Китайската жп компания има интерес да инвестира в БДЖ
България 10.03.2017 11:24
Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Христо Алексиев получи официално инвестиционно намерение от най-големия производител за железопътен подвижен състав в света. То беше връчено от представители на Китайската корпорация за железопътен подвижен състав (CRRC, China Railway Rolling Stock Corporation), която е и един от най-големите индустриални концерни в световен мащаб.
В инвестиционното намерение са посочени решения за стратегическо съвместно сътрудничество, включващи предоставяне на пакет от високи технологии, финансиране, инвестиции, обучение и услуги.
Инвестиционното предложение включва три основни точки.
Първо да се рефинансират на старите задължения на „Холдинг БДЖ“ ЕАД в размер на 130 млн. евро и да се финансира доставка на нови електрически и дизелови мотрисни влакове в размер на 170 млн. евро.
Второто предложение включва доставка на нов подвижен състав, в съответствие с европейските стандарти и българските изисквания за сертификация. Подвижният състав ще бъде доставен своевременно спрямо спешните нужди на БДЖ и с високо съотношение цена-производителност.
Инвестиция в нов завод за асемблиране на електрически и дизелови мотрисни влакове в България е третата точка.
Следващата крачка в двустранните отношения е сформирането на работна група с участието на представители на МТИТС, БДЖ, CRRC и китайски финансови институции.
Един от основните приоритети на Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията е подобрението на предлаганата от националния железопътен превозвач услуга.
В инвестиционното намерение са посочени решения за стратегическо съвместно сътрудничество, включващи предоставяне на пакет от високи технологии, финансиране, инвестиции, обучение и услуги.
Инвестиционното предложение включва три основни точки.
Първо да се рефинансират на старите задължения на „Холдинг БДЖ“ ЕАД в размер на 130 млн. евро и да се финансира доставка на нови електрически и дизелови мотрисни влакове в размер на 170 млн. евро.
Второто предложение включва доставка на нов подвижен състав, в съответствие с европейските стандарти и българските изисквания за сертификация. Подвижният състав ще бъде доставен своевременно спрямо спешните нужди на БДЖ и с високо съотношение цена-производителност.
Инвестиция в нов завод за асемблиране на електрически и дизелови мотрисни влакове в България е третата точка.
Следващата крачка в двустранните отношения е сформирането на работна група с участието на представители на МТИТС, БДЖ, CRRC и китайски финансови институции.
Един от основните приоритети на Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията е подобрението на предлаганата от националния железопътен превозвач услуга.
CHF
|
1 | 2.10033 |
GBP
|
1 | 2.21976 |
RON
|
10 | 3.8459 |
TRY
|
100 | 4.00779 |
USD
|
1 | 1.69175 |
Последни новини
- 19:34 НАТО тренира борба с подводници в Балтийско море
- 19:23 Руски дронове поразиха жилищна сграда в Днепропетровск, един човек загина, 11 бяха ранени
- 19:13 Атанас Атанасов за „Лукойл“: Длъжни сме да защитим националния интерес
- 19:02 Торнадо уби най-малко петима в Бразилия
- 18:52 Украински далекобойни дронове поразиха електрическа подстанция в руската Вологодска област
- 18:41 Пхенян заплашва САЩ и Южна Корея: Какво разгневи Ким Чен-ун?
- 18:30 Жители на Поликраище протестират заради дългогодишни проблеми с водата и често спиране на тока
- 18:26 Зеленски: Русия изстреля над 450 ударни дрона и 45 ракети по Украйна през изминалата нощ