Министър Вълчев: Българските ученици имат проблем с базовата и функционалната грамотност

България 11.09.2025 11:44 Снимка: ДНЕС+

Министър Вълчев: Българските ученици имат проблем с базовата и функционалната грамотност

В учебните програми има заложени теми за бюджет, кредити, приходи и разходи

Българските ученици по-скоро имат проблем с базовата и функционалната грамотност, не толкова с финансовата. Това каза министърът на образованието Красимир Вълчев в Благоевград, където днес се състои информационна среща, част от Националната информационна кампания за въвеждане на еврото в България, предаде БТА.

Финансовите и паричните отношения са значителна част от нашия живот. Последните промени в учебните програми бяха преди девет години и тогава бяха заложени теми, свързани с финансовата грамотност, посочи министърът.

В учебните програми има заложени теми за бюджет, кредити, приходи и разходи. Това не означава, че са достатъчно, могат да бъдат засилени и ние го предвиждаме при бъдещите промени в учебните програми, добави той. Тези допълнителни компетентности бяха заложени в новите учебни програми, но проблемът с българските ученици е по скоро с базовата и функционалната грамотност, не толкова с финансовата, отбеляза Вълчев.

CHF CHF 1 2.09448
GBP GBP 1 2.26108
RON RON 10 3.85416
TRY TRY 100 4.04663
USD USD 1 1.67065