Фирмите от малкия и среден бизнес нямат стратегии
България 16.06.2009 14:49
Най-големият проблем на малкия и среден бизнес в България е липсата на краткосрочни и средносрочни фирмени стратегии, заяви във Варна председателят на Националното сдружение на малкия и среден бизнес (НСМСБ) Елеонора Негулова. Този извод тя направи на базата на анализ в рамките на проекта „Югоизточно европейска бизнес мрежа”, с партньори сродни организации от Германия, Гърция, Унгария, Хърватска, Словения, Турция, Румъния и България.
Резултатите от проекта представи днес част от международния екип в Областна администрация – Варна. В края на юни в хърватския град Сплит пък ще бъде направен отчетът пред Европейската комисия. По думите на Негулова във времето на прехода българските фирми са загубили способността да планират дори краткосрочно, а това неминуемо се отразявало и на възможностите им да получават държавни помощи или такива по различните европейски програми. Освен това бизенсът не успявал да разбере връзката и начините за партньорство с местните власти.
Публично-частното партньорство е сравнително нов инструмент, който не се познава добре, констатира Елеонора Негулова. Като трети акцент тя посочи неразбирането на важността на т.нар. корпоративна социална отговорност – независимо дали в период на икономически растеж или в условия на криза. В четирите целеви страни по проекта – България, Румъния, Хърватска и Турция – са били обучени 100-тици мениджъри и експерти, а цялата информация е качена в интернет (seenetwork.eu) и е достъпна на 8 езика. Финансирането по програма на ЕК е на стойност 610 000 евро.
Васил Тоновски
Резултатите от проекта представи днес част от международния екип в Областна администрация – Варна. В края на юни в хърватския град Сплит пък ще бъде направен отчетът пред Европейската комисия. По думите на Негулова във времето на прехода българските фирми са загубили способността да планират дори краткосрочно, а това неминуемо се отразявало и на възможностите им да получават държавни помощи или такива по различните европейски програми. Освен това бизенсът не успявал да разбере връзката и начините за партньорство с местните власти.
Публично-частното партньорство е сравнително нов инструмент, който не се познава добре, констатира Елеонора Негулова. Като трети акцент тя посочи неразбирането на важността на т.нар. корпоративна социална отговорност – независимо дали в период на икономически растеж или в условия на криза. В четирите целеви страни по проекта – България, Румъния, Хърватска и Турция – са били обучени 100-тици мениджъри и експерти, а цялата информация е качена в интернет (seenetwork.eu) и е достъпна на 8 езика. Финансирането по програма на ЕК е на стойност 610 000 евро.
Васил Тоновски
![]() |
1 | 2.10033 |
![]() |
1 | 2.25716 |
![]() |
10 | 3.85385 |
![]() |
100 | 4.21711 |
![]() |
1 | 1.71504 |
Последни новини
- 10:14 Ройтерс: Какво представлява двудържавното решение на израелско-палестинския конфликт
- 10:04 БДЖ моли пътниците да не замърсяват влаковете!
- 10:00 Джо Байдън с тежки критики към Доналд Тръмп: Очакват ни тъмни дни!
- 09:53 Делян Добрев: Зелените рекетьори в България ме хейтят с пяна на уста
- 09:45 Германският външен министър предупреди Израел да не анексира Западния бряг
- 09:36 Гутериш: Мандатната система на ООН е неефективна и се нуждае от сериозна реформа
- 09:31 Разочароваща квалификация за Никола Цолов в Унгария
- 09:27 Лукашенко към Тръмп: Нелепо е! Чуй се, заплашваш най-голямата ядрена сила в света!