Бунев: Протестът е заради даване на празни обещания и неизпълнение

България 10.07.2012 08:09

Част от протеста е заради поемане на ангажимент и даване на празни обещания и после неизпълнение. Това каза пред БНР председателят на железничарския синдикат към КНСБ Петър Бунев.

Миналата година по време на стачката една от мерките беше отделянето на самостоятелна фирма, смесена фирма с частно партньорство и започна работата. Голямото обещание беше, че ще има бизнес. Въобще БДЖ не са изпълнявали ангажиментите към тези хора и най-вече към бизнеса, алармира Бунев.

Той каза, че вагони има, но те не се ремонтират. "180 души значи сега трябва да бъдат изхвърлени на улицата. Те работят втори месец без заплати. Колегите от инфраструктурата също се чувстват излъгани. За железопътните карти също ще протестираме. Ако нещата не се променят няма начин да не се стигне до ескалация на напрежението. Трябва да има някаква промяна", заяви Бунев. Той подчерта, че със сигурност трябва да си изпълнят ангажиментите от ръководството на БДЖ или да подават оставка.

Днес от 12.00 ч. пред Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията ще се проведе протест на работниците и служителите от смесената компания между "БДЖ – Пътнически превози" и "Тип Топ Куриер" АД – "Парселс Деливери" АД.

В протеста ще участват и работниците и служителите от ДП "НКЖИ", на които, въпреки обещанията на министъра на транспорта, са отнети картите за пътуване. От началото на 2012 година започна да ескалира социалното напрежение сред работещите във "Парселс Деливери" АД.

Напрежението е по повод системното закъснение на изплащането на трудовите възнаграждения, изплащането им на части и предстоящите съкращения на работници и служители в резултат на неизпълнение задълженията от "БДЖ – Пътнически превози" ЕООД по Договор за взаимни услуги от 21.09.2011 г., сключен между "БДЖ – Пътнически превози" ЕООД и "Парселс Деливери" АД.

Неизпълнените задължения от страна на "БДЖ – Пътнически превози" ЕООД са следните: задължението да осигурява 16 броя фургони в денонощие, а всъщност в денонощие осигурява между 4 и 6 броя фургони. Колетните пратки да се приемат за превоз в 139 гари, които към настоящия момент са само 36 гари.

Превозът на колетните пратки да се извършва в първи вагон, 2-ро и 3-то купе на бързите влакове, който превоз в последствие със Заповед на превозвача бе забранен. Намаляване с над 50% броя на влаковете, с които се превозваха колетни пратки, с новия График за движение на влаковете.

Всички тези поети ангажименти по Договора и неизпълнението им са предпоставка за намаляване на персонала с над 30% и затруднения при изплащане на работни заплати и осигуровки. В същото това време бизнес има, клиентите непрекъснато се увеличават, работата също, а ние сме принудени да ги връщаме и така да отиват при куриерските фирми, които извършват дейността си с автомобилен транспорт. /БГНЕС

CHF CHF 1 2.09898
GBP GBP 1 2.2281
RON RON 10 3.84612
TRY TRY 100 4.0031
USD USD 1 1.69029