Китайската жп компания има интерес да инвестира в БДЖ
България 10.03.2017 11:24
Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Христо Алексиев получи официално инвестиционно намерение от най-големия производител за железопътен подвижен състав в света. То беше връчено от представители на Китайската корпорация за железопътен подвижен състав (CRRC, China Railway Rolling Stock Corporation), която е и един от най-големите индустриални концерни в световен мащаб.
В инвестиционното намерение са посочени решения за стратегическо съвместно сътрудничество, включващи предоставяне на пакет от високи технологии, финансиране, инвестиции, обучение и услуги.
Инвестиционното предложение включва три основни точки.
Първо да се рефинансират на старите задължения на „Холдинг БДЖ“ ЕАД в размер на 130 млн. евро и да се финансира доставка на нови електрически и дизелови мотрисни влакове в размер на 170 млн. евро.
Второто предложение включва доставка на нов подвижен състав, в съответствие с европейските стандарти и българските изисквания за сертификация. Подвижният състав ще бъде доставен своевременно спрямо спешните нужди на БДЖ и с високо съотношение цена-производителност.
Инвестиция в нов завод за асемблиране на електрически и дизелови мотрисни влакове в България е третата точка.
Следващата крачка в двустранните отношения е сформирането на работна група с участието на представители на МТИТС, БДЖ, CRRC и китайски финансови институции.
Един от основните приоритети на Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията е подобрението на предлаганата от националния железопътен превозвач услуга.
В инвестиционното намерение са посочени решения за стратегическо съвместно сътрудничество, включващи предоставяне на пакет от високи технологии, финансиране, инвестиции, обучение и услуги.
Инвестиционното предложение включва три основни точки.
Първо да се рефинансират на старите задължения на „Холдинг БДЖ“ ЕАД в размер на 130 млн. евро и да се финансира доставка на нови електрически и дизелови мотрисни влакове в размер на 170 млн. евро.
Второто предложение включва доставка на нов подвижен състав, в съответствие с европейските стандарти и българските изисквания за сертификация. Подвижният състав ще бъде доставен своевременно спрямо спешните нужди на БДЖ и с високо съотношение цена-производителност.
Инвестиция в нов завод за асемблиране на електрически и дизелови мотрисни влакове в България е третата точка.
Следващата крачка в двустранните отношения е сформирането на работна група с участието на представители на МТИТС, БДЖ, CRRC и китайски финансови институции.
Един от основните приоритети на Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията е подобрението на предлаганата от националния железопътен превозвач услуга.
![]() |
1 | 2.02866 |
![]() |
1 | 2.32331 |
![]() |
10 | 3.92989 |
![]() |
100 | 4.89715 |
![]() |
1 | 1.79615 |
Последни новини
- 09:56 Пхенян остро разкритикува Г-7 за призива Северна Корея да се откаже от ядрените си оръжия
- 09:50 Медведев: Изпращането на "миротворци" на НАТО в Украйна ще означава война
- 09:44 Фен на Ботев (Пд) се съблече чисто гол пред очите на деца по време на мача с ЦСКА 1948
- 09:37 Меси се завърна като титуляр и даде тон за отмъщение
- 09:31 Бизнес за извратеняци: Изтезанията на животни - садизъм за пари
- 09:31 Историческа забележителност се срути в нидерландския град Фалкенбург (ВИДЕО)
- 09:22 Медиците в психиатриите на протест, заплашват с колективна оставка
- 09:14 Тръмп: Ще говоря с Путин във вторник