България 11.09.2025 11:44 Снимка: ДНЕС+
Министър Вълчев: Българските ученици имат проблем с базовата и функционалната грамотност
В учебните програми има заложени теми за бюджет, кредити, приходи и разходи
Българските ученици по-скоро имат проблем с базовата и функционалната грамотност, не толкова с финансовата. Това каза министърът на образованието Красимир Вълчев в Благоевград, където днес се състои информационна среща, част от Националната информационна кампания за въвеждане на еврото в България, предаде БТА.
Финансовите и паричните отношения са значителна част от нашия живот. Последните промени в учебните програми бяха преди девет години и тогава бяха заложени теми, свързани с финансовата грамотност, посочи министърът.
В учебните програми има заложени теми за бюджет, кредити, приходи и разходи. Това не означава, че са достатъчно, могат да бъдат засилени и ние го предвиждаме при бъдещите промени в учебните програми, добави той. Тези допълнителни компетентности бяха заложени в новите учебни програми, но проблемът с българските ученици е по скоро с базовата и функционалната грамотност, не толкова с финансовата, отбеляза Вълчев.
Още по темата
CHF
|
1 | 2.1035 |
GBP
|
1 | 2.23141 |
RON
|
10 | 3.84582 |
TRY
|
100 | 4.03978 |
USD
|
1 | 1.69865 |
Последни новини
- 22:00 Хороскоп за вторник, 4 ноември 2025 г.
- 19:37 Чии са дроновете, които всяват смут в Стария континент?
- 19:30 Бивш зам.-министър на отбраната на Украйна: ВСУ трябва да се евакуират от Покровск и Мирноград
- 19:22 Китай отхвърли твърденията на Тръмп, че провежда ядрени опити
- 19:14 Русия и Китай се разбраха за още инвестиции, енергетика, транспорт, селското стопанство и др.
- 19:07 „ДийпСтейт“: Русия продължава да напредва в ключовия град Покровск
- 19:00 Проучване предрича край на човечеството след 314 години
- 18:53 Били Айлиш подразни Марк Зукърбърг с критика към алчността