Два експреса на косъм от сблъсък
България 29.10.2014 21:47
Два влака са спрели един срещу друг само на 150 метра. Това е станало в 17,12 ч в сряда на гара Безмер, твърди “24 часа”, като се позовава на източници, близки до железницата. Това са ускорените бързи влакове (бившите експреси) от Варна за София и от София за Бургас. В 17,12 ч влак 8612, бившият експрес “Слънчев бряг”, е приет на четвърти коловоз вместо на трети и се е оказал срещу влака от София за Варна.
Спрени са от дежурния ръководител движение.
Шефът на “Холдинг БДЖ” Християн Кръстев потвърди инцидента. Той каза, че дежурният ръководител движение не е подготвил маршрута за приемане на влаковете.
“Той обаче се усеща и тръгва да подава ръчен сигнал за стоп. Влаковете са спрели на 150 м един от друг”, обясни Кръстев. И каза, че ще награждава машинистите заради бързата им реакция.
Гарата е в ремонт и управлението на движението е в ръчен режим. Заради обновяване на жп мрежите в ръчен режим са 12 гари, които са “развързани” от системата за сигнализация и управление на движението на влаковете. „Заради това влизането на влаковете в тези гари е с 25 км в час, за да могат да реагират”, обясни още Кръстев.
По-късно от НКЖИ отрекоха, че дежурният ръководител движение е виновен и заявиха, че се прави разследване.
Според шефа на Националната компания “Железопътна инфраструктура” Милчо Ламбрев е допусната човешка грешка. Маневреният стрелочник пуснал от едната страна влака на 4-и коловоз. Стрелочничката обаче не е завъртяла стрелката и насрещният влак е влязъл пак по този коловоз.
Стрелочничката била от 3 месеца на работа. Нямало е и втори човек, който да следи работата и?, тъй като имало недостиг на хора.
А инструкции има и те трябва да се спазват. По принцип имало и нареждане да не влизат в такива “развързани” гари по два влака едновременно.
„Това е било спазено - едната композиция е била влязла в гарата и е спряла, а насрещният влак е пуснат по-късно”, обяснява Ламбрев. Така се елиминира възможността два влака да се движат един срещу друг и се увеличава времето за реакция.
Заради инцидентите в железницата служебният министър на транспорта Николина Ангелкова разпореди спешни мерки, създаден е и консултативен съвет, който да работи за безопасността в железницата. Една от тях е обучението на железничарите. Резултатите от тях обаче явно е рано да се появят./БЛИЦ
Спрени са от дежурния ръководител движение.
Шефът на “Холдинг БДЖ” Християн Кръстев потвърди инцидента. Той каза, че дежурният ръководител движение не е подготвил маршрута за приемане на влаковете.
“Той обаче се усеща и тръгва да подава ръчен сигнал за стоп. Влаковете са спрели на 150 м един от друг”, обясни Кръстев. И каза, че ще награждава машинистите заради бързата им реакция.
Гарата е в ремонт и управлението на движението е в ръчен режим. Заради обновяване на жп мрежите в ръчен режим са 12 гари, които са “развързани” от системата за сигнализация и управление на движението на влаковете. „Заради това влизането на влаковете в тези гари е с 25 км в час, за да могат да реагират”, обясни още Кръстев.
По-късно от НКЖИ отрекоха, че дежурният ръководител движение е виновен и заявиха, че се прави разследване.
Според шефа на Националната компания “Железопътна инфраструктура” Милчо Ламбрев е допусната човешка грешка. Маневреният стрелочник пуснал от едната страна влака на 4-и коловоз. Стрелочничката обаче не е завъртяла стрелката и насрещният влак е влязъл пак по този коловоз.
Стрелочничката била от 3 месеца на работа. Нямало е и втори човек, който да следи работата и?, тъй като имало недостиг на хора.
А инструкции има и те трябва да се спазват. По принцип имало и нареждане да не влизат в такива “развързани” гари по два влака едновременно.
„Това е било спазено - едната композиция е била влязла в гарата и е спряла, а насрещният влак е пуснат по-късно”, обяснява Ламбрев. Така се елиминира възможността два влака да се движат един срещу друг и се увеличава времето за реакция.
Заради инцидентите в железницата служебният министър на транспорта Николина Ангелкова разпореди спешни мерки, създаден е и консултативен съвет, който да работи за безопасността в железницата. Една от тях е обучението на железничарите. Резултатите от тях обаче явно е рано да се появят./БЛИЦ
![]() |
1 | 2.04499 |
![]() |
1 | 2.33699 |
![]() |
10 | 3.92982 |
![]() |
100 | 4.7513 |
![]() |
1 | 1.80544 |
Последни новини
- 19:23 Веднъж и завинаги: Тенис рекордите, които никога няма да бъдат подобрени
- 19:14 НАСА не знае какво да прави с космическия кораб Starliner на Boeing
- 19:06 Хванаха 163 пияни и 54 дрогирани шофьори за седмица
- 18:57 Красимир Вълчев: Обмисляме повече часове по "Математика" и "Природни науки" в гимназиите
- 18:48 Задържаха румънец, опитал да пренесе над 14 килограма злато от България в Турция
- 18:39 Драма преди сватбата с Том. Сестра на Зендая я разкритикува в интервю, нямала връзка с нея
- 18:31 Газифицират училища и детски градини във Варна
- 18:23 Софи Маринова удари всички в земята, дори Лили Иванова