Модернизацията на жп линията Пловдив-Свиленград ще приключи до края на 2010 г.

България 26.07.2007 16:50

Правителството одобри споразуменията между България, Европейската инвестиционна банка и Националната компания „Железопътна инфраструктура” за потвърждаване и за изменение на финансовите договори „България – железопътен проект на трансевропейската мрежа” (от 1999 г.) и „България – железопътен проект на трансевропейската мрежа - проект Б” (от 2001 г.), както и на самия финансов договор от 2001 г. Министерският съвет предлага на Народното събрание да ратифицира подписаните на 27 февруари 2007 г. документи.

Двата договора с ЕИБ са за финансиране на проекта за реконструкция и електрификация на железопътната линия Пловдив-Свиленград-гръцка/турска граница и оптимизиране на трасето за скорост 160 км в час. Осигуреният нисколихвен заем възлиза на общо 150 млн. евро. Поради забавяне на изпълнението на проекта, някои срокове за получаване на средства по заема са изтекли на 30 юни 2005 г. С подписаните споразумения се потвърждава валидността на финансовите договори с ЕИБ, като се осъвременяват условията за ползване на заема в съответствие с постигнатите договорености с най-големия донор за проекта – програма ИСПА на ЕС, осигурила безвъзмездно 153 млн. евро за изпълнението му.

Определят се и реалистични срокове за завършването на проекта и се удължава крайният срок за искане на средства по заема – до 30 юни 2010 г. С ратификацията на финансовия договор и двете споразумения ще бъдат създадени условия за успешното изпълнение на най-големия транспортен проект в България в настоящия момент, надхвърлящ 700 млн. лв. и обхващащ две области – Пловдив и Хасково, и девет общини. Проектирането и строителството на първата фаза от обекта – железния път и електрификацията на жп участъка от Пловдив (гара Крумово) до гр. Първомай, с дължина 37,7 км, започна на 25 май 2006 г. Целият проект трябва да бъде завършен до края на 2010 г.

CHF CHF 1 2.12937
GBP GBP 1 2.21098
RON RON 10 3.8462
TRY TRY 100 3.96669
USD USD 1 1.67911