България 11.09.2025 11:44 Снимка: ДНЕС+
Министър Вълчев: Българските ученици имат проблем с базовата и функционалната грамотност
В учебните програми има заложени теми за бюджет, кредити, приходи и разходи
Българските ученици по-скоро имат проблем с базовата и функционалната грамотност, не толкова с финансовата. Това каза министърът на образованието Красимир Вълчев в Благоевград, където днес се състои информационна среща, част от Националната информационна кампания за въвеждане на еврото в България, предаде БТА.
Финансовите и паричните отношения са значителна част от нашия живот. Последните промени в учебните програми бяха преди девет години и тогава бяха заложени теми, свързани с финансовата грамотност, посочи министърът.
В учебните програми има заложени теми за бюджет, кредити, приходи и разходи. Това не означава, че са достатъчно, могат да бъдат засилени и ние го предвиждаме при бъдещите промени в учебните програми, добави той. Тези допълнителни компетентности бяха заложени в новите учебни програми, но проблемът с българските ученици е по скоро с базовата и функционалната грамотност, не толкова с финансовата, отбеляза Вълчев.
Още по темата
CHF
|
1 | 2.09943 |
GBP
|
1 | 2.23626 |
RON
|
10 | 3.84197 |
TRY
|
100 | 3.90542 |
USD
|
1 | 1.66894 |
Последни новини
- 14:05 Апелативният съд увеличи присъдата на Рангел Бизюрев за убийството на Митко от Цалапица
- 13:57 Шкварек: Последният протест - най-обикновено, скучно откриване на партийна кампания
- 13:51 Преименуваха символично "Кенеди център" в "Тръмп център"
- 13:49 Петер Сиярто: Унгария е напълно готова за среща между Путин и Тръмп
- 13:43 Пеевски посрещна посетителска група млади хора в “Музея на Сглобката”
- 13:40 Италианският „Република“: Олигархът Божков е притежавал незаконно 300 древноримски артефакти
- 13:32 Всички седем кандидати за европейски прокурор са допуснати до публично изслушване
- 13:27 Тръмп не изключва война с Венецуела