвет за водене не преговори и сключване на гаранционното споразумение. /БГНЕС
Народният представител посочи, че ще гласува с "въздържал се" за проекторешението за даване на съгласие за водене на преговори и сключване на Гаранционно споразумение между България и Международната банка за развитие по заемното споразумение между Национална компания "Железопътна инфраструктура" и банката за финансиране на проект "Рехабилитация на железопътната инфраструктура". Според него 80 млн. евро по заема са част от програмата за рехабилитация за 127 млн. евро, започната от миналото правителство, която е включвала рехабилитация на всички тунели в България. Той съобщи още, че нито един тунел не е снабден с вода, противопожарни устройства, осветление, нито от система за евакуация на хората.
С този заем ще има само средства за закупуване на машини и контактна мрежа, но не и за ремонт на жп тунелите, отбеляза Мутафчиев. Не са ясни какви са точните параметри на сключения договор между НКЖИ и Международната банка за възстановяване и развитие и какви гаранции дава правителството за отпускания заем, смята той. Не мога да се съглася и с параметъра да се съкратят 10 000 души от НКЖИ, изрази позицията си левият депутат.
В силно редуциран състав в пленарна зала депутатите приеха проекторешението за даване на съгласие на Министерски съвет за водене не преговори и сключване на гаранционното споразумение. /БГНЕС
![]() |
1 | 2.09898 |
![]() |
1 | 2.27798 |
![]() |
10 | 3.9295 |
![]() |
100 | 4.45449 |
![]() |
1 | 1.70428 |
Последни новини
- 09:33 Терзиев към „Спаси София“: София не се управлява с обиди и демонстрации
- 09:25 Пожар горя в блок в столичния квартал „Младост“ 4
- 09:18 Handelsblatt: Бундесверът се готви за война с Русия, преговаря с частни компании за логистиката
- 09:14 В базиликата "Свети Петър" започва поклонението пред тленните останки на папа Франциск
- 09:11 ISW: Русия настъпва при Торецк и Лиман, разширява плацдарма на западния бряг на река Жеребец
- 09:03 Тошко Йорданов: Работата с АПС беше ужасна - на всеки Съвет се говореше кой да стане зам.-министър
- 08:57 Премиерът Желязков ще оглави делегацията за погребението на папа Франциск
- 08:50 Песков: Малко вероятно е конфликтът в Украйна да се разреши бързо