Московски: Положителните процеси в БДЖ изнервят синдикатите
България 11.07.2012 12:54
Вероятно тези сигнали за положителни промени в железниците изнервят до голяма степен синдикатите, лично аз не разбирам тяхното поведение. Това каза транспортният министър Ивайло Московски.
Започнаха доста положителни процеси в системата на железниците, продължи министърът. Фактите са категорични, че за последните месеци се стартираха няколко проекта за десетки милиони, от вчера действа и системата за сигнализиране.
Министърът спомена и за възможност "Пътнически превози" да получат обновен подвижен състав през следващия програмен период. Новите спални вагони също влизат в употреба, а от 30 години не бяха купувани такъв тъп вагони, каза още Московски.
Според министъра на транспорта, въпросът с картите за пътуване на служителите на БДЖ е приключен. По негова информация между НКЖИ и БДЖ има неизяснени финансови взаимоотношения. Нито за миг хората, на които се налага да пътуват, за да работят, не са пътували платено, техните ваучери и билети се осребряват, заяви Московски.
Министърът критикува синдикатите за това, че дават мнения по въпросите за БДЖ, а в същото време не са подали сигнали за злоупотребите. "Те са единствено компетентни да кадруват и да дават мнение", коментира Московски.
"Аз не съм казал нищо различно от фактите. Какво прави нощната смяна с туби и маркучи? Всичките до един са членове на синдикатите, нищо повече не съм казвал", допълни министърът. Като ръководство ние и при най-малкото нарушение предприемаме нужните мерки, увери Московски.
Съкращенията до края на годината ще бъдат тези, които са договорени по време на стачката през декември, повече от тях няма да има, подчерта Московски.
Пазарът ще покаже каква е реалистичната цена, на която ще бъде приватизиран отдел "Товарни превози" на БДЖ. Всичко над 200 млн. лв. ще бъде успех, от наша страна ние сме подали критерии, от Агенцията по приватизация имаше упреци, че те са били прекалено високи, заяви министърът на транспорта. "Товарни превози" са на загуба, не знам защо се появяват изказвания, че ние искаме да приватизираме единствения печеливш сектор на БДЖ, заяви Московски.
Възможно е на моменти да не се изпълнява пълният план за композициите на "Пътнически превози", но министърът увери, че това е временна ситуация. Практиката показва, че последните години никога не е имало достатъчно субсидиране в железницата, каза още Московски. Запазването на размера на субсидията предвид намаляването на броя на влаковете беше един от основните реверанси към БДЖ, допълни зам.-министърът на транспорта Камен Кичев.
Засега цената на тока няма да се отрази върху БДЖ, колегите имат предложение от месец октомври да изготвят нова тарифа и ценообразуване, която да включи всички фактори като цена на горива и енергия, разясни Московски. /БГНЕС
Започнаха доста положителни процеси в системата на железниците, продължи министърът. Фактите са категорични, че за последните месеци се стартираха няколко проекта за десетки милиони, от вчера действа и системата за сигнализиране.
Министърът спомена и за възможност "Пътнически превози" да получат обновен подвижен състав през следващия програмен период. Новите спални вагони също влизат в употреба, а от 30 години не бяха купувани такъв тъп вагони, каза още Московски.
Според министъра на транспорта, въпросът с картите за пътуване на служителите на БДЖ е приключен. По негова информация между НКЖИ и БДЖ има неизяснени финансови взаимоотношения. Нито за миг хората, на които се налага да пътуват, за да работят, не са пътували платено, техните ваучери и билети се осребряват, заяви Московски.
Министърът критикува синдикатите за това, че дават мнения по въпросите за БДЖ, а в същото време не са подали сигнали за злоупотребите. "Те са единствено компетентни да кадруват и да дават мнение", коментира Московски.
"Аз не съм казал нищо различно от фактите. Какво прави нощната смяна с туби и маркучи? Всичките до един са членове на синдикатите, нищо повече не съм казвал", допълни министърът. Като ръководство ние и при най-малкото нарушение предприемаме нужните мерки, увери Московски.
Съкращенията до края на годината ще бъдат тези, които са договорени по време на стачката през декември, повече от тях няма да има, подчерта Московски.
Пазарът ще покаже каква е реалистичната цена, на която ще бъде приватизиран отдел "Товарни превози" на БДЖ. Всичко над 200 млн. лв. ще бъде успех, от наша страна ние сме подали критерии, от Агенцията по приватизация имаше упреци, че те са били прекалено високи, заяви министърът на транспорта. "Товарни превози" са на загуба, не знам защо се появяват изказвания, че ние искаме да приватизираме единствения печеливш сектор на БДЖ, заяви Московски.
Възможно е на моменти да не се изпълнява пълният план за композициите на "Пътнически превози", но министърът увери, че това е временна ситуация. Практиката показва, че последните години никога не е имало достатъчно субсидиране в железницата, каза още Московски. Запазването на размера на субсидията предвид намаляването на броя на влаковете беше един от основните реверанси към БДЖ, допълни зам.-министърът на транспорта Камен Кичев.
Засега цената на тока няма да се отрази върху БДЖ, колегите имат предложение от месец октомври да изготвят нова тарифа и ценообразуване, която да включи всички фактори като цена на горива и енергия, разясни Московски. /БГНЕС
![]() |
1 | 2.10508 |
![]() |
1 | 2.27758 |
![]() |
10 | 3.92926 |
![]() |
100 | 4.52106 |
![]() |
1 | 1.72168 |
Последни новини
- 19:36 Иран готов да разшири дискусиите с Русия и Китай
- 19:23 Дете на шест години падна от шестия етаж на блок в Габрово
- 19:10 Наталия Киселова запали свещ в църквата "Св. Троица" в босилеградското село Извор
- 18:57 Няколко акции за почистване ще се проведат през тази седмица на територията на община Трън
- 18:44 Тази вечер във Ватикана ще се състои ритуалът по официалното констатиране на смъртта на папата
- 18:31 Слухове продължават да добавят България към пакта на Косово, Албания и Хърватия
- 18:18 Ha пoчивĸa бeз aгeнция: Koи дecтинaции избиpaт бългapитe и ĸaĸвo тpябвa дa знaeм
- 18:05 Cъceдитe нa изcтpaдaлa aфpиĸaнcĸa cтpaнa изнacят нeлeгaлнo вcичĸитe й бoгaтcтвa