Маркетинговите кампании на веригите срещу бойкота са социален експеримент

България 14.03.2025 09:31 Снимка: ДНЕС+

Маркетинговите кампании на веригите срещу бойкота са социален експеримент

Маркетинговите кампании, които големите търговски вериги проведоха в отговор на организираните бойкоти, наподобяват социален експеримент, който те направиха, за да докажат, че действително доминират на пазара и диктуват правилата. Такова становище изрази основателят на онлайн платформата „Ние, потребителите“ Габриела Руменова в ефира на Euronews TV Bulgaria.

“Ако този бойкот е насочен най-вече към големите вериги, то той показа, че те най-добре се справят със ситуацията. За същото говорят и станалите публично известни обороти в дните „без покупки“ – в четвъртъка още през втората седмица те бяха с 2 милиона повече, а в този през третата – с 4 милиона.“, посочи тя.

По повод подготвения законопроект за въвеждане на таван на надценките, чието публично обсъждане предстои, тя предложи предварителен анализ на ефективността.

„Нека видим как би работил един такъв закон на практика. Само преди около две седмици Комисията за защита на потребителите изиска от веригите данни за покупни и продажни цени на предлагани от тях стоки, за да се види какви са маржовете, но не получи тази информация. Как си представяме, че би се осъществявал подобен контрол? Как ще се гарантира, че пазарни субекти няма да влязат в тайни съглашателства, за да се вместят в определените параметри на надценките, дори и това да може да бъде проследявано? Как ще се докаже, че производителите няма да свалят, качеството или да намалят количеството в потребителските опаковки, което ще бъде пряко в ущърб на потребителя?“, попита тя.

Според нея ние трябва да помислим за начина на производство, разпространение и потребление на храните, защото по думите и само подобни дългосрочни политики могат да променят ситуацията и тя да стане по-приемлива за всички участници.

CHF CHF 1 2.04179
GBP GBP 1 2.33454
RON RON 10 3.92934
TRY TRY 100 4.93325
USD USD 1 1.80594