Много влакове нямат система за автоматично спиране, твърдят експерти
България 14.07.2014 20:18
Системи за автоматично спиране на локомотивите при висока скорост липсват при много от влаковете, а там където има – са остарели. За това сигнализираха експерти по железопътния транспорт. Според тях редица технически неизправности могат да изкарат всеки влак от релсите, пише Нова телевизия.
Системата за автоматична локомотивна сигнализация работи само по няколко направления в страната. На определени места по релсите се поставят датчици, които изпращат информация до машинистите за скоростта, с която трябва да се движат в определения участък, както и за информацията, която им подават семафорите. Тези данни постъпват в кабината на машиниста и ако се стигне до превишаване на скоростта или неспазване на сигнализацията автоматично влакът спира.
За всяка промяна в скоростта на влака машинистите получават поне два сигнала и така имат поне километър преди влака да достигне до гарата. От специални плочи, монтирани на релсите, информацията веднага достига до кабината на машиниста. Така автоматично се задейства служебната, а след това и екстремната спирачка, обяснява Неделчо Спасов, заместник-главен ревизор в НКЖИ. Рискове обаче, оказва се, може да има и при тези системи.
Само след месец Павел се надява да стане машинист. Сега кара курсове, а междувременно работи като помощник-машинист. Казва, че рисковете са много и непредвидими – за това е нужно добро обучение. А то трае поне три месеца и то след минимум три години във влака като помощник-машинист. Сред предизвикателствата на пътя за Павел и неговите колеги бъдещи машинисти са и остарелите стрелки, които пренасочват влаковете по мрежата.
Обучението за работа със системата е допълнително, след като се завърши основният курсза машинистите, а дали системата за автоматична локомотивна сигнализация ще бъде въведена в цялата страна – предстои да видим. /pik.bg
Системата за автоматична локомотивна сигнализация работи само по няколко направления в страната. На определени места по релсите се поставят датчици, които изпращат информация до машинистите за скоростта, с която трябва да се движат в определения участък, както и за информацията, която им подават семафорите. Тези данни постъпват в кабината на машиниста и ако се стигне до превишаване на скоростта или неспазване на сигнализацията автоматично влакът спира.
За всяка промяна в скоростта на влака машинистите получават поне два сигнала и така имат поне километър преди влака да достигне до гарата. От специални плочи, монтирани на релсите, информацията веднага достига до кабината на машиниста. Така автоматично се задейства служебната, а след това и екстремната спирачка, обяснява Неделчо Спасов, заместник-главен ревизор в НКЖИ. Рискове обаче, оказва се, може да има и при тези системи.
Само след месец Павел се надява да стане машинист. Сега кара курсове, а междувременно работи като помощник-машинист. Казва, че рисковете са много и непредвидими – за това е нужно добро обучение. А то трае поне три месеца и то след минимум три години във влака като помощник-машинист. Сред предизвикателствата на пътя за Павел и неговите колеги бъдещи машинисти са и остарелите стрелки, които пренасочват влаковете по мрежата.
Обучението за работа със системата е допълнително, след като се завърши основният курсза машинистите, а дали системата за автоматична локомотивна сигнализация ще бъде въведена в цялата страна – предстои да видим. /pik.bg
![]() |
1 | 2.04863 |
![]() |
1 | 2.3349 |
![]() |
10 | 3.92974 |
![]() |
100 | 4.7526 |
![]() |
1 | 1.80644 |
Последни новини
- 21:10 Хороскоп за неделя, 23 март 2025 г.
- 19:34 Вулин: Сръбските власти няма да позволят да бъде проведена „цветна революция“ от службите на Запада
- 19:23 5 години "истински кошмар" за принц Уилям и Кейт Мидълтън - приключи ли най-трудният период
- 19:14 Мелания Тръмп прибра 28 млн. долара от филм за нея
- 19:07 Антон Станков: Р. Василев може да отговаря пред закона, вкл. и за престъпления срещу Републиката
- 19:04 30 дни арест за задържаните за трагедията в Кочани
- 18:55 The National Interest: Украинският кошмар с ATACMS тепърва започва, Западът свърши ракетите
- 18:51 Филип Димитров: Позицията, че България не може да избира между ЕС и САЩ, е правилна