Изтеглят последните вагони, които дерайлираха на гара Нова Загора
България 17.05.2020 15:12
Изтеглят последните вагони от дерайлиралата композиция, която се обърна на гара Нова Загора на 15 май. В мащабната акция участват стотици служители на железниците и военна техника, съобщи bTV.
Четири от вагоните остават на релсите. Те са буквално са вкопани в земята.
Локомотиви, кранове и бронетранспортьор МТ-ЛБ теглят вагоните. Пълните вагони тежат 88 тона, празните - 24 тона.
Вдигането на обърналата се композиция отнема часове.
За спасителната операция през тези три дни са мобилизирани над 250 души от цяла Югоизточна България.
"В крайна сметка трудът не е малък при тези температури навън сами виждате какво е положението. Хората, които работиха по железния път, са освободени да почиват", обясни Красимир Папукчийски, генерален директор на Национална компания "Железопътна инфраструктура".
До момента причините за инцидента остават неясни. От железопътната агенцията и министерството подкрепят различни версии. Проверен е пултът за управление, откъдето дежурният ръководител е подал команди за движение на влака и стрелка 20, която според някои експерти е объркала машиниста.
Освен стрелката, ще вкараме и още някои компоненти. Тоест, шести поред вагон, който първи дерайлира, обясни Бойко Скробански, от Комисия по разследване към Министерството на транспорта. Версиите за висока скорост и човешка грешка към момента отпадат. Композицията се е движила с позволените 65 км/ч.
Четири от вагоните остават на релсите. Те са буквално са вкопани в земята.
Локомотиви, кранове и бронетранспортьор МТ-ЛБ теглят вагоните. Пълните вагони тежат 88 тона, празните - 24 тона.
Вдигането на обърналата се композиция отнема часове.
За спасителната операция през тези три дни са мобилизирани над 250 души от цяла Югоизточна България.
"В крайна сметка трудът не е малък при тези температури навън сами виждате какво е положението. Хората, които работиха по железния път, са освободени да почиват", обясни Красимир Папукчийски, генерален директор на Национална компания "Железопътна инфраструктура".
До момента причините за инцидента остават неясни. От железопътната агенцията и министерството подкрепят различни версии. Проверен е пултът за управление, откъдето дежурният ръководител е подал команди за движение на влака и стрелка 20, която според някои експерти е объркала машиниста.
Освен стрелката, ще вкараме и още някои компоненти. Тоест, шести поред вагон, който първи дерайлира, обясни Бойко Скробански, от Комисия по разследване към Министерството на транспорта. Версиите за висока скорост и човешка грешка към момента отпадат. Композицията се е движила с позволените 65 км/ч.
![]() |
1 | 2.09493 |
![]() |
1 | 2.25951 |
![]() |
10 | 3.86306 |
![]() |
100 | 4.01142 |
![]() |
1 | 1.6565 |
Последни новини
- 12:31 България разгроми с 3:0 Чили на Мондиал 2025 по волейбол
- 12:25 Путин във военна униформа: 100 000 бойци участват в ученията "Запад 2025"
- 12:17 Фон дер Лайен обеща на Тръмп: Ще спрем по-бързо да купуваме руски петрол и газ
- 12:10 Започна посещението на Тръмп в Лондон. САЩ и Кралството сключват сделки за над 10 милиарда долара
- 12:03 Свръхзадлъжнялата Франция повлича еврото: фалитът може да се избегне само чрез общ европейски дълг
- 11:55 Варна приема второто балканско издание на фестивала за съвременно изкуство „Пиктоплазма“
- 11:48 Охранител наръга софиянец пред хотел в Бургас
- 11:41 Тръмп: Зеленски ще бъде принуден да сключи сделка с Русия