България 20.10.2021 11:15 Снимка: ДНЕС+
Бившият шеф на "Автомагистрали" опровергава Комитова за ремонта на АМ "Тракия"
Ремонтът на АМ "Тракия" е планиран година и половина преди започването на същинската част по изпълнението му. Това заяви пред БНТ бившият шеф на "Автомагистрали" Стоян Беличев.
Той обясни, че има технологичен проект, одобрен от Института по пътища и мостове, както и от Областното пътно управление в Пловдив и Областното пътно управление в Стара Загора. Преди началото на ремонта са били направени два експериментални участъка по трасето, които са наблюдавани от "Автомагистрали" и е бил одобрен по-иновативният вариант, който е бил и по-евтин.
Така че за липса на проект въобще не можем да говорим, категоричен бе Беличев.
Припомняме, вчера регионалният министър Виолета Комитова заяви, че ремонтът на АМ "Тракия" в участъка между Чирпан и Стара Загора на стойност 200 млн. лв. няма гаранция, защото е минал като текущ ремонт или поддръжка. Тя посочи и че няма и одобрен проект, разрешение за строеж и Акт 16 за въвеждане в експлоатация.
Беличев заяви, че министър Комитова за пореден път е подведена от консултантите и специалистите около нея.
Относно цената той обясни, че тя е такава, защото става въпрос за ремонт на участък от 56 км в двете платна на АМ "Тракия". Там по негови думи са ремонтирани над 20 съоръжения.
Беличев допълни, че за този ремонт не е необходимо разрешение, защото той е текущ и е за възстановяване на експлоатационното състояние на пътя. Разрешение за ползване също не било необходимо заради нормативната база, на която се прави ремонтът. Гаранционните срокове са видими в договорите между "Автомагистрали" и АПИ, по наредба са и могат да бъдат проверени, подчерта той.
Беличев обясни, че официално гаранцията се носи от "Автомагистрали". Тя обаче се делегира върху подизпълнителите, които се задължават да отремонтират дефектирало съоръжение или участък за тяхна сметка.
Припомняме, служители от "Автомагистрали-Черно море" излязоха на протест в София през юли заради неизплатени суми за АМ "Тракия".
През септември те отново бяха на пътя, защото от държавата не са се издължили към тях.
Общо 3,7 милиарда са задълженията на държавата към строителни фирми, но от финансовото ведомство признават само въпросните 1,3 милиарда. Останалите договори са дадени на прокуратурата.
На 2 юни Сметната палата публикува доклада по одита на дружеството "Автомагистрали", който й бе възложен от депутатите от 44-то Народното събрание. В доклада се констатират сериозни нарушения и заобикаляне на закона за обществените поръчки чрез директно възлагане от страна на държавата на фирма, която не разполага с капацитета да извърши дейностите по поръчките. Автомагстрали" е превъзлагала на други партньори тези проекти. Едновременно с това от МРРБ излязоха с информация, че на дружества са давани аванси по проекти, за които дори не е имало изготвен технически проект и като пример дадоха свлачищата./news.bg
Още по темата
CHF | 1 | 2.10939 |
GBP | 1 | 2.35062 |
RON | 10 | 3.92997 |
TRY | 100 | 5.43683 |
USD | 1 | 1.87844 |
Последни новини
- 19:34 Haй-cĸъпият пpoдaдeн дoceгa пpeдмeт, cвъpзaн c пoтънaлия "Tитaниĸ"
- 19:21 10-те най-опасни летища в света - три от тях са в Европа
- 19:09 Тодор Тагарев нарече Русия непряка "военна заплаха" за България
- 18:56 Кой опита да отвлече български посланик в Йемен: провалена оръжейна сделка зад опита за покушение
- 18:43 Путин и Ердоган обсъдиха търговията и икономическото сътрудничество
- 18:31 Загинал и ранени при експлозия на граната на парти в Хърватия
- 18:19 Тома Биков с нова книга: Руската концепция за многополюсен свят изглежда все по-възможна
- 18:06 Президентът Румен Радев: След 40-годишно прекъсване у нас отново ще се обучават виетнамски летци