Колегите на загиналия машинист: Не сме камикадзета, грешката е в сигнализацията
България 14.07.2014 20:52
Над 200 души - близки, приятели и колеги, се простиха вчера с 38-годишния машинист Венко Тодоров, който издъхна при жп катастрофата на гара Калояновец. Съпругата Мария и родителите на железничаря още са в шок след тежката загуба.
Тодоров оставя две сирачета - дъщеря на 8 г. и син на 5 г. Роднини казаха, че децата още не знаят за смъртта на баща си= Служителите от “Локомотивно депо” - Пловдив ще открият до дни банкова сметка за подпомагане на семейството му.
“Ние не сме камикадзета. Венко и Христо са професионалисти. Причината за трагедията е в сигнализацията, нещо не е било наред с нея”, твърдяха колегите им.
Машинистът Румен Филипов от Българска железопътна компания обясни, че същото се случило преди време и с него на гара Филипово. Тогава не му бил подаден сигнал, че влиза в отклонителен коловоз, и за малко да стане най-страшното.
Два часа по-късно другият машинист - Христо Тиляшев, бе изписан от болницата в Стара Загора. Той бе изведен от неврохирургията в инвалидна количка, тикана от приятелката му Весела Димитрова и под охраната на трима полицаи. Когато журналистите го попитаха: “Вие ли карахте влака?”, той запази мълчание, а приятелката му реагира: “Нямате ли срам?”
Тиляшев си тръгна за Пловдив с личен автомобил. Бил изписан по свое желание за домашно лечение. Възможно било обаче да постъпи и в пловдивска болница.
“Христо е в депресия, но е убеден, че не той е убил колегата си Венко, с когото бяха добри приятели. Физическата болка ще отмине, но психическото му възстановяване ще е по-трудно”, каза сутринта пред “24 часа” приятелката му, която се грижи за него от първата нощ след катастрофата.
През нощта мъжът имал силни болки, защото е със счупено ребро, краката му са в бинтове. Добрата новина е, че според лекарите няма да се налага операци.
Весела е помощник-фармацевт в Пловдив и живее с 42-годишния машинист на семейни начала. Държи да изкаже благодарността си на медиците от старозагорската университетска болница.
Тя се ядосва, когато съобщават, че Христо едва ли не на своя глава е карал локомотива. Всъщност заради дългия път композицията трябвало да има двама машинисти, които да се редуват пред пулта за управление.
Христо Тиляшев засега е свидетел в досъдебното производство срещу неизвестен извършител. Той вече е разпитван в болничната стая от следовател, както и от представители на Транспортна полиция.
“Нямам право да цитирам показанията му, но Христо е категоричен, че не е бил заслепен от слънцето и много добре е видял светлините на предупредителния и на входящия светофор преди стрелките на гарата. По думите му те са позволявали влакът да премине оттам със 100 км в час и не предупреждавали за отклонение. Съвестта му е чиста”, каза още Веселина.
Ако това е така, тогава човешката грешка може да е на друг - на ръководителя на движението на гара Калояновец, който с натискането на два бутона задава светлините например. Специалисти обясниха пред “24 часа”, че подадена веднъж, командата от ръководителя на движението не може да се промени, без устройството да се разпломбира. Затова и не било трудно да се установи кой как е действал в онзи момент. Засега поне нямало данни за грешка от страна на гаровия персонал, но все още няма крайни заключения на разследващите.
“Заради сложността на делото със заповед е определен и екип от следователи, които да участват в разследването. Огледи на място се правят от събота, те продължават и в момента. Извършена е аутопсия на починалия машинист, предстои да бъде изготвено заключението на съдебномедицинската експертиза за причините за смъртта му. Правят се и съдебномедицински експертизи на петимата пострадали. Назначена е техническа експертиза, ще бъдат обследвани както подвижният състав, така и железният път. Предстои да бъдат иззети записите от охранителните камери по маршрута на влака, ако има такива, за да бъде проследено неговото движение. Засега не мога да отговоря дали Христо Тиляшев ще бъде привлечен като обвиняем - това ще реши прокуратурата в зависимост от доказателствата, които бъдат събрани”, каза вчера говорителят на окръжната прокуратура в Стара Загора прокурор Нейка Тенева.
Състоянието на другите 4-ма ранени и вчера остана стабилно.
От късния следобед в неделя движението на влаковете в участъка между Михайлово и Стара Загора през гара Калояновец бе възстановено, но само по една от двете успоредни линии. През фаталното място сега композициите “пълзят” с 25 километра в час.
Министърът на транспорта Данаил Папазов: Разпоредил съм проверка
ДИМЧО РАЙКОВ
“Защо машинистът е навлязъл в района на стрелката с по-висока скорост, не мога да кажа. Компетентните органи ще се произнесат. Каквито и догадки сега да правим, това си остава за вътрешна консумация в БДЖ и НКЖИ”, заяви вчера в Бургас министърът на транспорта Данаил Папазов. Той обаче отрече слуховете, че в БДЖ имало практика закъснението на влаковете понякога да се наваксва с превишаване на скоростта.
“Разпоредил съм проверка, която трябва да види дали има пропуски при допускането на лица, които управляват локомотивите”, заяви Папазов. Той потвърди, че машинистът е бил един от най-добрите. Опит имал и помощникът му.
“Въпреки всичко продължавам да твърдя, че това е един от най-сигурните транспорти. Дерайлирането на влака при Калояновец не е изолиран случай. Такива неща стават по цял свят”, каза още той. /24chasa.bg
Тодоров оставя две сирачета - дъщеря на 8 г. и син на 5 г. Роднини казаха, че децата още не знаят за смъртта на баща си= Служителите от “Локомотивно депо” - Пловдив ще открият до дни банкова сметка за подпомагане на семейството му.
“Ние не сме камикадзета. Венко и Христо са професионалисти. Причината за трагедията е в сигнализацията, нещо не е било наред с нея”, твърдяха колегите им.
Машинистът Румен Филипов от Българска железопътна компания обясни, че същото се случило преди време и с него на гара Филипово. Тогава не му бил подаден сигнал, че влиза в отклонителен коловоз, и за малко да стане най-страшното.
Два часа по-късно другият машинист - Христо Тиляшев, бе изписан от болницата в Стара Загора. Той бе изведен от неврохирургията в инвалидна количка, тикана от приятелката му Весела Димитрова и под охраната на трима полицаи. Когато журналистите го попитаха: “Вие ли карахте влака?”, той запази мълчание, а приятелката му реагира: “Нямате ли срам?”
Тиляшев си тръгна за Пловдив с личен автомобил. Бил изписан по свое желание за домашно лечение. Възможно било обаче да постъпи и в пловдивска болница.
“Христо е в депресия, но е убеден, че не той е убил колегата си Венко, с когото бяха добри приятели. Физическата болка ще отмине, но психическото му възстановяване ще е по-трудно”, каза сутринта пред “24 часа” приятелката му, която се грижи за него от първата нощ след катастрофата.
През нощта мъжът имал силни болки, защото е със счупено ребро, краката му са в бинтове. Добрата новина е, че според лекарите няма да се налага операци.
Весела е помощник-фармацевт в Пловдив и живее с 42-годишния машинист на семейни начала. Държи да изкаже благодарността си на медиците от старозагорската университетска болница.
Тя се ядосва, когато съобщават, че Христо едва ли не на своя глава е карал локомотива. Всъщност заради дългия път композицията трябвало да има двама машинисти, които да се редуват пред пулта за управление.
Христо Тиляшев засега е свидетел в досъдебното производство срещу неизвестен извършител. Той вече е разпитван в болничната стая от следовател, както и от представители на Транспортна полиция.
“Нямам право да цитирам показанията му, но Христо е категоричен, че не е бил заслепен от слънцето и много добре е видял светлините на предупредителния и на входящия светофор преди стрелките на гарата. По думите му те са позволявали влакът да премине оттам със 100 км в час и не предупреждавали за отклонение. Съвестта му е чиста”, каза още Веселина.
Ако това е така, тогава човешката грешка може да е на друг - на ръководителя на движението на гара Калояновец, който с натискането на два бутона задава светлините например. Специалисти обясниха пред “24 часа”, че подадена веднъж, командата от ръководителя на движението не може да се промени, без устройството да се разпломбира. Затова и не било трудно да се установи кой как е действал в онзи момент. Засега поне нямало данни за грешка от страна на гаровия персонал, но все още няма крайни заключения на разследващите.
“Заради сложността на делото със заповед е определен и екип от следователи, които да участват в разследването. Огледи на място се правят от събота, те продължават и в момента. Извършена е аутопсия на починалия машинист, предстои да бъде изготвено заключението на съдебномедицинската експертиза за причините за смъртта му. Правят се и съдебномедицински експертизи на петимата пострадали. Назначена е техническа експертиза, ще бъдат обследвани както подвижният състав, така и железният път. Предстои да бъдат иззети записите от охранителните камери по маршрута на влака, ако има такива, за да бъде проследено неговото движение. Засега не мога да отговоря дали Христо Тиляшев ще бъде привлечен като обвиняем - това ще реши прокуратурата в зависимост от доказателствата, които бъдат събрани”, каза вчера говорителят на окръжната прокуратура в Стара Загора прокурор Нейка Тенева.
Състоянието на другите 4-ма ранени и вчера остана стабилно.
От късния следобед в неделя движението на влаковете в участъка между Михайлово и Стара Загора през гара Калояновец бе възстановено, но само по една от двете успоредни линии. През фаталното място сега композициите “пълзят” с 25 километра в час.
Министърът на транспорта Данаил Папазов: Разпоредил съм проверка
ДИМЧО РАЙКОВ
“Защо машинистът е навлязъл в района на стрелката с по-висока скорост, не мога да кажа. Компетентните органи ще се произнесат. Каквито и догадки сега да правим, това си остава за вътрешна консумация в БДЖ и НКЖИ”, заяви вчера в Бургас министърът на транспорта Данаил Папазов. Той обаче отрече слуховете, че в БДЖ имало практика закъснението на влаковете понякога да се наваксва с превишаване на скоростта.
“Разпоредил съм проверка, която трябва да види дали има пропуски при допускането на лица, които управляват локомотивите”, заяви Папазов. Той потвърди, че машинистът е бил един от най-добрите. Опит имал и помощникът му.
“Въпреки всичко продължавам да твърдя, че това е един от най-сигурните транспорти. Дерайлирането на влака при Калояновец не е изолиран случай. Такива неща стават по цял свят”, каза още той. /24chasa.bg
![]() |
1 | 2.04863 |
![]() |
1 | 2.3349 |
![]() |
10 | 3.92974 |
![]() |
100 | 4.7526 |
![]() |
1 | 1.80644 |
Последни новини
- 21:10 Хороскоп за неделя, 23 март 2025 г.
- 19:34 Вулин: Сръбските власти няма да позволят да бъде проведена „цветна революция“ от службите на Запада
- 19:23 5 години "истински кошмар" за принц Уилям и Кейт Мидълтън - приключи ли най-трудният период
- 19:14 Мелания Тръмп прибра 28 млн. долара от филм за нея
- 19:07 Антон Станков: Р. Василев може да отговаря пред закона, вкл. и за престъпления срещу Републиката
- 19:04 30 дни арест за задържаните за трагедията в Кочани
- 18:55 The National Interest: Украинският кошмар с ATACMS тепърва започва, Западът свърши ракетите
- 18:51 Филип Димитров: Позицията, че България не може да избира между ЕС и САЩ, е правилна