Четирима убити и 20 ранени на жп прелези от началото на годината
България 24.09.2018 10:36
От 1 януари до 20 септември 2018 г. инцидентите при железопътни прелези са довели до четирима убити и 20 ранени.
В периода 2009-2018 г. инцидентите на железопътни прелези са 231, като само при два случая вината е на машинист. Всички останали случаи са по вина на пешеходци и шофьори.
Данните представи главният ревизор по безопасността в НКЖИ Бисер Мичев в ефира на Нова телевизия.
В страната има 272 прелези, които са със светофари, 126 с автоматични бариери, 121 с електронни бариери и 90 с ръчноуправляваеми бариери, върху които се работи, за да бъдат намалени, поясни експертът от НКЖИ.
Има нормативна уредба, която регламентира къде да бъдат поставяни железопътните сигнализации. Чисто психологически като има препятствие е по-добре, обясни Мичев и добави, че това, което се прави в момента, е, че трябва да се слагат само бариери и видеонаблюдение.
Той уточни, че шофьорите се изнервят, когато дълго време е спусната бариерата и затова се намалява времето за нея, което зависи от скоростта на влака.
Мичев изрази съжаление, че в България има четири прелезни бариерни механизма, но по думите му те са опасни, защото нямаме култура на поведение за тях.
Когато започнат да светят железопътните сигнализации, шофьорите трябва да спрат, а когато се спуснат и автомобилът е попаднал на железопътния прелез, то той бързо трябва да се изнесе от тях, за да не се стигне до инцидент, поясни експертът.
В периода 2009-2018 г. инцидентите на железопътни прелези са 231, като само при два случая вината е на машинист. Всички останали случаи са по вина на пешеходци и шофьори.
Данните представи главният ревизор по безопасността в НКЖИ Бисер Мичев в ефира на Нова телевизия.
В страната има 272 прелези, които са със светофари, 126 с автоматични бариери, 121 с електронни бариери и 90 с ръчноуправляваеми бариери, върху които се работи, за да бъдат намалени, поясни експертът от НКЖИ.
Има нормативна уредба, която регламентира къде да бъдат поставяни железопътните сигнализации. Чисто психологически като има препятствие е по-добре, обясни Мичев и добави, че това, което се прави в момента, е, че трябва да се слагат само бариери и видеонаблюдение.
Той уточни, че шофьорите се изнервят, когато дълго време е спусната бариерата и затова се намалява времето за нея, което зависи от скоростта на влака.
Мичев изрази съжаление, че в България има четири прелезни бариерни механизма, но по думите му те са опасни, защото нямаме култура на поведение за тях.
Когато започнат да светят железопътните сигнализации, шофьорите трябва да спрат, а когато се спуснат и автомобилът е попаднал на железопътния прелез, то той бързо трябва да се изнесе от тях, за да не се стигне до инцидент, поясни експертът.
CHF | 1 | 2.09763 |
GBP | 1 | 2.34329 |
RON | 10 | 3.92997 |
TRY | 100 | 5.38766 |
USD | 1 | 1.86358 |
Последни новини
- 21:12 Хороскоп за сряда, 27 ноември 2024 г.
- 19:31 Перспективата за примирие в Ливан кара жителите на Газа да се чувстват изоставени
- 19:18 ВАС отхвърли жалбата на АИКБ срещу увеличението на минималната заплата
- 19:06 Ограничават движението в тунел "Топли дол" на АМ "Хемус" за четири часа тази нощ
- 18:54 КС допусна преброяване на бюлетините в 1777 избирателни секции
- 18:43 Пускат 3-и и 4-ти блок на ТЕЦ "Марица Изток 3" за първите три месеца на 2025 г.
- 18:31 Британският туристически министър отказала среща с Евтим Милошев поради „различия в ранга“
- 18:19 Йотова: Търпението ни като избиратели не е безкрайно