Московски: Технически, доколкото е възможно, ще върнем част от спрените влакове
България 19.01.2015 09:21
Технически, доколкото е възможно, ще върнем част от спрените влакове. Разбрали сме се с колегите от ръководството на железниците да се анализира влак по влак всяко едно отделно разписание. Това каза в ефира на bTV министърът на транспорта Ивайло Московски.
„Един от редките случаи е да се постигне консенсус в транспортната комисия, какъвто се постигна миналата седмица. Абсолютно всички партии на 100% гласуваха, препоръките, които трябваше да извършат, което е добър сигнал за железницата”, заяви Московски.
„Нека да не разбираме под думата реформи само рязане, съкращаване и оптимизиране. Думата реформа се осмисля с паралелни действия от другата страна, инвестиции, развитие, обновяване, така че когато постигна съгласие на ниво и правителство, и парламент да се правят паралелно тези две действия, съм склонен да направя всякакви реформи, било то и непопулярни”, подчерта транспортният министър. На въпрос как се е стигнало до решението да бъдат спрени част от влаковете на БДЖ Московски отговори:
„Самата рамка на бюджета беше конструирана така и аз информирах транспортната комисия на 10 декември, още преди да влезе за обсъждане бюджетът, че така конструирана рамката ще създаде това напрежение, което създава и в момента. Парите общо не са по-малко, а са с 9 млн. лева повече, но конструкцията, така направена, на практика намалява субсидията”.
„Целеви капиталов трансфер от 40 млн. лева стои блокиран и към днешна дата не може да се ползва, защото няма нотификация, тоест одобряване на държавна помощ от страна на Брюксел”, уточни министърът.
„Един от редките случаи е да се постигне консенсус в транспортната комисия, какъвто се постигна миналата седмица. Абсолютно всички партии на 100% гласуваха, препоръките, които трябваше да извършат, което е добър сигнал за железницата”, заяви Московски.
„Нека да не разбираме под думата реформи само рязане, съкращаване и оптимизиране. Думата реформа се осмисля с паралелни действия от другата страна, инвестиции, развитие, обновяване, така че когато постигна съгласие на ниво и правителство, и парламент да се правят паралелно тези две действия, съм склонен да направя всякакви реформи, било то и непопулярни”, подчерта транспортният министър. На въпрос как се е стигнало до решението да бъдат спрени част от влаковете на БДЖ Московски отговори:
„Самата рамка на бюджета беше конструирана така и аз информирах транспортната комисия на 10 декември, още преди да влезе за обсъждане бюджетът, че така конструирана рамката ще създаде това напрежение, което създава и в момента. Парите общо не са по-малко, а са с 9 млн. лева повече, но конструкцията, така направена, на практика намалява субсидията”.
„Целеви капиталов трансфер от 40 млн. лева стои блокиран и към днешна дата не може да се ползва, защото няма нотификация, тоест одобряване на държавна помощ от страна на Брюксел”, уточни министърът.
CHF
|
1 | 2.10033 |
GBP
|
1 | 2.21976 |
RON
|
10 | 3.8459 |
TRY
|
100 | 4.00779 |
USD
|
1 | 1.69175 |
Последни новини
- 22:14 МВР, ДАНС и армията с допълнителни мерки за сигурността на обектите на Лукойл
- 21:04 Хороскоп за понеделник, 10 ноември 2025 г.
- 19:31 Украйна е получила 52 млрд. долара от Запада за една година
- 19:19 На маратон в Бургас: 2000 бегачи от цялата страна и чужбина бягаха до 42 километра
- 19:08 САЩ разположиха в Европа група стратегически бомбардировачи B-52
- 18:57 Ройтерс: Русия превзе селището Рибне в Запорожка област
- 18:47 Асен Василев за "Лукойл": Рафинерия не може да бъде продадена за две седмиции
- 18:36 "Футболът ще победи". От "Левски" с обръщение до феновете след загубата от ЦСКА