
България 24.01.2024 11:11 Снимка: ДНЕС+
Министерството на туризма представи страната ни на 2 международни изложения
Изложенията СМТ в Щутгарт и МАТКА в Хелзинки са сред най-големите туристически изложения в Европа
Министерството на туризма успешно представи дестинация „България" в две значими международни туристически изложения – CMT в Щутгарт, Германия, което се проведе от 12 до 21 януари 2024 г. и МАТКА – Хелзинки, Финландия, провело се в периода 18 – 21 януари 2024 г. Това съобщиха от пресцентъра на министерството на туризма.
Международното изложение СМТ – Щутгарт е най-голямото туристическо изложение за масова публика в света. През 2024 г. участие в него взеха над 1600 изложителя от 100 държави, като в рамките на 9 дни изложението бе посетено от над 235 хил. души. Водещите теми на СМТ бяха къмпинг и караванинг, мотоциклети, велотуризъм, голф, SPA, круизни пътувания и др. Българският щанд бе с площ от 40 кв. м.
На изложението България беше представена в каталозите на всички водещи туроператори за морски ваканционен туризъм, обиколни пътувания, приключенски маршрути, колоездене и др. Значителен интерес в запитванията се наблюдаваше към уикенд и градските пътувания.
По време на изложението тази година имаше повишено търсене към пътуванията за България. Акценти в представянето на страната ни бяха морският ваканционен туризъм, уелнес и СПА, културни и пешеходни маршрути, природни забележителности, екопътеки, голф и др. Къмпингарството и караванингът набират все по-голяма популярност след ковид пандемията и България попада все по-често в избора на дестинации на германските туристи.
Международното туристическо изложение МАТКА e най-голямото изложение зa туризъм, пътешествия и вaĸaнции в Ceвepнa Eвpoпa. В него взеха участие повече oт 800 туроператора, туристически дестинации и организации от над 70 държави, повече от 50 000 души посетиха панаира, а българският щанд бе с площ от 40 кв. м.
Изложението МАТКА традиционно привлича много крайни потребители, което представлява отлична възможност за подобряване на разпознаваемостта на бранд „България" и утвърждаването на страната ни като привлекателна дестинация за скандинавските туристи през четирите сезона на годината.
Интересът на посетителите от Северните страни беше насочен предимно към възможностите за културен, вело и морски туризъм, които страната ни предлага, а планираният престой е от минимум 7 дни.
Още по темата
![]() |
1 | 2.10078 |
![]() |
1 | 2.25925 |
![]() |
10 | 3.85112 |
![]() |
100 | 4.16705 |
![]() |
1 | 1.67408 |
Последни новини
- 19:33 Дмитрий Тренин: Войната със Запада няма да приключи с Украйна
- 19:22 Психеделията "Апокалипсис сега": Сагата на най-дивото снимане в историята на киното
- 19:12 Руските сили почти напълно контролират Часов Яр
- 19:07 Левон Хампарцумян: Еврото дава по-добри възможности да бъдем успешни, ако искаме
- 19:01 Москва и Пхенян се врекоха в непобедимо братство, Лавров изтъкна ролята на корейските бойци в Курск
- 18:55 Фицо: Когато войната приключи, западните страни ще си счупят краката, да се върнат на руския пазар
- 18:51 "Лъвиците" пречупиха Южна Корея в 5-сетова драма и запазиха мястото си в Лига на нациите
- 18:45 Зоопаркът във Варна: Не ни носете гларуси, чайки и гълъби за спасяване, не можем да помогнем