България 25.03.2024 16:11 Снимка: ДНЕС+
Министър Динкова похарчи 9.2 млн. лв. за реклама в български и чужди медии
Министърът на туризма в оставка Зарица Динкова е похарчила над 7.7 млн. лв. без ДДС или 9.2 млн. лв. с ДДС през последните 9 месеца за реклама на страната в български и чужди електронни медии, като договорите са сключени на пряко договаряне. Това става ясно от справка по Закона за достъп до обществена информация, поискана от TravelNews. Подходът и изборът на медии отново остава скрит, както при всички министри на туризма до момента. Рекламата на България не се обсъжда предварително с бранша и на кои пазари има необходимост от нея. Освен това страната ни няма нови клипове и послания от 4 години насам, които да провокират в новата реалност. Последните бяха създадени по време на Ковид пандемията при бившия вицепремиер и министър на туризма Марияна Николова, пише сайтът travelnews.bg.
От българските медии най-много средства са предоставени на трите национални телевизии, показва справката. Бюджетът за Нова телевизия е 1.26 млн. лв. с ДДС. Толкова са предвидени още за БТВ и за БНТ. „Дарик радио“ получава 184 000 лв. с ДДС. За „Про нюз България“ са отделени 41 000 лв. с ДДС за представяне във в. „24 часа“ на 10 малко известни обекта от България. Никой от бранша обаче не е открил и видял тези обекти, а за сметка на това имаше редица статии в защита на министър Зарица Динкова да остане на поста. Трите национални телевизии също никога не пуснаха информации за исканаха оставка на Динкова от бранша.
„От години и при този министър действа правилото: Който слушка – папка“, коментира пред TravelNews проф. Георги Рачев, зам.-председател на Българската асоциация на туристическите агенции (БАТА) и собственик на туроператора „Географски свят“. Според него изборът на български и чужди медии, както и рекламата на българския туризъм, не са коментирани с бранша предварително. Той допълни, че вече четвърта година страната ни няма нов клип и обновяване на бранда. Освен това на вътрешния пазар трябва да бъдат рекламирани малко известни места, които да привличат българите. В тях трябва да се събуди животът, а не масовите дестинации, които се пълнят така или иначе с туристи, подчерта проф. Рачев.
Още по темата
CHF | 1 | 1.9984 |
GBP | 1 | 2.28811 |
RON | 10 | 3.93061 |
TRY | 100 | 5.63567 |
USD | 1 | 1.82481 |
Последни новини
- 19:29 Сливен – рекордьор по млади майки
- 19:17 Тя е само на 38 г., но изглежда като баба
- 19:07 За ПП-ДБ, БСП и Радев е по-добре да няма детска болница, магистрали и пътнически ЖП транспорт
- 18:56 Евгени Петров: Какво общо има частната детска болница с държавната?
- 18:43 5 идеи за забавен великденски маникюр
- 18:31 ГЕРБ подкрепя държавна национална детска болница
- 18:24 Петков се разсърди, че го питат за фалшификацията на подписи: Не вярвам на ДАНС и прокуратурата
- 18:20 Ситуацията с приходите от ДДС не се е подобрила