България 11.09.2025 11:44 Снимка: ДНЕС+
Министър Вълчев: Българските ученици имат проблем с базовата и функционалната грамотност
В учебните програми има заложени теми за бюджет, кредити, приходи и разходи
Българските ученици по-скоро имат проблем с базовата и функционалната грамотност, не толкова с финансовата. Това каза министърът на образованието Красимир Вълчев в Благоевград, където днес се състои информационна среща, част от Националната информационна кампания за въвеждане на еврото в България, предаде БТА.
Финансовите и паричните отношения са значителна част от нашия живот. Последните промени в учебните програми бяха преди девет години и тогава бяха заложени теми, свързани с финансовата грамотност, посочи министърът.
В учебните програми има заложени теми за бюджет, кредити, приходи и разходи. Това не означава, че са достатъчно, могат да бъдат засилени и ние го предвиждаме при бъдещите промени в учебните програми, добави той. Тези допълнителни компетентности бяха заложени в новите учебни програми, но проблемът с българските ученици е по скоро с базовата и функционалната грамотност, не толкова с финансовата, отбеляза Вълчев.
Още по темата
CHF
|
1 | 2.12937 |
GBP
|
1 | 2.21098 |
RON
|
10 | 3.8462 |
TRY
|
100 | 3.96669 |
USD
|
1 | 1.67911 |
Последни новини
- 17:25 FT: Tорби с пари и златна тоалетна - корупционната криза поглъща правителството на Зеленски
- 17:12 Тръмп отмени част от митата, които сам въведе
- 17:01 Защо снимките на Хари и Меган бяха премахнати от публикациите за рождения ден на Крис Дженър?
- 16:50 Министър Вълчев откри нов STEM център и обновено общежитие: Образованието се модернизира
- 16:38 Иван Таков: София ще изпадне в аварийно положение
- 16:27 Новият български сериал "Мамник" – скоро по БНТ и Bulgaria ON AIR
- 16:17 Костадинов за срещата с Медведев: Русия оставя вратата към България отворена
- 16:06 Дияна Дамянова: Добрите сили се борят с мафията… чрез двойно по-скъпо паркиране и боклук до вратата