
България 11.09.2025 11:44 Снимка: ДНЕС+
Министър Вълчев: Българските ученици имат проблем с базовата и функционалната грамотност
В учебните програми има заложени теми за бюджет, кредити, приходи и разходи
Българските ученици по-скоро имат проблем с базовата и функционалната грамотност, не толкова с финансовата. Това каза министърът на образованието Красимир Вълчев в Благоевград, където днес се състои информационна среща, част от Националната информационна кампания за въвеждане на еврото в България, предаде БТА.
Финансовите и паричните отношения са значителна част от нашия живот. Последните промени в учебните програми бяха преди девет години и тогава бяха заложени теми, свързани с финансовата грамотност, посочи министърът.
В учебните програми има заложени теми за бюджет, кредити, приходи и разходи. Това не означава, че са достатъчно, могат да бъдат засилени и ние го предвиждаме при бъдещите промени в учебните програми, добави той. Тези допълнителни компетентности бяха заложени в новите учебни програми, но проблемът с българските ученици е по скоро с базовата и функционалната грамотност, не толкова с финансовата, отбеляза Вълчев.
Още по темата
![]() |
1 | 2.09448 |
![]() |
1 | 2.26108 |
![]() |
10 | 3.85416 |
![]() |
100 | 4.04663 |
![]() |
1 | 1.67065 |
Последни новини
- 14:16 Николета Лозанова и Емилия кръстиха дъщерите си
- 14:08 Иван Янулов за боя с полицейски шеф: Моралът на подрастващите не е на необходимото ниво
- 13:59 Желязков: България осъжда непровокираното нарушаване на въздушното пространство на Полша
- 13:51 Преди фаталния изстрел: Скандалните изказвания на Чарли Кърк
- 13:44 Убитата в Крайници е майка на три деца
- 13:36 Убийството на Кърк може да е предупреждение към Тръмп
- 13:29 Еврокомисар: Самолетът на Фон дер Лайен загуби сигнал час след излитане от Полша
- 13:23 Потушен е пожарът, който избухна по-рано под Аспарухов мост във Варна