Китайската жп компания има интерес да инвестира в БДЖ
България 10.03.2017 11:24
Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Христо Алексиев получи официално инвестиционно намерение от най-големия производител за железопътен подвижен състав в света. То беше връчено от представители на Китайската корпорация за железопътен подвижен състав (CRRC, China Railway Rolling Stock Corporation), която е и един от най-големите индустриални концерни в световен мащаб.
В инвестиционното намерение са посочени решения за стратегическо съвместно сътрудничество, включващи предоставяне на пакет от високи технологии, финансиране, инвестиции, обучение и услуги.
Инвестиционното предложение включва три основни точки.
Първо да се рефинансират на старите задължения на „Холдинг БДЖ“ ЕАД в размер на 130 млн. евро и да се финансира доставка на нови електрически и дизелови мотрисни влакове в размер на 170 млн. евро.
Второто предложение включва доставка на нов подвижен състав, в съответствие с европейските стандарти и българските изисквания за сертификация. Подвижният състав ще бъде доставен своевременно спрямо спешните нужди на БДЖ и с високо съотношение цена-производителност.
Инвестиция в нов завод за асемблиране на електрически и дизелови мотрисни влакове в България е третата точка.
Следващата крачка в двустранните отношения е сформирането на работна група с участието на представители на МТИТС, БДЖ, CRRC и китайски финансови институции.
Един от основните приоритети на Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията е подобрението на предлаганата от националния железопътен превозвач услуга.
В инвестиционното намерение са посочени решения за стратегическо съвместно сътрудничество, включващи предоставяне на пакет от високи технологии, финансиране, инвестиции, обучение и услуги.
Инвестиционното предложение включва три основни точки.
Първо да се рефинансират на старите задължения на „Холдинг БДЖ“ ЕАД в размер на 130 млн. евро и да се финансира доставка на нови електрически и дизелови мотрисни влакове в размер на 170 млн. евро.
Второто предложение включва доставка на нов подвижен състав, в съответствие с европейските стандарти и българските изисквания за сертификация. Подвижният състав ще бъде доставен своевременно спрямо спешните нужди на БДЖ и с високо съотношение цена-производителност.
Инвестиция в нов завод за асемблиране на електрически и дизелови мотрисни влакове в България е третата точка.
Следващата крачка в двустранните отношения е сформирането на работна група с участието на представители на МТИТС, БДЖ, CRRC и китайски финансови институции.
Един от основните приоритети на Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията е подобрението на предлаганата от националния железопътен превозвач услуга.
![]() |
1 | 2.02866 |
![]() |
1 | 2.32331 |
![]() |
10 | 3.92989 |
![]() |
100 | 4.89715 |
![]() |
1 | 1.79615 |
Последни новини
- 11:56 Светослав Бенчев: Гориво има! Складовете са пълни
- 11:49 Семейство получи сметка за вода от 6123 лева
- 11:41 Цената все още е главен мотив за потребителите при вземането на решение за покупка
- 11:34 Желязков: България ще обяви ден на национален траур в съпричастност с РС Македония
- 11:17 Деца, оцелели в Кочани, разказаха за ужаса
- 11:09 Журналисти от РСМ за фаталния клуб в Кочани: Безконтролна импровизация!
- 11:01 Ще се съберат ли отново Бен Афлек и Дженифър Гарнър?
- 10:54 Блокираните на МКС астронавти се очаква да се завърнат на Земята във вторник вечерта