Депутатите приеха промените в Закона за железопътния транспорт
България 07.02.2019 13:06
Депутатите от мнозинството в 44-то Народното събрание приеха Закона за железопътния транспорт.
Народните избраници от БСП не подкрепиха законопроекта. С тези промени в законопроекта не защитаваме националния интерес и интереса на националния превозвач, аргументира се депутатът от БСП Николай Тишев в пленарна зала.
"Чуждите превозвачи ще бъдат с нови влакове. В същото време БДЖ се отказа от закупуването на нови влакове, а се съгласи да взема под наем", каза социалистът и даде пример с концесията на летище "София".
По думите му държавата има право да го оперира като летище, няма задължения да го дава на концесия, но го прави. Това е големият проблем и в железопътния превоз, според Тишев.
"Европа иска от нас да приемем либерализацията на железопътния транспорт, а в същото време иска да приемем и пакета "Макрон". Ако трябва да го приложим върху железопътните превозвачи, това означава, че ние трябва да ги караме да се прибират (влаковете - б.р.) през една седмица за почивка в България", подчерта социалистът.
Председателят на Транспортната комисия и депутатът от ДПС Халил Летифов не се съгласи с мотивите на социалистите и заяви, че те подкрепят промените в Закона за железопътния транспорт.
Иван Вълков от ГЕРБ заяви, че неговата партия подкрепя законопроекта. По думите му българският пазар е либерализиран още през 2009 г. и фирмите, които преминават през нашата страна, разполагат с нужния сертификат.
През 2024 г. не може да дойде никакъв друг превозвач и нашият пазар е напълно защитен, увери Вълков и допълни, че след 2024 г. може да бъде направена нова обществена поръчка за пътническите превози.
Колегата му от същата партия Станислав Иванов заяви, че със законопроекта за железопътния транспорт се гарантира, че услугата железопътен транспорт ще се изпълнява от БДЖ.
След обсъждането депутатите от мнозинството подкрепиха промените в Закона за железопътния транспорт.
Припомняме, с промените се дават права на железопътните превозвачи на достъп при справедливи, недискриминационни и прозрачни условия до железопътната инфраструктура и до обслужващите съоръжения за извършване на всички видове железопътни услуги за превоз на пътници и товари.
По отношение извършването на превоз на пътници железопътните превозвачи ще имат право да превозват пътници между железопътни гари, разположени в държави - членки на Европейския съюз, включително между железопътни гари, разположени на територията на Република България.
В законопроекта е предвидено и допълване на санкционния режим при нарушения на законодателството по отношение на несправедливо или дискриминационно третиране на железопътни предприятия от управител на инфраструктура.
Народните избраници от БСП не подкрепиха законопроекта. С тези промени в законопроекта не защитаваме националния интерес и интереса на националния превозвач, аргументира се депутатът от БСП Николай Тишев в пленарна зала.
"Чуждите превозвачи ще бъдат с нови влакове. В същото време БДЖ се отказа от закупуването на нови влакове, а се съгласи да взема под наем", каза социалистът и даде пример с концесията на летище "София".
По думите му държавата има право да го оперира като летище, няма задължения да го дава на концесия, но го прави. Това е големият проблем и в железопътния превоз, според Тишев.
"Европа иска от нас да приемем либерализацията на железопътния транспорт, а в същото време иска да приемем и пакета "Макрон". Ако трябва да го приложим върху железопътните превозвачи, това означава, че ние трябва да ги караме да се прибират (влаковете - б.р.) през една седмица за почивка в България", подчерта социалистът.
Председателят на Транспортната комисия и депутатът от ДПС Халил Летифов не се съгласи с мотивите на социалистите и заяви, че те подкрепят промените в Закона за железопътния транспорт.
Иван Вълков от ГЕРБ заяви, че неговата партия подкрепя законопроекта. По думите му българският пазар е либерализиран още през 2009 г. и фирмите, които преминават през нашата страна, разполагат с нужния сертификат.
През 2024 г. не може да дойде никакъв друг превозвач и нашият пазар е напълно защитен, увери Вълков и допълни, че след 2024 г. може да бъде направена нова обществена поръчка за пътническите превози.
Колегата му от същата партия Станислав Иванов заяви, че със законопроекта за железопътния транспорт се гарантира, че услугата железопътен транспорт ще се изпълнява от БДЖ.
След обсъждането депутатите от мнозинството подкрепиха промените в Закона за железопътния транспорт.
Припомняме, с промените се дават права на железопътните превозвачи на достъп при справедливи, недискриминационни и прозрачни условия до железопътната инфраструктура и до обслужващите съоръжения за извършване на всички видове железопътни услуги за превоз на пътници и товари.
По отношение извършването на превоз на пътници железопътните превозвачи ще имат право да превозват пътници между железопътни гари, разположени в държави - членки на Европейския съюз, включително между железопътни гари, разположени на територията на Република България.
В законопроекта е предвидено и допълване на санкционния режим при нарушения на законодателството по отношение на несправедливо или дискриминационно третиране на железопътни предприятия от управител на инфраструктура.
CHF | 1 | 2.09763 |
GBP | 1 | 2.34329 |
RON | 10 | 3.92997 |
TRY | 100 | 5.38766 |
USD | 1 | 1.86358 |
Последни новини
- 14:45 Директорът на "Фолксваген" обяви за неизбежно затварянето на няколко завода в Германия
- 14:37 Преговорите между БСП, "Възраждане" и МЕЧ не стигнаха до желания резултат
- 14:26 Еurоnеwѕ: На прага на зимата Eвpoпa ce гoтви зa cтyд и нecтaбилни eнepгийни цeни
- 14:17 Има ли фалшив зехтин от Гърция у нас?
- 14:09 "Капките" се завръщат! Продуцентът разкри ще остави ли Геро да води шоуто
- 14:06 Европейска сметна палата: ЕП подкрепи българския кандидат Илиана Иванова
- 14:02 Нанков: ПП да се прекръстят на Подпираме Промяната
- 13:59 Новите избори ще са през март, ще струват още 100 милиона левчета, които нямаме в хазната