Китайската жп компания има интерес да инвестира в БДЖ
България 10.03.2017 11:24
Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Христо Алексиев получи официално инвестиционно намерение от най-големия производител за железопътен подвижен състав в света. То беше връчено от представители на Китайската корпорация за железопътен подвижен състав (CRRC, China Railway Rolling Stock Corporation), която е и един от най-големите индустриални концерни в световен мащаб.
В инвестиционното намерение са посочени решения за стратегическо съвместно сътрудничество, включващи предоставяне на пакет от високи технологии, финансиране, инвестиции, обучение и услуги.
Инвестиционното предложение включва три основни точки.
Първо да се рефинансират на старите задължения на „Холдинг БДЖ“ ЕАД в размер на 130 млн. евро и да се финансира доставка на нови електрически и дизелови мотрисни влакове в размер на 170 млн. евро.
Второто предложение включва доставка на нов подвижен състав, в съответствие с европейските стандарти и българските изисквания за сертификация. Подвижният състав ще бъде доставен своевременно спрямо спешните нужди на БДЖ и с високо съотношение цена-производителност.
Инвестиция в нов завод за асемблиране на електрически и дизелови мотрисни влакове в България е третата точка.
Следващата крачка в двустранните отношения е сформирането на работна група с участието на представители на МТИТС, БДЖ, CRRC и китайски финансови институции.
Един от основните приоритети на Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията е подобрението на предлаганата от националния железопътен превозвач услуга.
В инвестиционното намерение са посочени решения за стратегическо съвместно сътрудничество, включващи предоставяне на пакет от високи технологии, финансиране, инвестиции, обучение и услуги.
Инвестиционното предложение включва три основни точки.
Първо да се рефинансират на старите задължения на „Холдинг БДЖ“ ЕАД в размер на 130 млн. евро и да се финансира доставка на нови електрически и дизелови мотрисни влакове в размер на 170 млн. евро.
Второто предложение включва доставка на нов подвижен състав, в съответствие с европейските стандарти и българските изисквания за сертификация. Подвижният състав ще бъде доставен своевременно спрямо спешните нужди на БДЖ и с високо съотношение цена-производителност.
Инвестиция в нов завод за асемблиране на електрически и дизелови мотрисни влакове в България е третата точка.
Следващата крачка в двустранните отношения е сформирането на работна група с участието на представители на МТИТС, БДЖ, CRRC и китайски финансови институции.
Един от основните приоритети на Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията е подобрението на предлаганата от националния железопътен превозвач услуга.
![]() |
1 | 2.02866 |
![]() |
1 | 2.32331 |
![]() |
10 | 3.92989 |
![]() |
100 | 4.89715 |
![]() |
1 | 1.79615 |
Последни новини
- 10:39 Сметната палата "поправи" грешки за 4,1 млрд. лева в отчетите на бюджетни организации
- 10:32 Певец от „ДНК“ се върнал да спасява хора и е загинал в пожара в Кочани
- 10:24 Сигнал: Мъж с параноидна шизофрения агресира срещу жени в София
- 10:18 Пленник от ВСУ: Чужди наемници стрелят по отстъпващите военни в Курска област
- 10:11 "Монд дипломатик": Войнствена Европа – антисоциална бомба
- 10:03 Досегашният кмет Георги Кузмов от ПП-ДБ спечели кметските избори в столичния район "Оборище"
- 09:56 Пхенян остро разкритикува Г-7 за призива Северна Корея да се откаже от ядрените си оръжия
- 09:50 Медведев: Изпращането на "миротворци" на НАТО в Украйна ще означава война