И главният ревизор по жп безопасността обясни защо е дерайлирал влака
България 14.07.2014 10:59
Имам отговор на всички въпроси, свързани с дерайлирането на влака при гара „Калояновец“. Това каза главният ревизор по безопасността в Национална компания „Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ) Бисер Минчев в предаването „Преди всички“ на БНР.
„Моето лично мнение е, че в отклонението се влиза с висока скорост, а не с регламентираната скорост от 40 км/ч. Няма колега машинист, който иска да рискува и да премине с висока скорост. Сигнализацията е ясна, регламентирана е точно, знае се винаги с каква скорост се влиза. Така че въобще няма човек, който би искал да рискува. Това не е лека кола да се движим по пътя и да рискуваме, и да изпреварваме неправилно“, допълни Бисер Минчев.
На въпрос тогава каква би могла да бъде причината за високата скорост на движение на влака той заяви: „Това може би разследването ще каже, пък и самите колеги имат някакво обяснение за случая. Просто, когато има зелено и жълто на входния сигнал е ясно, че се влиза с 40 км/ч.“
„Автоматичната локомотивна сигнализация представлява набор от оборудване. Тя е точков тип. Има жълти индуктори, те взимат показаният на съответния сигнал, преобразуват го в една телеграма, код. Този код се приема от оборудването и се подава информация на машиниста с каква скорост трябва да се движи. Това оборудване влияе и на спирачките. По нормативна база при локомотиви, които са вързани с такава база, тя трябва да бъде включена, да бъде проверена преди това. Не е възможно системата да е подала грешна информация. Отсечката, където стана катастрофата, е рехабилитирана, проверена е, беше проверено и оборудването“, поясни главният ревизор по безопасността в НКЖИ Бисер Минчев.
Причината за дерайлирането на влака при гара „Калояновец“ е човешка грешка. Това каза от своя страна Християн Кръстев – изпълнителен директор на БДЖ пред bTV.
„Единствено според мен има невъзприемане на сигнала, който са показвали двата светофара. Пред колегите това, което е споделил помощник-машинистът е казал, че е видял, че светофарът му е показал за отклонение. Там идва два вида сигнали – един воден и един предвходен сигнал, който дава показание какво ще бъде показанието на входния сигнал. Така е направена сигнализацията в цялата страна“, добави Християн Кръстев.
„Помощник-машинистът има правото да кара влака. Той не е само с правоспособност „помощник-машинист“. На работа са били де факто двама машинисти. По между тях са се разбрали кой ще управлява влака до Варна, може би след това другият колега е щял да върне влака до София“, каза още Християн Кръстев. /БЛИЦ
„Моето лично мнение е, че в отклонението се влиза с висока скорост, а не с регламентираната скорост от 40 км/ч. Няма колега машинист, който иска да рискува и да премине с висока скорост. Сигнализацията е ясна, регламентирана е точно, знае се винаги с каква скорост се влиза. Така че въобще няма човек, който би искал да рискува. Това не е лека кола да се движим по пътя и да рискуваме, и да изпреварваме неправилно“, допълни Бисер Минчев.
На въпрос тогава каква би могла да бъде причината за високата скорост на движение на влака той заяви: „Това може би разследването ще каже, пък и самите колеги имат някакво обяснение за случая. Просто, когато има зелено и жълто на входния сигнал е ясно, че се влиза с 40 км/ч.“
„Автоматичната локомотивна сигнализация представлява набор от оборудване. Тя е точков тип. Има жълти индуктори, те взимат показаният на съответния сигнал, преобразуват го в една телеграма, код. Този код се приема от оборудването и се подава информация на машиниста с каква скорост трябва да се движи. Това оборудване влияе и на спирачките. По нормативна база при локомотиви, които са вързани с такава база, тя трябва да бъде включена, да бъде проверена преди това. Не е възможно системата да е подала грешна информация. Отсечката, където стана катастрофата, е рехабилитирана, проверена е, беше проверено и оборудването“, поясни главният ревизор по безопасността в НКЖИ Бисер Минчев.
Причината за дерайлирането на влака при гара „Калояновец“ е човешка грешка. Това каза от своя страна Християн Кръстев – изпълнителен директор на БДЖ пред bTV.
„Единствено според мен има невъзприемане на сигнала, който са показвали двата светофара. Пред колегите това, което е споделил помощник-машинистът е казал, че е видял, че светофарът му е показал за отклонение. Там идва два вида сигнали – един воден и един предвходен сигнал, който дава показание какво ще бъде показанието на входния сигнал. Така е направена сигнализацията в цялата страна“, добави Християн Кръстев.
„Помощник-машинистът има правото да кара влака. Той не е само с правоспособност „помощник-машинист“. На работа са били де факто двама машинисти. По между тях са се разбрали кой ще управлява влака до Варна, може би след това другият колега е щял да върне влака до София“, каза още Християн Кръстев. /БЛИЦ
CHF
|
1 | 2.10033 |
GBP
|
1 | 2.21976 |
RON
|
10 | 3.8459 |
TRY
|
100 | 4.00779 |
USD
|
1 | 1.69175 |
Последни новини
- 11:14 Великобритания, Франция и Германия изпращат екипи за борба с дронове в Белгия
- 11:09 Последната битка на краля: 581 г. от битката при Варна
- 11:06 Тейлър Суифт на вечеря с шаферките си?
- 10:58 ИА "Медицински надзор": Десет наши медици ще се учат на белодробна трансплантация във Виена
- 10:53 Парк-музей „Владислав Варненчик” с нова изложба за годишнината от Битката при Варна
- 10:52 10 ноември: 36 години "Преход"
- 10:45 Израел: В ивицата Газа няма да бъдат разполагани турски военни части
- 10:36 Пенсионерите ще се увеличават и догодина, въпреки че ще има ново затягане на мерките