
България 22.06.2025 08:31 Снимка: ДНЕС+
Летище "Васил Левски" за блокираните пътници: Отговорността е изцяло на наземните оператори!
МВР с уточнение по случая: Гранична полиция помогна за овладяване на ситуацията
Отговорността за зачестилите случаи на лошо обслужване на пътници е на наземните оператори – "Голдеър Хендлинг"AД и "Суиспорт България" АД. Това се казва в позиция на "СОФкънект" - оператора на летище "Васил Левски", разпратена до медиите.
Ето какво пише в позицията:
Във връзка с инцидента от петък и със зачестилите случаи на лошо обслужване на пътници "СОФкънект" заявява, че отговорността е изцяло на наземните оператори - компаниите "Голдеър Хендлинг" АД и "Суиспорт България" АД, които обслужват пътниците на летището в София – от чекирането им през проверката на размера на багажите преди отвеждането им до самолета, превозването им с автобус или преминаването им на ръкав и времето за доставянето на багажа.
Още през февруари тази година "СОФкънект" изпрати на ГД "Гражданска въздухоплавателна администрация" към Министерство на транспорта и съобщенията документ, с който настоя наземните оператори да спазват базови стандарти за обслужване на пътниците, но резултат нямаше. Двата наземни оператора са избрани от МТС и имат договори за обслужване с авиокомпаниите, не със "СОФкънект". Тяхната дейност се контролира от ГД "ГВА" и единствено тя може да повлияе за подобряване качеството на обслужване на пътниците.
Приветстваме срещата с Гроздан Караджов, заместник министър-председател и министър на транспорта и съобщенията утре (неделя) и очакваме да обсъдим и заедно да намерим най-правилното решение в името на доброто обслужване на пътниците на летището.
От МВР също разпространиха уточнение по случая
По повод постъпили запитвания относно възникнала ситуация на летище "Васил Левски" на 20 юни, правим следното уточнение:
В дежурния център на "Гранична полиция" на Аерогарата е получено обаждане от дежурен координатор на ЕЕН 112 за сигнал от пътник, който не може да напусне самолета. Незабавно са изпратени служители от дежурната смяна на ГКПП Аерогара София, които са установили, че действително има пътници, намиращи се в т. нар. ръкав между самолета и терминала, които не могат да излязат.
Тъй като проблемът е извън компетенциите на граничните полицаи и се обезпечава от наземния оператор на летището, веднага са повикани компетентни техни служители, които да отворят електронните врати по пътя към изходите на терминала.
ГД "Гранична полиция" няма компетенции по транспортиране на пътници, нито по обслужване на сградата на терминала, самолетите и обслужващите автобуси.
Във въпросния случай пътниците не са могли да стигнат до зоната за граничен контрол, но граничните полицаи са оказали съдействие на наземния оператор, отговорен за обслужване на Терминал 2.
Още по темата
![]() |
1 | 2.09247 |
![]() |
1 | 2.26029 |
![]() |
10 | 3.85803 |
![]() |
100 | 4.03449 |
![]() |
1 | 1.66908 |
Последни новини
- 19:33 Народният театър открива сезона с мистична премиера на „Последният час на Мерилин Монро“
- 19:24 Мотив за престъпление: Разследват версията, че Кърк е убит заради трансджендър
- 19:15 Китай и САЩ преговарят за мита, руски петрол и продажбата на ТикТок
- 19:05 Пушилин: Руската армия обгражда ВСУ в Красноармейско-Дмитровската агломерация
- 18:54 Meteo Balkans: Дъждовен старт на седмецата, слънчеви дни и захлаждане за уикенда
- 18:44 На ход е хибрид между тротинетка и автомобил (ВИДЕО)
- 18:33 Алла Пугачова не се страхува от смъртта, но не иска нейни песни на погребението си
- 18:23 Новият френски премиер Себастиан Льокорню се отказва от премахването на два официални почивни дни