Георги Минчев: Съсипването на българските железници - една грешка с друга не може да се поправи
България 11.03.2017 12:18
Железницата е основа на държавното строителство, поради фундаменталния характер на транспортната инфраструктура. Транспортът е геополитика в най-чиста форма. Не можеш да правиш геополитика без транспорт. И не може да си част от световната геополитика, ако транспортно не си свързан. Това заяви в интервю за БГНЕС Георги Минчев.
Той е зам.-председател на УС на Националното сдружение на българските спедитори /НСБС/. За два мандата - от 2006 до 2012 г. е бил председател на УС на НСБС. В периода 2000-2003 г. е бил Председател на Контролния съвет на НСБС и Председател на секцията по железопътен транспорт.
Управител е на "Транс Балкани". Агенция БГНЕС публикува пълния текст на интервюто с него. БГНЕС: БДЖ има ново ръководство, но наследи огромни дългове и е в критично състояние. Какви са първите стъпки, които трябва да се предприемат, за да се стабилизира националната железница? Георги Минчев: В железопътния транспорт в България съвсем целенасочено и грубо естественият характер на организационната схема беше нарушен с разделянето на превозваческата дейност от инфраструктурата.
По този начин се наруши единството на управлението на железницата, противопоставиха се интересите на отделните структурни звена и чрез външна намеса, чрез назначаване на агенти за влияние от автомобилния транспорт в системата за държавно управление и регулиране на ж.п. транспорта беше директно присвоен пазарен дял от ж.п. транспорт в полза на автомобилния.
Механично, не на пазарен принцип, включително чрез целенасочена промяна от страна на държавното управление на търговските организационни параметри на дейността на железниците.
Той е зам.-председател на УС на Националното сдружение на българските спедитори /НСБС/. За два мандата - от 2006 до 2012 г. е бил председател на УС на НСБС. В периода 2000-2003 г. е бил Председател на Контролния съвет на НСБС и Председател на секцията по железопътен транспорт.
Управител е на "Транс Балкани". Агенция БГНЕС публикува пълния текст на интервюто с него. БГНЕС: БДЖ има ново ръководство, но наследи огромни дългове и е в критично състояние. Какви са първите стъпки, които трябва да се предприемат, за да се стабилизира националната железница? Георги Минчев: В железопътния транспорт в България съвсем целенасочено и грубо естественият характер на организационната схема беше нарушен с разделянето на превозваческата дейност от инфраструктурата.
По този начин се наруши единството на управлението на железницата, противопоставиха се интересите на отделните структурни звена и чрез външна намеса, чрез назначаване на агенти за влияние от автомобилния транспорт в системата за държавно управление и регулиране на ж.п. транспорта беше директно присвоен пазарен дял от ж.п. транспорт в полза на автомобилния.
Механично, не на пазарен принцип, включително чрез целенасочена промяна от страна на държавното управление на търговските организационни параметри на дейността на железниците.
![]() |
1 | 2.02866 |
![]() |
1 | 2.32331 |
![]() |
10 | 3.92989 |
![]() |
100 | 4.89715 |
![]() |
1 | 1.79615 |
Последни новини
- 21:55 С 50 килограма по-лек: Геро разкри истинската причина за драстичното си отслабване
- 21:43 Хороскоп за събота, 15 март 2025 г.
- 21:23 40-годишен моторист загина на място в близост до Мол Варна
- 19:48 Путин отговори на Тръмп: Ще гарантираме живота на украинските войници, които се предадат
- 19:44 Тръмп: Поисках от Путин да пощади живота на обкръжените украинци, за да се избегне клане
- 19:38 РСМ разочарована, че България пренасочва средствата от Коридор 8
- 19:28 Рюте допуска нормализация на отношенията с Русия след края на войната в Украйна
- 19:18 Унгария подкрепя общата европейска отбрана, но не и общите заеми на ЕС за целта