Манолова иска по-дълъг гратисен период за е-винетките
България 09.01.2019 12:50
Днес омбудсманът Мая Манолова изпрати препоръка до Министерството на регионалното развитие и благоустройството и до ръководството на Агенция "Пътна инфраструктура" с искане да бъде удължен гратисният период, в който шофьорите няма да бъдат глобявани, ако не разполагат с електронна винетка.
По официална информация 15 януари е датата, до която на водачите няма да бъдат налагани санкции.
Според Манолова обаче срокът е "несправедливо и некоректно определен".
Той трябва да продължи до момента, в който системата за продажба на е-винетки заработи, така че гражданите да не биват глобявани, ако не изпълнят законовите изисквания не по тяхна вина, смята тя.
В своята препоръка омбудсманът посочва пет основни проблема. Според нея те се дължат на лошата администрация, която "се оказа неподготвена и за огромно съжаление не реагира своевременно и адекватно на случващото се":
липса на пунктове за продажба на е-винетки на ГКПП
софтуерен проблем при апаратите за самотаксуване
изтеглени повече средства при банкови преводи при плащането им
липса на потвърждение при конвертиране на хартиен винетен стикер към е-винетка
нерегламентиран достъп до системата
Искането на омбудсмана идва паралелно с оставката на председателя на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" Светослав Глосов, която беше подадена днес по искане на премиера Борисов.
Това е четвъртото уволнение заради скандала с неработещата система за е-винетки.
В събота рано сутринта Борисов отстрани от длъжност Антон Антонов - директор на Националното тол управление в АПИ, Радослав Николов - съветник в МРРБ на Аврамова, както и на члена на управителния съвет на АПИ Веселин Давидов. Тримата активно участваха в обясненията защо гражданите не могат да си купят винетки, като обясняваха, че проблем всъщност не съществува и е нормално при нова система да има грешки в началото.
Премиерът Борисов даде срок до 10-15 дни всички проблеми да бъдат решени.
На спешен брифинг на 3 януари беше обяснено, че терминали на всички гранични пунктове ще има едва в края на месеца, като загубите от това не са изчислявани. Парлелно с това продажбата на винетки бе организирана в пощите и във веригата на един от мобилните оператори, което започна едва от вчера, 8 януари.
Припомняме, от 1 януари трябваше да тръгне системата за продажба по електронен път на винетки за тази година под шапката на новосъздаденото преди шест месеца тол управление.
Още в първия работен ден обаче се оказа, че в цялата страна няма никаква готовност за продажба, системата не работи, на граничните пунктове дори няма монтирани терминали.
По официална информация 15 януари е датата, до която на водачите няма да бъдат налагани санкции.
Според Манолова обаче срокът е "несправедливо и некоректно определен".
Той трябва да продължи до момента, в който системата за продажба на е-винетки заработи, така че гражданите да не биват глобявани, ако не изпълнят законовите изисквания не по тяхна вина, смята тя.
В своята препоръка омбудсманът посочва пет основни проблема. Според нея те се дължат на лошата администрация, която "се оказа неподготвена и за огромно съжаление не реагира своевременно и адекватно на случващото се":
липса на пунктове за продажба на е-винетки на ГКПП
софтуерен проблем при апаратите за самотаксуване
изтеглени повече средства при банкови преводи при плащането им
липса на потвърждение при конвертиране на хартиен винетен стикер към е-винетка
нерегламентиран достъп до системата
Искането на омбудсмана идва паралелно с оставката на председателя на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" Светослав Глосов, която беше подадена днес по искане на премиера Борисов.
Това е четвъртото уволнение заради скандала с неработещата система за е-винетки.
В събота рано сутринта Борисов отстрани от длъжност Антон Антонов - директор на Националното тол управление в АПИ, Радослав Николов - съветник в МРРБ на Аврамова, както и на члена на управителния съвет на АПИ Веселин Давидов. Тримата активно участваха в обясненията защо гражданите не могат да си купят винетки, като обясняваха, че проблем всъщност не съществува и е нормално при нова система да има грешки в началото.
Премиерът Борисов даде срок до 10-15 дни всички проблеми да бъдат решени.
На спешен брифинг на 3 януари беше обяснено, че терминали на всички гранични пунктове ще има едва в края на месеца, като загубите от това не са изчислявани. Парлелно с това продажбата на винетки бе организирана в пощите и във веригата на един от мобилните оператори, което започна едва от вчера, 8 януари.
Припомняме, от 1 януари трябваше да тръгне системата за продажба по електронен път на винетки за тази година под шапката на новосъздаденото преди шест месеца тол управление.
Още в първия работен ден обаче се оказа, че в цялата страна няма никаква готовност за продажба, системата не работи, на граничните пунктове дори няма монтирани терминали.
![]() |
1 | 2.09448 |
![]() |
1 | 2.26108 |
![]() |
10 | 3.85416 |
![]() |
100 | 4.04663 |
![]() |
1 | 1.67065 |
Последни новини
- 18:23 Производители на зърно молят да им бъдат отложени борчове към банки
- 18:16 Украинска атака с дронове наложи затваряне на училища и магазини в руската Белгородска област
- 18:11 ФБР: Намерена е пушката, с която е убит Чарли Кърк, но килърът все още не е заловен
- 18:08 Катарският премиер: Израелският удар по Доха уби всяка надежда за заложниците в Газа
- 18:02 Зеленски: Поисках от Тръмп оръжия с голям обсег, ако Русия продължи да отхвърля примирието
- 17:59 Георг Георгиев: Задействането на член 4 от Договора за НАТО не означава въвличане във война
- 17:52 Областният на София се срещна със Симеон II, за да обсъдят парк Врана
- 17:44 The New York Times: Посланието на Путин към Украйна, Европа и Тръмп - Няма да отстъпя!