Министър Мутафчиев представи новата политика в управлението и финансирането на железниците
България 17.10.2008 17:31
Новата политика в управлението и финансирането на българските железници ще гарантира сигурна, безопасна и комфортна услуга, заяви министърът на транспорта Петър Мутафчиев по време на пресконференция днес. Той и председателят на парламентарната комисия по транспорт и съобщения Йордан Мирчев представиха документа за развитие на българските железници за периода 2008 – 2013 г. в Министерството на транспорта.
Програмата се очаква да бъде обсъдена и одобрена от правителството, за да може изпълнението й да стартира през 2009 г. Ако това стане, съставът на БДЖ ще бъде подновен, както и ще се модернизира жп инфраструктурата в страната. България е на едно от последните места по инвестиции в сектора със средства в размер на 0,18% от брутния вътрешен продукт, съобщи транспортният министър.
Министър Петър Мутафчиев заяви, че друга алтернатива за развитието на железопътния транспорт и стабилизирането на транспортната система в страната вече няма.
Председателят на парламентарната комисия по транспорт и съобщения Йордан Мирчев посочи че, не може българските железници да се развиват на базата на инвестиции година за година. Модерна инфраструктура и подвижен състав се постигат единствено в резултат на едно дългосрочно планиране. Той очерта 10 основни принципа, залегнали изготвения документ:
- Дългосрочна финансова рамка 2008-2013.
- Интегриран подход (обща визия) за инвестиционната политика по схемата: инфраструктура – влакове – услуга.
- Включване в проекта на всички институции за финансиране на завършени инфраструктурни и технологични проекти по схемата: инфраструктура – влакове – услуга (ОП „Транспорт”, заеми, държавно участие, собствено финансиране и др.)
- Инвестиции, преди всичко в бизнес дейностите по направленията от трансевропейската железопътна мрежа и с национално значение и със значително въздействие върху пазара на жп услугите и приходи.
- Инвестиции в качеството на услугата, с цел повишаване на конкурентноспособността.
- Агресивна инвестиционна политика от страна на държавата и целенасочени действия вътре в железниците, защото проблемите не са само в парите.
- Сега железниците преди всичко поглъщат огромни средства от бюджета. Целта е да започнат да генерират повече превози и приходи.
- Агресивната инвестиционна политика да доведе до повече собствени средства, постепенно редуциране дела на субсидиите от държавата за железниците и освобождаване на бюджетните средства от субсидии към инвестиции.
- Възможности за заместващи инвестиции, при невъзможност държавата да осигурява пълния им размер.
- Радикални промени в Закона за железопътния транспорт по отношение модела за управление и финансиране на железниците.
Програмата се очаква да бъде обсъдена и одобрена от правителството, за да може изпълнението й да стартира през 2009 г. Ако това стане, съставът на БДЖ ще бъде подновен, както и ще се модернизира жп инфраструктурата в страната. България е на едно от последните места по инвестиции в сектора със средства в размер на 0,18% от брутния вътрешен продукт, съобщи транспортният министър.
Министър Петър Мутафчиев заяви, че друга алтернатива за развитието на железопътния транспорт и стабилизирането на транспортната система в страната вече няма.
Председателят на парламентарната комисия по транспорт и съобщения Йордан Мирчев посочи че, не може българските железници да се развиват на базата на инвестиции година за година. Модерна инфраструктура и подвижен състав се постигат единствено в резултат на едно дългосрочно планиране. Той очерта 10 основни принципа, залегнали изготвения документ:
- Дългосрочна финансова рамка 2008-2013.
- Интегриран подход (обща визия) за инвестиционната политика по схемата: инфраструктура – влакове – услуга.
- Включване в проекта на всички институции за финансиране на завършени инфраструктурни и технологични проекти по схемата: инфраструктура – влакове – услуга (ОП „Транспорт”, заеми, държавно участие, собствено финансиране и др.)
- Инвестиции, преди всичко в бизнес дейностите по направленията от трансевропейската железопътна мрежа и с национално значение и със значително въздействие върху пазара на жп услугите и приходи.
- Инвестиции в качеството на услугата, с цел повишаване на конкурентноспособността.
- Агресивна инвестиционна политика от страна на държавата и целенасочени действия вътре в железниците, защото проблемите не са само в парите.
- Сега железниците преди всичко поглъщат огромни средства от бюджета. Целта е да започнат да генерират повече превози и приходи.
- Агресивната инвестиционна политика да доведе до повече собствени средства, постепенно редуциране дела на субсидиите от държавата за железниците и освобождаване на бюджетните средства от субсидии към инвестиции.
- Възможности за заместващи инвестиции, при невъзможност държавата да осигурява пълния им размер.
- Радикални промени в Закона за железопътния транспорт по отношение модела за управление и финансиране на железниците.
CHF
|
1 | 2.11578 |
GBP
|
1 | 2.21775 |
RON
|
10 | 3.84726 |
TRY
|
100 | 3.98375 |
USD
|
1 | 1.6833 |
Последни новини
- 09:50 От днес започват Коледните пости
- 09:43 Би Би Си изпрати лично извинение до президента Тръмп, но отказва да му плаща компенсации за клевета
- 09:36 СОС реши: Синята и зеленага зона в София поскъпват двойно - 2 и 1 евро, и се разширяват
- 09:32 Ролята на ЦОП в защита на детето при семейни конфликти
- 09:28 Изтребител Су-30 се е разбил в Русия
- 09:20 Държавите членки на ЕС могат да бъдат задължени да покрият лихвите по общ заем за Украйна
- 09:13 Мерц към Зеленски: Справете се с корупцията!
- 09:05 Георги Марков прогнозира: Зеленски си отива до 100 дни