
България 04.04.2025 09:19 Снимка: ДНЕС+
Готови ли са превозвачите за протести заради по-високите тол такси?
Увеличението на тол таксите сериозно засяга международните превозвачи и всички, които се занимават с транзит и трафик в нашата страна. Превозвачите вчера разговаряха с министъра на регионалното развитие и благоустройството Иван Иванов, който е изразил своята персонална ангажираност към проблема. Напрежението в сектора обаче остава. Това каза в студиото на "Денят започва" по БНТ Николай Рашков от Съюза на международните превозвачи.
"Напрежението остава, не защото така ни харесва, а защото наистина ситуацията тази година е икономически изключително тежка за бранша и той е поставен пред безпрецедентна криза, която ни поставя в ситуация, в която всеки един превозвач се бори за оцеляване. Едно повишаване на тол таксите се отразява много значително на нашата структура с разходите и всичко това застрашава безпроблемните операции", обясни Рашков.
Той представи някои от набелязаните конкретните мерки.
"Транзитният трафик е изключително значим. През последните три години има ръст почти в двоен размер. Това означава, че този транзитен трафик трябва да плаща пропорционалният дял на натоварването на пътната ни система. Второто нещо, което е изключително важно, това са системните нарушители на толсистемата. Това не са хора от транспортния бранш или по-скоро ние като транспортен бранш твърдо се противопоставяме на всички такива действия. Само за миналия месец техните действия са навредили с около 4,5 милиона лева към събираемостта на тола. Това са приходи, които оператора трябва да може да събере, съответно те да влязат в цялостната сметка и да облекчат всички други превозващи."
Според него за решаването на този проблем трябва да се засили контрола - трябва да започне от пунктовете за годишни технически прегледи и да свърши с контрол на пътя, за да може всичко да се извършва какво трябва.
Николай Рашков подчерта още, че друга много важна тема, която в момента е на дневен ред и в Европа, е така наречената хармонизирана толсистема.
"Хармонизираната толсистема обхваща директива, която третира превозните средства не само на тяхната товароносимост, но и на емисионния клас на двигателите с вътрешно горене. Тук е много важно да направим съпоставката, че всички български превозвачи, които инвестират в нова техника, трябва да могат да получат съответната подкрепа от държавата и от оператора на тази тема, т.е. не може автомобилите с евростандарт 3 и евростандарт 6 да плащат една и същата такса в България."
Още по темата
![]() |
1 | 2.09113 |
![]() |
1 | 2.26343 |
![]() |
10 | 3.86375 |
![]() |
100 | 4.02778 |
![]() |
1 | 1.66227 |
Последни новини
- 10:13 Григор избра нова дата за завръщане. Подаде заявка за турнира, където спечели първата си титла
- 10:06 ЦСКА се раздели с треньора, но на втория отбор
- 09:58 Бащата на Сияна: Въвеждането на средна скорост е добра мярка и ще даде резултати
- 09:49 Днес могат да почерпят хора с имена Людмил, Людмила и техните производни
- 09:41 Mаратонското гледане на филми е полезно за мозъка и намалява стреса
- 09:33 Информационен ден във Варна представя финансиране по програми на Европейската космическа агенция
- 09:26 Потушени са 90 пожара в страната за последното денонощие
- 09:18 Извънредни мерки за сигурност заради посещението на Тръмп във Великобритания