Фирмите от малкия и среден бизнес нямат стратегии

България 16.06.2009 14:49

Най-големият проблем на малкия и среден бизнес в България е липсата на краткосрочни и средносрочни фирмени стратегии, заяви във Варна председателят на Националното сдружение на малкия и среден бизнес (НСМСБ) Елеонора Негулова. Този извод тя направи на базата на анализ в рамките на проекта „Югоизточно европейска бизнес мрежа”, с партньори сродни организации от Германия, Гърция, Унгария, Хърватска, Словения, Турция, Румъния и България.

Резултатите от проекта представи днес част от международния екип в Областна администрация – Варна. В края на юни в хърватския град Сплит пък ще бъде направен отчетът пред Европейската комисия. По думите на Негулова във времето на прехода българските фирми са загубили способността да планират дори краткосрочно, а това неминуемо се отразявало и на възможностите им да получават държавни помощи или такива по различните европейски програми. Освен това бизенсът не успявал да разбере връзката и начините за партньорство с местните власти.

Публично-частното партньорство е сравнително нов инструмент, който не се познава добре, констатира Елеонора Негулова. Като трети акцент тя посочи неразбирането на важността на т.нар. корпоративна социална отговорност – независимо дали в период на икономически растеж или в условия на криза. В четирите целеви страни по проекта – България, Румъния, Хърватска и Турция – са били обучени 100-тици мениджъри и експерти, а цялата информация е качена в интернет (seenetwork.eu) и е достъпна на 8 езика. Финансирането по програма на ЕК е на стойност 610 000 евро.
Васил Тоновски

CHF CHF 1 2.10033
GBP GBP 1 2.25716
RON RON 10 3.85385
TRY TRY 100 4.21711
USD USD 1 1.71504