Борисов остави магистралите и се качи на бързия влак
България 22.12.2011 13:52
До 2020 година трябва да спрем да говорим за магистрали и парите от тях да прехвърлим към железниците.
Това каза премиерът Бойко Борисов на гарата в Първомай, където пристигна с тестовия влак от гара Крумово, съобщава Радио Пловдив.
Той тръгна от Крумово с повече от час закъснение и съобщи, че влакът е взел разстоянието само за 14 минути като на места е достигнал скорост 170-180 км в час. Компания му правеха министрите на транспорта, регионалното развитие и еврофондовете Ивайло Московски, Лиляна Павлова и Томислав Дончев, както и шефът на НКЖИ инж. Милчо Ламбрев.
Борисов връчи на министъра на транспорта Ивайло Московски акт 15 за жп отсечката от Първомай до Димитровград. Московски посочи, че тази отсечка е част от големия проект Пловдив-Свиленград, който през последните години е бил изоставен, дори забравен.
Премиерът заяви, че половин метър сняг не пречи на движението, както и влаковете да карат със 170 - 180 км в час.
Борисов отбеляза със задоволство, че гарите, през които са преминали, са оправени, подлезите също, поставени са шумоизолиращи прегради.
До 2014 година проектът ще бъде завършен и от Пловдив до турската и гръцката граница ще се стига за не повече от час и 15 минути.
За изпитанията у нас бе доставен специален тестови влак от Румъния, като машината развива до 180 км/ч.
Вчера влакът е извършил три теста по трасето без нито един проблем, ден след получаването на Акт 15 за тази отсечка. Разстоянието от 37 км между двете гари се изминава с оптимална скорост за 15 минути.
Проектът "Електрификация и реконструкция на железопътната линия Пловдив - Свиленград - турска/гръцка граници" е финансиран по програма ИСПА. По този начин се допринася за подобряване на железопътната инфраструктура с оглед повишаване на скоростта по железопътната линия до 160 км/ч (200 км/ч за влакове с накланящи се кошове) за пътнически влакове и 120 км/ч за товарни влакове, монтиране на оборудване за контактна мрежа и смяна на сигнализацията по цялата линия от Пловдив-Свиленград и съответно до турска/гръцка граница.
Към днешна дата е завършена на 99% работата по първа фаза (Крумово-Първомай), която се изпълнява от гръцката компания "Терна", и на 95% по втора фаза (Първомай- Димитровград), която се строи от италианската "Асталди". Остатъкът от трасето от Димитровград до Свиленград ще бъде финансирано по ОП „Транспорт", тръжната процедура е приключила, няма обжалвания по нея и предстои сключването на договори по нея.
"До 3,5-4% от брутния вътрешен продукт може да достигне бюджетният дефицит на страната ни през 2012 година, ако правителството преведе на френската банка Париба половин милиард лева по кредита за проекта Белене, взет от предишното правителство", съобщи още премиерът Бойко Борисов като подчерта, че кредитът става изискуем от май догодина.
"Това е големият ужас на правителството", подчерта той.
На въпрос за плащането на данъци в Българската православна църква, премиерът посочи, че там където се дават държавни пари, е естествено да има и държавна отчетност. Попитан за невнесените осигуровки на църковни служители, Борисов коментира: "Не считам, че владиката трябва да прави счетоводство".
На въпрос ще се налагат ли санкции, той каза: "Аз на Началника санкции не мога да налагам". /news.bg
Това каза премиерът Бойко Борисов на гарата в Първомай, където пристигна с тестовия влак от гара Крумово, съобщава Радио Пловдив.
Той тръгна от Крумово с повече от час закъснение и съобщи, че влакът е взел разстоянието само за 14 минути като на места е достигнал скорост 170-180 км в час. Компания му правеха министрите на транспорта, регионалното развитие и еврофондовете Ивайло Московски, Лиляна Павлова и Томислав Дончев, както и шефът на НКЖИ инж. Милчо Ламбрев.
Борисов връчи на министъра на транспорта Ивайло Московски акт 15 за жп отсечката от Първомай до Димитровград. Московски посочи, че тази отсечка е част от големия проект Пловдив-Свиленград, който през последните години е бил изоставен, дори забравен.
Премиерът заяви, че половин метър сняг не пречи на движението, както и влаковете да карат със 170 - 180 км в час.
Борисов отбеляза със задоволство, че гарите, през които са преминали, са оправени, подлезите също, поставени са шумоизолиращи прегради.
До 2014 година проектът ще бъде завършен и от Пловдив до турската и гръцката граница ще се стига за не повече от час и 15 минути.
За изпитанията у нас бе доставен специален тестови влак от Румъния, като машината развива до 180 км/ч.
Вчера влакът е извършил три теста по трасето без нито един проблем, ден след получаването на Акт 15 за тази отсечка. Разстоянието от 37 км между двете гари се изминава с оптимална скорост за 15 минути.
Проектът "Електрификация и реконструкция на железопътната линия Пловдив - Свиленград - турска/гръцка граници" е финансиран по програма ИСПА. По този начин се допринася за подобряване на железопътната инфраструктура с оглед повишаване на скоростта по железопътната линия до 160 км/ч (200 км/ч за влакове с накланящи се кошове) за пътнически влакове и 120 км/ч за товарни влакове, монтиране на оборудване за контактна мрежа и смяна на сигнализацията по цялата линия от Пловдив-Свиленград и съответно до турска/гръцка граница.
Към днешна дата е завършена на 99% работата по първа фаза (Крумово-Първомай), която се изпълнява от гръцката компания "Терна", и на 95% по втора фаза (Първомай- Димитровград), която се строи от италианската "Асталди". Остатъкът от трасето от Димитровград до Свиленград ще бъде финансирано по ОП „Транспорт", тръжната процедура е приключила, няма обжалвания по нея и предстои сключването на договори по нея.
"До 3,5-4% от брутния вътрешен продукт може да достигне бюджетният дефицит на страната ни през 2012 година, ако правителството преведе на френската банка Париба половин милиард лева по кредита за проекта Белене, взет от предишното правителство", съобщи още премиерът Бойко Борисов като подчерта, че кредитът става изискуем от май догодина.
"Това е големият ужас на правителството", подчерта той.
На въпрос за плащането на данъци в Българската православна църква, премиерът посочи, че там където се дават държавни пари, е естествено да има и държавна отчетност. Попитан за невнесените осигуровки на църковни служители, Борисов коментира: "Не считам, че владиката трябва да прави счетоводство".
На въпрос ще се налагат ли санкции, той каза: "Аз на Началника санкции не мога да налагам". /news.bg
![]() |
1 | 2.10508 |
![]() |
1 | 2.27758 |
![]() |
10 | 3.92926 |
![]() |
100 | 4.52106 |
![]() |
1 | 1.72168 |
Последни новини
- 17:14 Двама шофьори задържани във Варна за шофиране в нетрезво състояние
- 17:08 Турция глоби няколко известни марки за обувки, използвали свинска кожа в изделията си
- 16:59 С мисъл за финал: Черно море гостува на ЦСКА за Купата
- 16:51 Шест земетресения разлюляха Румъния само за няколко часа
- 16:44 Варна: „Градообитатели“ с първи преобразен трафопост за 2025-та
- 16:36 Космически апарат на НАСА засне отблизо астероид със странна форма
- 16:29 Белослав с нов ферибот: подписан е договор за строителството
- 16:21 Убиецът на Митко от Цалапица взел 5-цифрена сума, за да прикрие истината