Бургаските гари стават зона за яхтен туризъм с европари
България 10.07.2008 13:03
С пари от европейските фондове и от заеми ще се реализира проектът за преобразуване на зоната на морската, железопътната и автобусната гари в Бургас в логистичен транспортен център и място за яхтен и круизен туризъм. Това съобщиха от Министерството на транспорта в четвъртък, след като меморандум за изпълнението на проекта бе подписан от ресорния министър Петър Мутафчиев, бургаския кмет Димитър Николов, областния управител на Любомир Пантелеев, от шефовете на пристанищната и железопътната инфраструктури Петър Сеферов и Антон Гинев, както и от директора на БДЖ Христо Монов.
Затвореното в момента пристанищно пространство ще се интегрира в транспортната инфраструктура в общинската градска част, като в зоната ще се вдигнат множество търговски сгради и атракционни и ще се привлекат повече посетители чрез яхтения и круизния туризъм. Планира се това да стане до 2014 г.
Освен за развитието на туризма, проектът ще съдейства за увеличаване на броя, видовете и качеството на предлаганите за граждани и гости на Бургас митнически, гранични, агентски, брокерски, куриерски, пощенски и финансови услуги. Така Пристанище Бургас ще стане предпочитано за транзитни товари, като се превърне в логистичен транспортен център, важен елемент от Трансевропейските транспортни коридори, посочиха от транспортното ведомство.
Заложени са четири етапа по изпълнението на проекта, първият от които е свързан с изработване на идеен архитектурен проект на цялата зона.
Преди около година бяха представени три идейни проекта за преобразуването на зоната, които са дело на архитектурното студио “Мотто" (арх. Десислава Стоянова и инж. Марияна Сърбова), “Зодиак", представлявано от арх. Тодор Дафов, и Бургаска строителна асоциация, представлявана от арх. Никола Ликоманов.
Те предвиждат преместване на съществуващата автогара, за да се отвори централната пешеходна улица “Александровска" до морето, изграждане на морска гара, яхтено пристанище, търговски зони и места за забавления. В самата стилистика са търсени морски елементи и уникалност с амбициите зоната да стане емблематична за черноморския и пристанищен Бургас.
Сега от транспортното ведомство съобщават, че финансирането на архитектурния проект ще е за сметка на Държавното предприятие ”Пристанищна инфраструктура” и Националната компания ”Железопътна инфраструктура”, според обема на дейностите, предвидени на техните територии.
Втори етап предвижда изработване на работен конструктивен проект, за всяка част от територията и обезпечаване на комуникационните връзки на всяка една от тях, а третият включва самото строителство. Това ще стане с пари по Оперативна програма "Регионално развитие" или инвестиционен заем. /Mediapool.bg
Затвореното в момента пристанищно пространство ще се интегрира в транспортната инфраструктура в общинската градска част, като в зоната ще се вдигнат множество търговски сгради и атракционни и ще се привлекат повече посетители чрез яхтения и круизния туризъм. Планира се това да стане до 2014 г.
Освен за развитието на туризма, проектът ще съдейства за увеличаване на броя, видовете и качеството на предлаганите за граждани и гости на Бургас митнически, гранични, агентски, брокерски, куриерски, пощенски и финансови услуги. Така Пристанище Бургас ще стане предпочитано за транзитни товари, като се превърне в логистичен транспортен център, важен елемент от Трансевропейските транспортни коридори, посочиха от транспортното ведомство.
Заложени са четири етапа по изпълнението на проекта, първият от които е свързан с изработване на идеен архитектурен проект на цялата зона.
Преди около година бяха представени три идейни проекта за преобразуването на зоната, които са дело на архитектурното студио “Мотто" (арх. Десислава Стоянова и инж. Марияна Сърбова), “Зодиак", представлявано от арх. Тодор Дафов, и Бургаска строителна асоциация, представлявана от арх. Никола Ликоманов.
Те предвиждат преместване на съществуващата автогара, за да се отвори централната пешеходна улица “Александровска" до морето, изграждане на морска гара, яхтено пристанище, търговски зони и места за забавления. В самата стилистика са търсени морски елементи и уникалност с амбициите зоната да стане емблематична за черноморския и пристанищен Бургас.
Сега от транспортното ведомство съобщават, че финансирането на архитектурния проект ще е за сметка на Държавното предприятие ”Пристанищна инфраструктура” и Националната компания ”Железопътна инфраструктура”, според обема на дейностите, предвидени на техните територии.
Втори етап предвижда изработване на работен конструктивен проект, за всяка част от територията и обезпечаване на комуникационните връзки на всяка една от тях, а третият включва самото строителство. Това ще стане с пари по Оперативна програма "Регионално развитие" или инвестиционен заем. /Mediapool.bg
CHF
|
1 | 2.11578 |
GBP
|
1 | 2.21775 |
RON
|
10 | 3.84726 |
TRY
|
100 | 3.98375 |
USD
|
1 | 1.6833 |
Последни новини
- 15:41 ДСБ иска премахване на нотариалната заверка при прехвърляне собствеността на МПС
- 15:33 Зеленски пак при Макрон на 17 ноември
- 15:25 Анна-Шермин окончателно си тръгна от "Ергенът: Любов в рая", Красимир: Вещицата си замина!
- 15:17 Турция остро към Гърция: Знайте си границите, иначе ние ще ви накараме да си ги научите
- 15:09 САЩ изгониха белгийски генерал, който нарече действията на Тръмп „брутални“
- 15:02 БТПП подкрепя идеята за почивни 31 декември 2025 г. и 2 януари 2026 г.
- 14:53 Овечкин този път бе зрител на рекорд - звезда на шампионите стигна 1000 точки
- 14:46 Франция окончателно премахна забраната за пътуване на шефа на Telegram Павел Дуров