България 25.03.2024 16:11 Снимка: ДНЕС+
Министър Динкова похарчи 9.2 млн. лв. за реклама в български и чужди медии
Министърът на туризма в оставка Зарица Динкова е похарчила над 7.7 млн. лв. без ДДС или 9.2 млн. лв. с ДДС през последните 9 месеца за реклама на страната в български и чужди електронни медии, като договорите са сключени на пряко договаряне. Това става ясно от справка по Закона за достъп до обществена информация, поискана от TravelNews. Подходът и изборът на медии отново остава скрит, както при всички министри на туризма до момента. Рекламата на България не се обсъжда предварително с бранша и на кои пазари има необходимост от нея. Освен това страната ни няма нови клипове и послания от 4 години насам, които да провокират в новата реалност. Последните бяха създадени по време на Ковид пандемията при бившия вицепремиер и министър на туризма Марияна Николова, пише сайтът travelnews.bg.
От българските медии най-много средства са предоставени на трите национални телевизии, показва справката. Бюджетът за Нова телевизия е 1.26 млн. лв. с ДДС. Толкова са предвидени още за БТВ и за БНТ. „Дарик радио“ получава 184 000 лв. с ДДС. За „Про нюз България“ са отделени 41 000 лв. с ДДС за представяне във в. „24 часа“ на 10 малко известни обекта от България. Никой от бранша обаче не е открил и видял тези обекти, а за сметка на това имаше редица статии в защита на министър Зарица Динкова да остане на поста. Трите национални телевизии също никога не пуснаха информации за исканаха оставка на Динкова от бранша.
„От години и при този министър действа правилото: Който слушка – папка“, коментира пред TravelNews проф. Георги Рачев, зам.-председател на Българската асоциация на туристическите агенции (БАТА) и собственик на туроператора „Географски свят“. Според него изборът на български и чужди медии, както и рекламата на българския туризъм, не са коментирани с бранша предварително. Той допълни, че вече четвърта година страната ни няма нов клип и обновяване на бранда. Освен това на вътрешния пазар трябва да бъдат рекламирани малко известни места, които да привличат българите. В тях трябва да се събуди животът, а не масовите дестинации, които се пълнят така или иначе с туристи, подчерта проф. Рачев.
Още по темата
CHF
|
1 | 2.10803 |
GBP
|
1 | 2.22077 |
RON
|
10 | 3.84695 |
TRY
|
100 | 4.00722 |
USD
|
1 | 1.68084 |
Последни новини
- 11:17 Депутатите избраха Костадин Ангелов за заместник-председател на Народното събрание
- 11:14 Специалният пратеник на Путин: Санкциите срещу руски компании ще повишат цените на петрола
- 11:09 Пеевски показа снимка на Бойко Рашков с един от задържаните за купуване на изборите в Пазарджик
- 11:07 Принц Уилям иска да изключи принц Андрю от кралското семейство, но го спира дългогодишен договор
- 11:00 Симеон Дянков за Бюджет'26: Неминуемо ще се вдигнат данъците. България ще влезе в свръхдефицит
- 10:52 Петър Кънев: Няма драма, ротацията е нещо хубаво
- 10:44 Haд 550 000 дyши y нac ca нa дъpжaвнa paбoтa и тoвa тeжи вce пoвeчe нa бюджeтa
- 10:36 Най-смъртоносната операция срещу наркобандите в Рио де Жанейро отне живота на най-малко 132 души